Noen som har peiling?

rosenjenta

Glad i forumet
Jeg ble nettopp sykmeldt tom 19 mars. Jeg skal ha ferie den uken i forveien. Hva skjer da? Blir det noen endring av feriedagene da?

Om du er sykemeldt når deu egentlig skal ha ferie, har du rett på å få ferien din når du er friskmeldt. Du må forskyve den liksom...

hm...var nettopp hos sjefen min. Hun trodde at jeg skulle ha feriedagene uansett....[:-] Jeg må nok være på vakt ja!!! Jeg jobber egentlig 100 % , men jobber nå 50 %. Så dersom jeg skal ha ferie i 1 uke og er 50 % sykmeldt så skal jeg jo ha halvparten av ferien min tilgode??

ORIGINAL: Lillemor82

ORIGINAL: rosenjenta

hm...var nettopp hos sjefen min. Hun trodde at jeg skulle ha feriedagene uansett....[:-] Jeg må nok være på vakt ja!!! Jeg jobber egentlig 100 % , men jobber nå 50 %. Så dersom jeg skal ha ferie i 1 uke og er 50 % sykmeldt så skal jeg jo ha halvparten av ferien min tilgode??

om du blir sykmeldt i ferien din.. eller før ferien din.. slik at ferien din "går bort" så har du krav på å få den senere ved en annen anledning!

Men husk at det må du be om. Dersom du ikke ber om at de "flytter" ferien din, så mister du den. Da kan arbeidsgiver oppgi det til trygdekontoret at du har hatt ferie i den perioden, og det vil ikke bli utbetalt noen sykepenger (hvis det er trygdekontoret som utbetaler disse til deg).

Ring trygdekontoret så får du korrekt svar! Det er viktig å passe på rettighetene sine!

Ja man må passe på...jeg sendte trygdekontoret en mail i ste. Dere skal få høre svaret.

Jeg sendte mail til trygdekontoret i november ang permisjonspenger, og har ikke fått svar enda. Så ta en telefon! Da må de svare.

Den ferien har du krav på senere når det passer deg, er man sykemeldt så er man sykemeldt..så er det bare...[:D]

Back
Topp