Noen som har fått beskjed om at morkaka ligger forran? Når kjente dere liv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikkenoe å si for keisersnitt, man må ha det om morkaka ligger forran åpninga, men ellers er det ikke av betydning for eller imot.Har også det denne gangen. Kjenner ingen liv ennå (er i uke 13 nå, så har ingen forventninger heller).
Vet noen om det har noen ting å si for evt keisersnitt? Håper jeg kan få en pks
Åhh håper jeg kjenner liv vertfall i uke 18 haha, selv om det sikkert er veldig individuelt. Har kjøpt meg doppler for å kunne berolige megselv litt, men da vet jeg at det ikke er sikkert at jeg finner hjertelydenJepp! Hadde det sist og denne gangen. Sist kjente jeg liv rundt uke 18. Denne gangen er jeg 14 uker og har kjent litt bevegelse allerede. Det var litt vanskeligere å finne hjertelyden til baby med doppler sist, men fordi jeg var klar over at det kunne skje pga morkakeplasseringen så ble jeg ikke stresset av det.
Så det kan variere veldig. Håper jeg er en av de heldige å kjenner tidlig Hahaha har spart all energien til utsiden babyen daSniker
Stor forksjell hos meg.
Svangerksap 1: morkake på toppen, liv fra uke
16
Svangerksap 2: morkake foran men godt mot Venstre, liv fra uke 15, mulig å kjenne utenpå magen fra uke 17. Daglig liv fra uke 16.
Svangerksap 3: morkaka foran, sånn skikkelig midt foran magen der babyen sparker mest. Kjente noe svakt rundt uke 14-15. Men kun sporadisk. Typ kjente 1-3 spark på èn hel uke helt fram til uke 20. Da ble det litt mer. Og først fra uke 24 kunne man kjenne sparkene utenpå magen. Altså hele 6 uker forskjell fra svangerskapet hvor babyen ikke sparket rett i morkaka. Kjente generelt mindre liv hele dette svangerskapet sammenlignet med det før. Men det var jo mye etttrhvert likevel. Ironisk nok var den bedagelige babyen i magen den mest gira og nysgjerrige (og lite sovelystne) på utsiden