Noen som har placenta anterior?

Jepp! Hadde det sist og denne gangen. Sist kjente jeg liv rundt uke 18. Denne gangen er jeg 14 uker og har kjent litt bevegelse allerede. Det var litt vanskeligere å finne hjertelyden til baby med doppler sist, men fordi jeg var klar over at det kunne skje pga morkakeplasseringen så ble jeg ikke stresset av det.

Har også det denne gangen. Kjenner ingen liv ennå (er i uke 13 nå, så har ingen forventninger heller).
Vet noen om det har noen ting å si for evt keisersnitt? Håper jeg kan få en pks :smiley-angelic001

Har det nå denne gangen...

Har også det denne gangen. Kjenner ingen liv ennå (er i uke 13 nå, så har ingen forventninger heller).
Vet noen om det har noen ting å si for evt keisersnitt? Håper jeg kan få en pks :smiley-angelic001
Har ikkenoe å si for keisersnitt, man må ha det om morkaka ligger forran åpninga, men ellers er det ikke av betydning for eller imot.

Ser ut som jeg har morkaka forran denne gangen og (jm ville ikke være for sikker på noe på ul I dag..)
Blir tredje graviditet og tredje med morkaka forran. Kjente liv i uke 16 med nr 1 og fra rundt 12+0 med nr2 og 3.

Hadde morkaka foran i svangerskap nr to og tre. Det gikk helt fint. Aktive gutter, og det var mye armer og bein som stakk ut av magen likevel. Jeg husker ikke når jeg begynte å kjenne liv, men jeg var aldri bekymret :) Begge ble født vaginalt, var ikke placenta previa. Kun anterior. Dette går nok helt fint!

Sniker
Stor forksjell hos meg.
Svangerksap 1: morkake på toppen, liv fra uke
16

Svangerksap 2: morkake foran men godt mot Venstre, liv fra uke 15, mulig å kjenne utenpå magen fra uke 17. Daglig liv fra uke 16.

Svangerksap 3: morkaka foran, sånn skikkelig midt foran magen der babyen sparker mest. Kjente noe svakt rundt uke 14-15. Men kun sporadisk. Typ kjente 1-3 spark på èn hel uke helt fram til uke 20. Da ble det litt mer. Og først fra uke 24 kunne man kjenne sparkene utenpå magen. Altså hele 6 uker forskjell fra svangerskapet hvor babyen ikke sparket rett i morkaka. Kjente generelt mindre liv hele dette svangerskapet sammenlignet med det før. Men det var jo mye etttrhvert likevel. Ironisk nok var den bedagelige babyen i magen den mest gira og nysgjerrige (og lite sovelystne) på utsiden :p

Jepp! Hadde det sist og denne gangen. Sist kjente jeg liv rundt uke 18. Denne gangen er jeg 14 uker og har kjent litt bevegelse allerede. Det var litt vanskeligere å finne hjertelyden til baby med doppler sist, men fordi jeg var klar over at det kunne skje pga morkakeplasseringen så ble jeg ikke stresset av det.
Åhh håper jeg kjenner liv vertfall i uke 18 haha, selv om det sikkert er veldig individuelt. Har kjøpt meg doppler for å kunne berolige megselv litt, men da vet jeg at det ikke er sikkert at jeg finner hjertelyden❤️

Sniker
Stor forksjell hos meg.
Svangerksap 1: morkake på toppen, liv fra uke
16

Svangerksap 2: morkake foran men godt mot Venstre, liv fra uke 15, mulig å kjenne utenpå magen fra uke 17. Daglig liv fra uke 16.

Svangerksap 3: morkaka foran, sånn skikkelig midt foran magen der babyen sparker mest. Kjente noe svakt rundt uke 14-15. Men kun sporadisk. Typ kjente 1-3 spark på èn hel uke helt fram til uke 20. Da ble det litt mer. Og først fra uke 24 kunne man kjenne sparkene utenpå magen. Altså hele 6 uker forskjell fra svangerskapet hvor babyen ikke sparket rett i morkaka. Kjente generelt mindre liv hele dette svangerskapet sammenlignet med det før. Men det var jo mye etttrhvert likevel. Ironisk nok var den bedagelige babyen i magen den mest gira og nysgjerrige (og lite sovelystne) på utsiden :p
Så det kan variere veldig. Håper jeg er en av de heldige å kjenner tidlig❤️ Hahaha har spart all energien til utsiden babyen da ;)

Jeg også sniker litt

Med første hadde jeg morkaka foran, da kjente jeg første tegn til liv fra uke 16/17 og kunne kjenne det utenfra rundt uke 19/20.
Med andre så hadde jeg morkaka foran, ganske midt og litt ned, ca rett over keisersnitt arret og opp. Da kjente jeg litt sånn kiling fra ca uke 14/15, men da veldig sjeldent og kun hvis jeg bare lå å konsentrerte meg så , annet enn det kjente jeg ikke spark før nærmer uke 23/24 faktisk. Kjente litt åling fra kanskje uke 18, men husker det var svært lite tegn til liv før sent og at jeg syntes det var ganske kjipt.

Back
Topp