Noen som har peiling?

Juliel

Glad i forumet
Lurer litt på hvordan det er med paracet...
Ligger rett ut på sofaen pottetett i nesen, hode pine og verker egentlig over alt.
Får ikke sove på natten pga tettnese.
Vet jeg kan ta paracet for og hjelpe på trykket, men hvor mye kan jeg ta?
Det er andre dagen jeg er sengeliggene og føler meg helt jævli.
 
Jordmoren min sier at man  kan ta paracet men ikke ibux når man er gravid. Men ikke mer enn anbefalt dose..hva det er vet jeg ikke..det står vel på det papiret som følger med pakken?:)
 
du kan ta paracet som normalt etter det som står på pakken.

god bedring!
 
Tusen takk for svar :)
Da kan jeg kanskje få en natt med søvn :)
Og håper formen blir tipp topp snart :)
 
har hørt at paracet ikke er noe bra for guttebabyer.. kan selfølgelig ikke høre hva det kunne gjøre, men at det ikke var bra.. selv har jeg ikke tatt noe form for smertestillende i noen av svangerskapene.. men jeg er nåkk bare litt ekstra nervøs for alt mulig... :P men en gang av og til kan vel ikke gjøre noe, det er jo folk som tar paracet bare ved antydning til vont et sted... alt med måte :) god bedring :)
 


mamma i 2010 & 2013 skrev:
har hørt at paracet ikke er noe bra for guttebabyer.. kan selfølgelig ikke høre hva det kunne gjøre, men at det ikke var bra.. selv har jeg ikke tatt noe form for smertestillende i noen av svangerskapene.. men jeg er nåkk bare litt ekstra nervøs for alt mulig... :P men en gang av og til kan vel ikke gjøre noe, det er jo folk som tar paracet bare ved antydning til vont et sted... alt med måte :) god bedring :)


Det kom en dansk undersøkelse som sa det for et par år siden (sist jeg gikk gravid), men de norske anbefalingene er som før. Det gikk på utviklinga til testiklene til guttefoster.
Hvis det skulle ha noe å si, så skulle man ta MYE over lang tid, mye mer enn det som er anbefalt på pakken :)
Men klart, alt med måte, samtidig som at man ikke skal bli hysteriske. 
 
Man kan helt trygt bruke paracet i svangerskapet. Jeg har kronisk migrene og kan ikke bruke ibux eller andre medisiner når jeg er gravid. Jeg må bruke pinex forte (som også er helt trygt å bruke nå og da) under anfall. 

Det er kun ved langvarig bruk det kan være skadelig, så ikke vær redd for å bruke paracet en gang iblant. 

God bedring!
 
Ja,bare å ta paracet..men med måte, ja!Jeg har bare tatt d tre ganger og da fordi at jeg har hatt så vondti hodet at jeg var nødt!! MEN d hjelper ikke like godt som ibux, desverre..!

MEN! Hvorfor tar du ikke nesespray?
Legene anbefaler heller at man tar litt nesespray, evt.barnenesespray enn at man blir så tett at man får bihulebetennelse og må starte på penicillinkur! Det er mye verre for ungen!!
 
Back
Topp