Noen som har prøvd advokado??

Sandra1987

Glad i forumet
Noen som har prøvd avokado til sine små på 5 mnd? Jeg lurer på om jeg kan gi dette nå om jeg moser advokadoen til puré? Hun er 5 1/2 mnd :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Last edited:
Hei :-) Helsestasjonen anbefalte meg å gi min datter avokado for å fete henne opp :-) Hun var rundt 5mnd, brukte sånt nett med håndtak! Veldig trygt og veldig sunt :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei :-) Helsestasjonen anbefalte meg å gi min datter avokado for å fete henne opp :-) Hun var rundt 5mnd, brukte sånt nett med håndtak! Veldig trygt og veldig sunt :-D

Da tror jeg at jeg skal gi henne det :) Har lest at det er så mye sundt fett i advokadoen. Merket du noe på magen hennes da? Eller gikk det greit? Tror du det blir for mye med en halv advokado? Hun er vant til og spise frukt :)

Jeg merket ingenting på magen hennes, så tålte hun en del :-D Det er bare å prøve å se hvor mye hun vil ha, kanskje hun syntes det er helt pyton! Hehe :-D

Jeg har prøvd, men han ville ikke ha det gitt :)

Fødte en gutt 20. juli 2013

Han har fått litt og litt siden 4 mnd. Både med og uten banan blandet i (som mos). Husk at selv om de brekker seg første gangen de smaker, så kan det like gjerne være fordi det er en uvant konsistens.

Han elsker det! :)

Last edited:
Har most og hatt litt i grøten for å lure han. ;) Han er ikke så stor fan. :) Går en del i gulrot og potetmos her.
Ellers så får han smake på mye nå. Glefser i seg det meste. ;)

Jeg har prøvd nå, men hun likte det ikke noe særlig :p Satt og grøsset lenge etterpå :p Men jeg gir ikke helt opp enda. Kommer til og vente litt også prøve på igjen :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Har gitt avocado ja. Laga min egen mix med most avocado og morsmelk. Fungerte ok det, men han laga noen grimaser. Tilsatte derfor litt banan før å søte det litt opp og det slukte han ;)

❤ Sondre 29.07.13 ❤

Snuppa mi er som sin mor og elsker avokado;)

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Prinsen her elsker avokado Spiser det hver dag nå

Back
Topp