Noen som har peiling??

Ulva

Forumet er livet
23 juli er jeg ferdig med min permisjon og da starter sambo sin permisjon i 10 uker.
Planen vår var at jeg skulle jobbe de ukene sambo hadde perm, for deretter selv ta ulønnet perm ut året (etter sambo er ferdig med sine 10 uker).
MEN nå kommer arb.giver å sier at jeg har to valg; begynne for fullt i jobb når min perm er over (og ingen ulønnet perm etter sambos perm) eller ta ulønnet perm fra 23 juli og ut året... [&:]
Vi driver å sparer opp penger til de månedene jeg skal ha ulønnet perm men jeg har jo ikke sjans i havet å kunne legge av enda mere penger til å ta ulønnet perm de 10 ukene sambo har sin perm. [:(][:(]

Hva i he*****e gjør jeg nå??
Kan virkelig arb.giver nekte meg jobb de 10 ukene sambo har perm?? Sjefen sier han har ikke jobb til meg for de 10 ukene...

SATAN!!! [:@][:@][&:][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

hakke peiling men tror ikke det er noen regel på det. det er sånt som dere blir enige om.....
ta kontakt med nav de svarer deg ang dine rettigheter.... prøv å være litt sta du å.. kanskje lettere sagt enn gjort..? lykke til ihvertfall!...
jeg jobber etter turnus en 100% stilling, vet du forresten hvordan de regner ut permisjonspenga i mitt tilfelle?....

Ja, sjefen er i sin fulle rett her. Du må søke om permisjon, og sjefen kan godta eller avslå søknaden. Dere har fått avslått søknaden. Dere kan jo orde det slik at du tar ulønnet perm til det er 10 uker igjen av 2010. Da kan samboeren din ta sin permisjon. Slik får dere være hjemme så lenge som dere hadde tenkt, du får akkurat like mange uker ulønnet som du hadde tenkt, og det er mye lettere for arbeidsgiver å forholde seg til. Det eneste dere må gjøre, er å søke NAV om utsetting av fedrekvoten.

ja sjefen kan nekte. men om du søker nå kan han ikke nekte. søker man i god til har arbeidsgiver god tid å finne ny. du er lovpålagt å gå ut i arbeid når samboeren tar perm. evnt ferie.

Back
Topp