Noen som har prøvd akupunktur ?

tiriltunge

Elsker forumet
Marsmagi 2025
Føler virkelig på at dette er det tyngste jeg noen gang har gjort, er dårlig med en lammende kvalme hele døgnet! I tillegg dødssliten :( har gådd så mange runder nå med meg selv,om jeg virkelig skal orke å stå i dette! Så griner jeg en hel del og vet snart ikke bak frem på meg selv! Xonvea og stemetil har hjulpet mot oppkast men ellers så knekker kvalmen meg helt å holdent ! Er 11+5 idag noen som har prøvd akupunktur for kvalme ?

Last edited:
Tenker det er verdt et forsøk dersom du er så kvalm og ønsker å prøve det! :Heartpink

Jeg har ikke prøvd det mot kvalme, men prøvde det under fødselen.. Det hadde lite effekt på meg, men kan nok hjelpe for mange :Heartpink

Føler virkelig på at dette er det tyngste jeg noen gang har gjort, er dårlig med en lammende kvalme hele døgnet! I tillegg dødssliten :( har gådd så mange runder nå med meg selv,om jeg virkelig skal orke å stå i dette! Så griner jeg en hel del og vet snart ikke bak frem på meg selv! Xonvea og stemetil har hjulpet mot oppkast men ellers så knekker kvalmen meg helt å holdent ! Er 11+5 idag noen som har prøvd akupunktur for kvalme ?

Hei❤️
Først og fremst, beklager for at du har det sånn og du har min fulle medfølelse.
Svangerskapskvalme vil jeg klassifisere som hverdagstortur. Og skjønner godt det tar knekken på deg, det tar knekken på meg også.

Spørsmålet om du skal orke å stå i dette, er vel med andre ord spørsmålet om abort. Her er det kun du som har svaret, og du alene. Det å gjøre det en selv føler er riktig for sitt personlige liv, er undervurdert i alle kanter.
Det å gå kvalm døgnet rundt er ingen spøk, og det tærer noe helt enormt på den psykiske (og fysiske forsåvidt) helsen.

Føles det riktig for DEG, så gjør du det. Men om det er noe tvil i hjertet, så er det verdt alt det vonde når du sitter med baby i armene.
Og (jeg hater å si det, for det er så irriterende å høre når man står midt i drittsuppa) så går det over ila svangerskapet på et tidspunkt, eller så går det over under/etter fødsel.
Det er en tidsramme på dette, (enten at det roer seg ila svangerskapet eller at du føder) og heldigvis for de fleste roer kvalmen seg betraktelig innen 2 trimester.

Det fine med at du er nesten 12 uker er at du kan be om å få prøve zofran/odansetron fra uke 12+0.
Det er det eneste som har hjulpet meg ut av alle medisinene på markedet. Jeg er fortsatt kvalm, men jeg fungerer til et visst nivå (19+2 i dag).

Jeg har ikke prøvd akupunktur, skulle gjerne gjordt det om jeg ikke bodde i huttaheiti.

Jeg regner med du har prøvd alle tipsene og triksene i boken mot kvalme, så jeg har ikke annet å si enn at jeg ønsker deg god bedring og at jeg føler med deg på det sterkeste ❤️

Takk for alle svar, dagene går, en dag av gangen! Så jeg har tru på at dette går seg til, kjenner ingen som er gravide nå i min vennekrets eller andre så dette er litt ensomt, men finner mye glede i og snakke med andre her inne! Har heller ikke venner med små barn lengre så det er ikke så mange for meg å lufte hodet til! Men har slådd meg litt til ro med at barnet kommer så får resten komme etter! :) håper jeg slipper oppkast frem
Til termin da:depressed:

Back
Topp