Noen som har prøvd Bugaboo fox 2?

septnurk

Blir kjent med forumet
Vurderer Bugaboo fox 2.
Vi bor på landet, med grusveier. Jeg vil ha vogn med god demping. Men samtidig en lett vogn som tar liten plass. Har noen prøvd denne?

forslag til andre fine vogner ?

Last edited:
Jeg er kjempefornøyd med bugaboo fox2, men vi bor i byen og har mest erfaring med asfalt. Hadde nok ikke kjøpt den hvis jeg hadde bodd på landet med grusveier.

Tror ikke de nye emmaljunga vognene tar så stor plass, de er vertfall god demping i.
Har selv emmaljunga edge duo og den er gull! Den tar litt stor plass men til gjengjeld så er bagdelen veldig god og romslig :-) mem syns min vogn ser en del større ut enn nxt90(?) feks

Jeg har flere venninner som har bugaboo vognene, jeg vil si de er best på asfalt/godt sammen trykka grusveier. Om det er skikkelig grus, vil de fleste «små» vogner ikke være så gode i dempingen. Vi har løst det med å ha to- rett og slett for trillekomfort og det praktiske.

vi har en emmaljunga edge duo (med lufthjul) som er den beste av den beste når det kommer til demping og trillekomfort + stor bag! Men den tar mer plass. Derfor har vi den stående hjemme. Ellers har vi en emmaljunga nxt90 som vi har «liggende» i bilen, fordi den tar mindre plass. (Den tilsvarer bugaboo)

«Ufordelen» med edge duo er at den har ikke ergobomisk del og setet er lavere. Men med easygrow minimizer var det aldri noe problem.

vi kjøpte begge vognene brukte, og endte opp med pris for begge komplette (og forholdsvis nye) til pris på 12000,-.

begge våre foreldre har også kjøpt vogner for å ha stående hos seg- de skulle ha edge duo for å si det slik! Men den skal igjen brukes bare der:)
Vet ikke om det hjalp, men vi bruker nxt90 til «by og besøks» vogn:)

Jeg har bugaboo fox 2 og er superfornøyd! Kunne ønske kurven under var litt større eller rommet mer, men ellers er jeg veldig fornøyd. Nett og fin vogn i byen og på kollektivt

Sniker fra august -
Kjøpte den til første ungen og er veldig fornøyd. Vi bor i by og her er den helt perfekt. Men om du ser etter en vogn med god demping vil jeg ikke anbefale den! Mine foreldre bor på landet, og det humpet godt når vi gikk trilleturer på grusvei :happy:

Vi kjøpte Fox 2 til augustbaby 2020. Er veldig fornøyd med vogna. Bor på landet og triller både på asfalt og grusvei. Den er litt "humpete" når det er ulendt terreng, men triller helt fint på "pakket" grusvei. Vi har også trilla i mye snø på vinteren, det går helt fint.
Jeg har ingen vogn å sammenligne med, da dette er den eneste vogna vi har brukt, så det finnes kanskje bedre vogner der ute. Men kan i allefall si at jeg er veldig fornøyd med fox 2, hadde kjøpt den igjen.
Den er lett å legge sammen og tar relativt liten plass i bilen. Syns den er veldig fin å se på også, selv om den har blitt veldig solbleket.

Bor oppe i nord med masse sne. Hadde emaljunga nxt90 til første. Fin fin vogn, men tog mer plass i bilen enn nødvendig. Og var tung.
venninne har bugaboo buffalo og er strålende fornøyd med den, brukt til 2 barn. Så jeg vurderer å kjøpe buffalo nå, men har city elite2 til eldste og kan i teoren bare kjøpe bagdel så er det i orden. Har ikke bestemt meg enda.
Elite er super fin på all slags føre.

Bor oppe i nord med masse sne. Hadde emaljunga nxt90 til første. Fin fin vogn, men tog mer plass i bilen enn nødvendig. Og var tung.
venninne har bugaboo buffalo og er strålende fornøyd med den, brukt til 2 barn. Så jeg vurderer å kjøpe buffalo nå, men har city elite2 til eldste og kan i teoren bare kjøpe bagdel så er det i orden. Har ikke bestemt meg enda.
Elite er super fin på all slags føre.
Jeg bor i Tromsø som kan bli riktig så snørikt om vinteren. Har en Bugaboo buffalo som jeg var veldig fornøyd med (de er gått ut av produksjon, men du får tak i de på Finn). Men jeg arvet også en Mountain buggy terrain og den var helt suveren i dyp snø og høye brøytekanter hvor jeg satte meg fast med bugabooen. Jeg endte faktisk med å bruke MB etter at vi arvet den og hadde buffaloen i barnehagen. Jeg har heldigvis spart på MB’en så jeg kan ta den fram når vinteren kommer. Den har veldig god demping og håndbrems. Var veldig fin å løpe/gå på tur med i lysløypa (hardpakket grusveg på sommeren). Den nye utgaven tar liten plass når den er slått sammen og har sittedel som kan vendes mot deg, noe som er sjelden for vogner med tre hjul.

Jeg bor i Tromsø som kan bli riktig så snørikt om vinteren. Har en Bugaboo buffalo som jeg var veldig fornøyd med (de er gått ut av produksjon, men du får tak i de på Finn). Men jeg arvet også en Mountain buggy terrain og den var helt suveren i dyp snø og høye brøytekanter hvor jeg satte meg fast med bugabooen. Jeg endte faktisk med å bruke MB etter at vi arvet den og hadde buffaloen i barnehagen. Jeg har heldigvis spart på MB’en så jeg kan ta den fram når vinteren kommer. Den har veldig god demping og håndbrems. Var veldig fin å løpe/gå på tur med i lysløypa (hardpakket grusveg på sommeren). Den nye utgaven tar liten plass når den er slått sammen og har sittedel som kan vendes mot deg, noe som er sjelden for vogner med tre hjul.
Jeg har sett på MB før jeg kjøpte city elite, men støttet på noen dårlige anmeldelser så kjøpte eliten.
hvor lenge brukte dere buffaloen? Hvor stor var barnet når den var vokst ut?
det er mange på finn som selger, kikker litt på de :hilarious: spørs om ungen bruker eliten fortsatt eller ikke, hvis ikke så kanskje jeg bare kjøper bagdel til eliten.
bor litt lengre nord btw ;) så det er kjekt når man kan diskutere disse med noen som er nært

Jeg har sett på MB før jeg kjøpte city elite, men støttet på noen dårlige anmeldelser så kjøpte eliten.
hvor lenge brukte dere buffaloen? Hvor stor var barnet når den var vokst ut?
det er mange på finn som selger, kikker litt på de :hilarious: spørs om ungen bruker eliten fortsatt eller ikke, hvis ikke så kanskje jeg bare kjøper bagdel til eliten.
bor litt lengre nord btw ;) så det er kjekt når man kan diskutere disse med noen som er nært
Han sluttet å bruke vogn da han var 2 1/2-3 og da hadde han ikke vokst ut av den enda. Både bagen og sittedelen er ganske lange, vet at den er lenger i ryggen enn de fra Emmaljunga. Jeg tror city elite er en kjempebra vogn da, men jeg har behov for håndbrems fordi det er så mange bratte bakker der jeg bor så da ble MB terrain min favoritt. Men jeg må innrømme at jeg sikler litt på joggevogna til babyjogger og Thule urban glide, i tillfelle vi kommer til å trenge ny (den MB’en er ganske sliten nå).

Han sluttet å bruke vogn da han var 2 1/2-3 og da hadde han ikke vokst ut av den enda. Både bagen og sittedelen er ganske lange, vet at den er lenger i ryggen enn de fra Emmaljunga. Jeg tror city elite er en kjempebra vogn da, men jeg har behov for håndbrems fordi det er så mange bratte bakker der jeg bor så da ble MB terrain min favoritt. Men jeg må innrømme at jeg sikler litt på joggevogna til babyjogger og Thule urban glide, i tillfelle vi kommer til å trenge ny (den MB’en er ganske sliten nå).
Har du sett på tfk sine? Jeg siklet en stund på de… den mono kan man snu begge veier.
Synes city elite sine seler er ganske korte, med sovepose og saueskinn blir det ganske trangt.

Har du sett på tfk sine? Jeg siklet en stund på de… den mono kan man snu begge veier.
Synes city elite sine seler er ganske korte, med sovepose og saueskinn blir det ganske trangt.
Jeg har sett de, men jeg vil helst ha store bakhjul. Også synes jeg de ser litt «skranglete» ut, men jeg har ikke sett de i butikk her så vet ikke om jeg får prøvd de.

Back
Topp