Noen som har peiling?

Mamsen til 3..

Forumet er livet
Vi har så lyst på et digitalt speilrefleks kamera...
Noen som har peiling på slik?
Har kikket litt på canon eos 1000d og 450d..
Den 1000d koster 3999,- mens den andre koster 5499,-
Er ikke meningen vi skal legge så alt for mye penger i dette for har egentlig ikke råd men har så lyst på et kamera som tar gode og fine bilder..
Vi har et canon digitalt kamera som er ganske så slitt nå..

Tenkte jeg skulle kjøpe 1000d-kameraet, men ble advart mot det av flere.. Så satte meg ned å sjekka finn.no, og fikk kjøpt meg et 400D med standard-linse til 2.200,- Alt fungerer som det skal, og jeg er fornøyd [;)]

Hadde det stått mellom de to kameraene, så hadde jeg valgt 450D.
Det er dyrere enn 1000D, men det er også en grunn til det.
Canon oppererer med flere forskjellige serier, og serien som 450D er med i, er over serien som 1000D er med i.
Selv har vi 400D, som er den eldre utgaven av 450D.
Vi er veldig fornøyde med kameraet vårt, og har ikke hatt noen problemmer med det.
Bildene blir veldig fine og når du har lært deg å bruke de forskjellige innstillingene er det like lett å bruke som ett hvilken som helst annet kamera.

Vis dere ikke vil legge så mye penger i det, så er sider som f.eks. finn.no veldig greie. Bare forsikre dere om at det ikke er noen feil eller mangler på kameraet eller utstyret før dere kjøper det[:)]

Har du hatt speilreflekskamera tidligere? Kan du bruke d? Hvor mye/hva skal d brukes til?
Ville holdt meg lngt unna de dyreste kamerane, de er ofte mer avanserte og har funksjoner som du aldri vil komme til å få nytte av om d skal brukes til litt familie bilder ol..... Kjøp et kamera som er enkelt å bruke uten masse ekstra funksjoner du ikke trenger.
Kjøpte selv et nikon kamera, har supplert nå med ekstra blitz og skal kjøpe et ekstra objektiv nå til lille prinsen kommer[;)]

http://www.akam.no/artikler/canon_eos_1000d/56516
Hadde satset på 1000d (av de to) som er et mer nybegynner kamera og heller supplere med ekstra utstyr ved behov..

jeg ville satset på 450D, når man først bruker såpass mye penger på et kamera.. Det er ikke et vanskelig kamera å bruke, men kan jo holde seg til de forhåndsinnstillingene i begynnelsen (portrett, landskap, sport osv)
etter hvert synes man kanskje det er så gøy med foto, at man ønsker å gå over på manuelle innstilllinger og kjøpe objektiver og slikt. og da er det kjekt å ha betalt litt ekstra for et bedre utgangspunkt. det er min mening.

jeg har selv 450D.

Tusen takk for svar!
Ser ut som vi faller på 450D men at vi heller venter litt så vi får spart opp litt penger[:)]

Back
Topp