Noen som har perser her???

Ida&Linn

Gift med forumet
Har fått meg perser og den går og nyser sånne brune flekker på gulvet flere ganger for dagen.. går og vasker og vasker og vasker og vasker.
Er det normalt at persere holder på sånn??? For nå er jeg virkelig lei.. [&:] Syntes det var dårlig av dyrebeskyttelsen å ikke gi beskjed om det før ETTER den var kjøpt og betalt og overtatt og alt det derre.. [8|]

de sliter ofte med sånne greier ved øynene pga nesa er så flattrykt..

Tror ikke det skal være normalt at de nyser masse sånn gusj hele dagen[&:] det gjør ikke pusene til mitt familiemedlem. kanskje det hjelper med noe drypp av en slag?

ja, jeg kunne jo hørt. men fostermoren som hadde han før vi overtok han, hun jobbet på dyreklinikk og hadde han der.. rart om hun ikke hadde gitt han noe da..
syntes igrunn det begynner å bli dritirriterende! oppetter vegger og alt.. men han er jo sååå søt. kan jo ikke bare selge han heller.. selv om det frister..

ORIGINAL: VilSåGjerne

vi hadde verdens fineste persa pus før,Bemos Bonnie Sue het hun[:D]

kan jo være at den har fått i seg masse pels då,for det har de jo ikke lite av[:)] så kan være det den spyr opp igjen

hehe.. dette er ikke hårballer, men nys. han nyser brun guffe.. hihi.. tidige navn på de. min heter Du Monet Richard Burton [8D]

siden ho jobber der, da synes jeg at du skulle ringt til henne og hørt i morgen...![8|] det er jo synd å få en katt for å skulle gi den bort igjen[&o] Og hun kan UMULIG ikke ha registert nysinga!

forresten så søt da!

ORIGINAL: blomsten min

siden ho jobber der, da synes jeg at du skulle ringt til henne og hørt i morgen...![8|] det er jo synd å få en katt for å skulle gi den bort igjen[&o] Og hun kan UMULIG ikke ha registert nysinga!

forresten så søt da!

Jooo.. det må hun.. for hun hadde han noen uker før jeg fikk han.. [:D] stakker.. hun skulle reise vekk og ta noe utdannelse eller noe sånt, så hun kunne ikke ha han, selv om hun ville.. hun syntes det var skikkelig fælt¨å gi han bort..

fikk du i din malt og sånn? børtn spiser KUN det derre skamdyre hills foret.. hehe.. sær fyr.. [8D]

Du er sikker på at det kommer av at den nyser?? Vi har 2 persere og de er "brune i øynene".. Helt normalt!! Man ser det samme på hunder som har lys pels - det er væske fra øynene.. Så du må nok bare fortsette å vaske[;)]

ORIGINAL: Ida&Linn

kan jo være at den har fått i seg masse pels då,for det har de jo ikke lite av[:)] så kan være det den spyr opp igjen

hehe.. dette er ikke hårballer, men nys. han nyser brun guffe.. hihi.. tidige navn på de. min heter Du Monet Richard Burton [8D]

Næææ! Er det sant! Pusegutten min (uder her på bildet) heter Du Monet Rolex! ^^
Han er impotert fra en oppdretter i Berrrgen, hihihi! [:D]
Du er pusene våres i slekt da kanskje [;)]

Jeg tror også at dette kan være veske fra øynene. Når pus renner mye, og så nyser spruter det mildt sagt utover alt.
Men det skjer heldigvis veldig sjeldent.
Noen persere har også lett for å få øyeplager. Det underste øyelokket kan hos noen brette/rulle seg innover sånn at pelsen kommer i konstant kontakt med øyet.
det får de til å renne mye mer en vanlig. En dyrlege fikser dette raskt og lett med et mindre inngrep. [:)]

Du kan kanskje prøve å trekke litt kamomille te, kjøle det ned til nomtemperatur, sile det godt, og vaske øynene til pusen din?
Det er et av de bedre kjærring-puse-rådene jeg vet om når det gjelder øyeplager.
Håper det ordner seg!

ORIGINAL: Skogs Alven

Næææ! Er det sant! Pusegutten min (uder her på bildet) heter Du Monet Rolex! ^^
Han er impotert fra en oppdretter i Berrrgen, hihihi! [:D]
Du er pusene våres i slekt da kanskje [;)]

Jeg tror også at dette kan være veske fra øynene. Når pus renner mye, og så nyser spruter det mildt sagt utover alt.
Men det skjer heldigvis veldig sjeldent.
Noen persere har også lett for å få øyeplager. Det underste øyelokket kan hos noen brette/rulle seg innover sånn at pelsen kommer i konstant kontakt med øyet.
det får de til å renne mye mer en vanlig. En dyrlege fikser dette raskt og lett med et mindre inngrep. [:)]

Du kan kanskje prøve å trekke litt kamomille te, kjøle det ned til nomtemperatur, sile det godt, og vaske øynene til pusen din?
Det er et av de bedre kjærring-puse-rådene jeg vet om når det gjelder øyeplager.
Håper det ordner seg!

Jaaaa!!! Det er de!! Er din unge av du monet julian og du monet jadore? vet søsteren til burton heter du monet elisabeth

Så utrolig artig! Nå er vi herved i slekt! *nikke* [:D]

Mamman til pus heter Wild hearted Hannah, og pappan heter Van Tasy. (helt ville navn, hihi!)
Rolex min ble født den 21.12.2002.

Du monet har utroolig flotte linjer og herlig gemytt på pusene sine, så du hat nok fått den en flott liten pelsball skal du se! [:D]
Hvis han fortsetter med nysingen og renningen, lam du jo ta deg en tur til dyrlege å sjekke. Husk å nevne det med de nedreste øyelokkene. Det er ikke alltid så lett å legge merke til om en ikke er obs. :)

Så utrolig artig! Nå er vi herved i slekt! *nikke* [:D]

Mamman til pus heter Wild hearted Hannah, og pappan heter Van Tasy. (helt ville navn, hihi!)
Rolex min ble født den 21.12.2002.

Du monet har utroolig flotte linjer og herlig gemytt på pusene sine, så du hat nok fått den en flott liten pelsball skal du se! [:D]
Hvis han fortsetter med nysingen og renningen, lam du jo ta deg en tur til dyrlege å sjekke. Husk å nevne det med de nedreste øyelokkene. Det er ikke alltid så lett å legge merke til om en ikke er obs. :)

Hehe.. det er vi.. [8D] tidig.. ja, det er et herlig gemytt på de. Burton er så rolig og forsiktig. også når jeg mjauer til han, mjauer han tilbake.. hehe... han er født 19/11-03, så han har nettop hatt bursdag.. hehe

Ja, det er syke navn.. hehe.. sitter med stamtavlen her og finner desverre ikke noen av navnene på stamtavlen som du har nevnt. men herregud for noen navn.. hehe.. men det er pga at de ikke skal hete det samme. også er det jo greit å vite at de er fra samme familie som de som heter du monet.. hehe.. jeg tror jeg skal stikke en tur til dyrlege og sjekke han.. kan jo ikke selge hårballen min.. hehe.. 
reiste dere helt fra fredrikstad til bergen for å kjøpe den? hadde dere deres hårball fra den var helt ny?   [:)]

[;)]

Nå skrev jeg et laaang svar, også kreæsja pc`n....[>:]

Jaja [;)]

Rolex har et utrolig gemytt og en herlig personlighet! Mer en noen katt jeg har hatt før!
Han mjauer også nesten konstant (og jeg overdriver ikke, hihi!) Det er jo sånt siamesere og orientalere skal gjøre det! [&:]

Kanskje vi kan finne noen andre navn på stamtavlene som matcher?
Skal se om jeg kan finne min jeg [:)]

Det er noen vannvittige navn den dama gir kattene sine, og jeg hadde nok aaaldti kalt opp pus etter ei klokke! [8D]
Men nå synes jeg han kler det godt!

Nå er jeg så heldig å ha en skikkelig bussines-pappa som pendler mellom fr.stad og bergen flere ganger i uka, så kan hentet pusegutten min på flyplassen og sammen fløy de hjem til meg! (da var rolex ca 6 måneder) Vi betalte 15.000 for han da, men om vi skal bruke han i avl må vi ut med mere! aiaiai....

Nå skrev jeg et laaang svar, også kreæsja pc`n....[>:]

Jaja [;)]

Rolex har et utrolig gemytt og en herlig personlighet! Mer en noen katt jeg har hatt før!
Han mjauer også nesten konstant (og jeg overdriver ikke, hihi!) Det er jo sånt siamesere og orientalere skal gjøre det! [&:]

Kanskje vi kan finne noen andre navn på stamtavlene som matcher?
Skal se om jeg kan finne min jeg [:)]

Det er noen vannvittige navn den dama gir kattene sine, og jeg hadde nok aaaldti kalt opp pus etter ei klokke! [8D]
Men nå synes jeg han kler det godt!

Nå er jeg så heldig å ha en skikkelig bussines-pappa som pendler mellom fr.stad og bergen flere ganger i uka, så kan hentet pusegutten min på flyplassen og sammen fløy de hjem til meg! (da var rolex ca 6 måneder) Vi betalte 15.000 for han da, men om vi skal bruke han i avl må vi ut med mere! aiaiai....

Herregud for en pris!!!! my god! trodde ikke det var mulig. betalte 3000 for børtn og syntes det var mye. hehe... hent stamtavlen, da? [;)] har børtn sin foran meg her.

kjedelig når man skriver lange svar og pc'en klikker.. [:'(]

her er litt av familien til børtn:

far: du monet julian
mor: du monet jadore
farfar: du monet sun dancer
farmor: du monet indiana 500
morfar: mushanga mr.boombastic
mormor: sea cat's hard tok humble

forresten så søt da!

Jooo.. det må hun.. for hun hadde han noen uker før jeg fikk han.. [:D] stakker.. hun skulle reise vekk og ta noe utdannelse eller noe sånt, så hun kunne ikke ha han, selv om hun ville.. hun syntes det var skikkelig fælt¨å gi han bort..

fikk du i din malt og sånn? børtn spiser KUN det derre skamdyre hills foret.. hehe.. sær fyr.. [8D]
min får bare vanlig fór..[&o][&o] har ikke råd til å kjøpe dåse etter dåse med tørrfór, for det er det beste i verden[8|] spiser til slutt[X(][X(]

måtte gi bort bikkja pga jeg hadde stooore planer om å flytte til oslo og begynne på skole og greier.... angrer jeg på nå, for jeg ble brått gravid om måtte legge disse planene på hylla for godt[8|] gråt i flere dager... ja 2 år etter sitter jeg og sipper ennå[&o] helt siden han ble solgt. det er ikke lett det der med å gi bort noe man har utrolig kjært.

forresten så søt da!

min får bare vanlig fór..[&o][&o] har ikke råd til å kjøpe dåse etter dåse med tørrfór, for det er det beste i verden[8|] spiser til slutt[X(][X(]

måtte gi bort bikkja pga jeg hadde stooore planer om å flytte til oslo og begynne på skole og greier.... angrer jeg på nå, for jeg ble brått gravid om måtte legge disse planene på hylla for godt[8|] gråt i flere dager... ja 2 år etter sitter jeg og sipper ennå[&o] helt siden han ble solgt. det er ikke lett det der med å gi bort noe man har utrolig kjært.

uff... så trist!! skjønner godt at du er lei deg ennå, stakkers. selv om det er et dyr, blir man jo kjeempeglade i de. [:)] men kjenner du de du solgre hunden til så du får sett han innimellom?

Ja de pusene der er mye verd ser du! hihi!
Jeg ble pladask forelsket da jeg så bildene av rolexen min, og jeg viste at jeg bare måtte ha ham uansett pris.
Ikke at det ble så uproblematisk da jeg fikk høre prisen [&:] hei og hå! Det svei litt kan du si... Men jeg er så glad i valgte han!!!!

Hmms.... ingen som matcher på stamtavla her *lete*

Men jeg kjenner igjen flere av navnene!

Her heter:
farmor- Naomi av Kan (N)
farfar- S*Nightingale`s Texas Ranger
Mormor- S^Nighthingales Destiny O
Morfar-S*Sowdrop`s Color os love

Jeg er heeelt sikker på at vi har en match enda lenger tilbake, så det så! *fnis* [;)]

uff... så trist!! skjønner godt at du er lei deg ennå, stakkers. selv om det er et dyr, blir man jo kjeempeglade i de. [:)] men kjenner du de du solgre hunden til så du får sett han innimellom?

jeg vet hvor han er ja... eller jeg visste det, for vet ikke om de har flyttet imellomtida![&o] tør ikke ta kontakt heller, for jeg vet at enten blir jeg lei meg for at han har det super godt, ellers blir jeg lei meg for at han har det dårlig eller er død[&o] dilemma[8D] så beholder minnene fra han og drømmer om å kunne få samme opplevelser med en annen hun engang[:)]. Han blir uansett aldri min odin igjen

Ja de pusene der er mye verd ser du! hihi!
Jeg ble pladask forelsket da jeg så bildene av rolexen min, og jeg viste at jeg bare måtte ha ham uansett pris.
Ikke at det ble så uproblematisk da jeg fikk høre prisen [&:] hei og hå! Det svei litt kan du si... Men jeg er så glad i valgte han!!!!

Hmms.... ingen som matcher på stamtavla her *lete*

Men jeg kjenner igjen flere av navnene!

Her heter:
farmor- Naomi av Kan (N)
farfar- S*Nightingale`s Texas Ranger
Mormor- S^Nighthingales Destiny O
Morfar-S*Sowdrop`s Color os love

Jeg er heeelt sikker på at vi har en match enda lenger tilbake, så det så! *fnis* [;)]

har du s*snowdrops believe in magic på din? er sååå mye navn her.. men har en del som har s foran navnet.. men ingenting med nighthingales..

Back
Topp