Noen som har peiling?

Lena94

Betatt av forumet
Kan man bli sykemeldt pga fare for utagering på jobb? Eller er det her der blir tilrettelegging?
Jeg har vært på jobb i natt, men ser at til helgen er det brukere inne som har en tendens til utagering. Jeg er alene nattevakt. Tror det er veldig uaktuelt å ta inn en til nattevakt, da kan jeg like gjerne bare være hjemme. Har vært sykemeldt pga psykisk stress pga utagering før og med en baby i magen så er ikke det stresset noe mindre.
Har vært sykemeldt 8 uker pga kvalme og er på første vakt nå. Ikke det at den har vært noe spy eller kvalmefri.
Jeg har to nattevakter til helgen og det er mine to siste i denne jobben.
Noen som har tips?

Jeg fikk beskjed om at ved fare for uttagering o.l så var det snakk om omflytting eller tilrettelegging.. Men kan hende dette varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass.. Men siden du bare har 2 vakter igjen så vil jeg tro du kan sykemeldes om du ikke kommer gjennom dem.. Lykke til :)

Skal vel strengt tatt være svangerskapspenger om det ikke kan tilrettelegges, men mulig det er enklere med sykemelding iom kun de to vaktene. Snakk med lege og arbeidsgiver ;) Start der det er enklest for deg å komme til.

Lege har vel egentlig ikke lov til å sykemelde deg for det siden du ikke er syk, her skulle det vært svangerskapspenger hvis tilrettelegging ikke var mulig. Utagerende pasienter og gravid går jo ikke sammen. Men hvis det er dine to siste vakter der er det vel enklest om du får sykemelding. Hør med legen. Hvis du fortsatt spyr (om du skrev var den ikke spy eller kvalmefri) så er du jo syk, men da er det det som ligger til grunn for sykemeldingen :)

Når har jeg hatt fine dager i det siste uten spying men jeg spyr med en gang det blir noe form for psykisk stress. Har gjort det masse før svangerskapet.
Prøvde å snakke litt med sjefen i dag, men hun oppfattet problemet som om at så lenge ingen skulle opp om morningen så ville det gå fint.
Så neste steg er vel å høre med legen hva han mener er best. Stress er jo ikke bra for babyen.

Back
Topp