Noen som har prøvd å ha barnevakt?

MamaJane

Betatt av forumet
Hei, 

Lurer på hvor mange her som har tatt i bruk barnevakt?

Pappaen har gitt flaske et par dager når jeg har hatt ærend på dagen, eller har vert ute noen timer på kvelden. Men ikke rørt alkohol enda.

Begynner å tenke på om jeg og kjæresten skal unne oss en "helaften" ute med litt vin.. og la bestemor passe lillegutt.. MEN, klarer ikke helt å bestemme meg.

Skal vi la bestemor sove her? Og så gir jeg ham selv flaske natten og morgenen, vil ikke plage bestemora med mating hele natten.

Hvordan har andre gjort det? Om dere i det hele tatt har komt så langt .... ;)

Vi var på fest på lørdag og hadde barnevakt. :) Jeg drakk ikke mer enn to øl og et glass vin, så vi hadde ikke barnevakt over natten. Dessuten dro jeg veldig tidlig hjem siden jeg var så trøtt. Begge ungene sov godt så lenge barnevaktene var her. Mini våkna 23.30 og var sulten, men da var jeg kommet hjem. Han fikk flaske da, og da han våkna igjen kl 5 fikk han pupp.

Har kun hatt bestemor her som har passa lillemann i noen timer mens jeg enten har handlet litt eller slappet av å fått sove ;-) Noe lengere tur klarer jeg ikke ennå, hehe! Førstegangsmammanerver ;-)

Vi har hatt barnevakt noen timer på ettermiddagen, men ikke noe ut over det. Mini her får kun flaske, så det er ikke noe problem med mat osv, men jeg er ikke klar for å ha barnevakt på natten enda :)

Hadde barnevakt da vi var på kino forrige uke og på bursdagen min. Tørr ikke å la han sove hos noen ennå.

Har vert på fest tre ganger, der min mor eller samboer har tatt seg av babyen og matinga til morningen. Nå viser det seg at hun ikke tåler morsmelkerstatning, bare spyr det opp igjen. Så når jeg skal på konsert neste helg, må jeg nok pumpe meg. Nå er dette mitt andre barn, så jeg stoler mer på at andre klarer å ta seg av barnet også. Syns det er viktig for meg å ikkje bli sittende og føle meg helt fast om det er noe jeg kunne tenke meg å gå på.

Helt ærlig så tør jeg ikke... Har blitt hønemor gitt...

Det nærmeste jeg kommer er en handletur. Var borte i 1 time mens pappaen var hjemme med lille. Han er hittil den eneste jeg stoler helt på.
Har en svigerinne som gjerne vil passe ham, men hun er så sliten av egen unger at det neppe blir med det samme.

Må jobbe med tanken på å prøve en kino etterhvert.. snart, kanskje..hehe.

hehe, eg var på julebord andre helgen i desember eg, godt på en snurr ;P men eg har jo flaskebarn så d gikk som en drømm=) vi skal på fest igjen no på lørdag men no gruer eg meg litt, det er svigers som skal ha de, og eg e så redd de ikke klarer leggingen. eg har sakt eg vil legge henne selv men de mener eg skal levere de fra meg kl fem på dagen. håper eg klarer det=)

Jeg og kjæresten har tenkt å se den siste Ringenes Herre-filmen på kino, og den kommer i desember.. DA tror vi det skal gå an å ha barnevakt, hehehe..

Både jeg og sambo har bursdag i slutten av februar, og har lyst til å ta en fest da.
Vi hadde tenkt å la snuppa være hos mamma over natta, da første helga i mars (har dåp 26feb).
Men hun nekter å ta flaske, så ser ut til at det må utsettes litt... Vi prøver litt hver dag da, men hun vil kun ha puppen.
Er nesten litt lettet jeg da, for vil egentlig ikke gi fra meg babyen min en hel natt enda... Har jo ikke vært borte fra henne enda, kun et par turer i butikken.
Vet jo at det er bra for henne og at hun kommer til å ha det helt supert, og at det blir værst for a mor...:/

Jeg og sambo var ute på livet i desember, altså når snuppa var 3mnd gammel. Kjente vi trengte litt avbrekk fra hverdagen, så det gjorde virkelig godt :) Da satt Farmora barnevakt for minstesnuppa. Hun hadde henne natta over, og det gikk mer enn kjempe fint :) Har ikke hatt barnevakt siden da, for snuppelura har nemlig bestemt seg for at flaske det skal hun ikke ha av en eller annen grunn.

Jeg har ikke vært borte fra han en hel natt enda, men tror det skulle gått fint. Han har vært alene med faren sin, med besteforeldre og med tante/onkel en god del timer på dagtid helt siden han var bare et par uker. Det har gått helt fint, og jeg har ikke vært bekymret for det. Han har tatt flaske hele tiden, og jeg måtte mye til legen i starten pga brystbetennelse/abcesser, og da var han hjemme. Om man tar på seg å passe en baby over natta, vet de fleste at det kan innebære at det er mating i løpet av natta. Jeg ville bare gjort opplegget med flasker og instruksjon klart.

Har veldig lyst på en kveld med kjæresten... ut å spise og drikke litt vin... ammer, men hun tar flaske og mme, om det skulle være det.... Vi har latt farmor hatt henne en gang når vi var på kino... men tenkte på henne heeeeelte tiden...
førstegangsmamma nerver...

"ingen tar vare på henne som jeg gjør"... hehe....
Håper den følelsen roer seg, så vi kan komme oss en tur ut.. hadde vært GODT...

Vi hadde barnevakt 4-5 timer når han var 2 uker og 2 dager, etter det har han sovet borte 4-5 døgn til sammen, han reiste på tur med onkel og tante i dag og kommer hjem på søndag. Vi har startet tidlig for å venne han til andre og det å være borte og det går kjempe bra :) vi er ganske avslappet til å venne barnet til dette for man får igjen for det senere når de blir eldre og skjønner hva å sove borte er. Ingen bekymring her :-) han er i dag 4 mnd og 2 uker.

Back
Topp