Noen som har peiling på...?

Arda`s-mamma

Gift med forumet
jeg husker å ha hørt/lest et sted at det ikke anbefales å ta karbad/boblebad når man har kommet de siste måneder uti svangerskapet, det pga fare for infeksjon eller andre komplikasjoner hvis det er åpning... Håper dere forstår hva jeg mener?Vet noen når jeg må slutte med dette

hei[:D]
vi har boblebad hjemme,sånn som står ute,med mye klor i...og da jeg spurte jordmor om jeg kunne bade litt sånn innimellom sa hun at det var greit så lenge det ikke blei for mye av det, og at det var viktig med en ren dusj etterpå for å få bort klor vannet....
de fleste sier jo at svømming er den beste treningen for gravide,og i svømmehallen er det jo også mye klorvann....
men det er vel med dette som med alt annet- alt med måte[:)]

jeg har hvertfall badet en gang i ny og ne,og ikke hatt noe problemer

Tror neppe det er farlig med klor eller bading for den saks skyld.. Ettersom de anbefaler basseng-trening mot bekkenløsning tenker jeg på.
Jeg går på det, og har gjort siden desember, og hverken jordmor, legen eller fysoterapauten har sagt noen ting om det.
Regner med at det ville blitt nevnt om det var fare på ferde [;)]

Hei!

På svangerskapskurs kom det opp spm ang bading/svømming, og svaret fra jordmor var at bading før fødselen er ok. Man skal heller være forsiktig med tanke på infeksjoner i etterkant - sår som må gro osv... men hvor lenge man skal være forsiktig husker jeg ikke.
Så ta deg ett bad med god samvittighet! Skal du ut på en lengre svømmetur er det viktig å ha noen i nærheten som kan å svømme... ellers er det meste ok tror jeg. Har kanskje hørt noe om forsiktighet ved høy tempratur i vannet? Husker ikke helt ...

Jeg spurte jordmoren min om det i dag, og hun slo opp i siste versjon av den ofisielle jordmorveiledningen. Der sto det ingenting om infeksjonsfare, bortsett fra hvis man vet at det f.eks. har gått hull på fostersekken - da skal man ikke bade i fellesbasseng pga. mulig infeksjonsfare. Men er alt normalt kan man bade i badebasseng etc. helt frem til fødsel.
Men det vi gravide skal passe på er å unngå overoppheting. Dvs. ikke sitte lenge i varme bad siden det påvirker hjerterytmen til barnet når mor blir "heit i toppen". Jordmoren min anbefaler å bade i kroppstemperert vann.

Takk for at du spurte om det Hilly! Det lurte jeg også på! Vi pusser opp badet, og boblekaret er på plass til helgen [:D]Har lurt litt på hvor mye jeg kan kose meg i det..... Kanskje lurt å være litt forsiktig med temperaturen.

ja tempen er viktig!for varmt så kan vist det sette i gang fødselen!det de mener med det er nok store svømme basseng som er møkketet jeg ville ikke gått i noe bade basseng vis jeg ikke måtte!uff liker ikke det i fra før synes de er møkketet![:'(]lykke til!men ta deg et bad hjemme og slik gjør ingen ting!

Back
Topp