Noen som har peiling på, eller erfaring med Ford Focus?

Bleiemos

Forumet er livet
Låner en Ford Focus 2001 modell nå. Utrolig god å kjøre, flott å se på, osv.. Bilen skal selges, og jeg lurer på å slå til. Men hvordan er disse bilene? Er det mye problemer med de? Hva er isåfall vanlige problemer? Dyre deler..?Er de kjente for å være trygge familiebiler?

Jeg hadde. Bytta til nyere Ford Mondeo nå. Var fornøyd med den jeg. Var jo noe galt med den støtt, men det var fordi jeg ble lurt av en bilforhandler. (det var ikke blitt byttet deler på lenge, og han mente på at bilen var i tipp topp stand) Men til fordel er Ford deler ganske rimelige om det skulle skje noe, og det er visst en bil som er lett og skru på ;)

ORIGINAL: tia85

Jeg hadde. Bytta til nyere Ford Mondeo nå. Var fornøyd med den jeg. Var jo noe galt med den støtt, men det var fordi jeg ble lurt av en bilforhandler. (det var ikke blitt byttet deler på lenge, og han mente på at bilen var i tipp topp stand) Men til fordel er Ford deler ganske rimelige om det skulle skje noe, og det er visst en bil som er lett og skru på ;)

Supert. I dette tilfelle kjøper jeg jo av en jeg kjenner, og har kjent han siden han kjøpte bilen ny. Så jeg vet egentlig alt som er gjort på den, og kan eventuelt kreve å få den testet hos NAF før jeg kjøper den så jeg er mer eller mindre 100% sikker. Men sålenge den er billig i drift og rimelig å fikse, så kjenner jeg alltids noen som kan skru for meg!;)

ORIGINAL: Trude Ellerei

Vi har ford focus og er strålende fornøyd. Men man må være klar over at etter garantien kommer alle småfeila.
VI hadde nettopp vår bil inne på rep nå, pga feil på hjulstellet...  kosta oss 10.000,- å fikse. Dyrt, men må man så må man.
Allikevel tror jeg vi kommer til å holde oss til ford. Fordi vi elsker komforten og veigrepet. God plass.

Så jeg vil fint anbefale ford focus, men ville nok valgt en nyere bil. [;)]

Har desverre ikke råd til nyere bil..[&o] hvilken modell har dere?

Vær obs på:

-dørlåsmekanismene
-coilen (bensinbiler)
-frostlokk ved pluggene, som ofte fører til topplokkskift. (bensinbiler)
-katalysator
-vannlekkasje
-rust (spes dører, bakluke)
-abs (lys i dashen)
-speedometer, defekt

Ellers er det fryd og gammen med focusene [:)] Naf-test er alfa omega [:)]

ORIGINAL: Sjakkruta

Vær obs på:

-dørlåsmekanismene
-coilen (bensinbiler)
-katalysator
-vannlekkasje
-abs (lys i dashen)
-speedometer, defekt

Takk for tips!:)  Dørlåsmekanismen funker ihvertfall supert, og det er null rust. Ble satt inn ny motor i den nå i sommer. :)

ORIGINAL: Bleiemos

Vær obs på:

-dørlåsmekanismene
-coilen (bensinbiler)
-katalysator
-vannlekkasje
-abs (lys i dashen)
-speedometer, defekt

Takk for tips!:)  Dørlåsmekanismen funker ihvertfall supert, og det er null rust. Ble satt inn ny motor i den nå i sommer. :)

Høres bra ut [:)]

Vær obs på:

-dørlåsmekanismene
-coilen (bensinbiler)
-katalysator
-vannlekkasje
-abs (lys i dashen)
-speedometer, defekt

Jess, lurer på å slå til her..!

Vær obs på:

-dørlåsmekanismene
-coilen (bensinbiler)
-katalysator
-vannlekkasje
-abs (lys i dashen)
-speedometer, defekt

Ta gjerne naf-test først, så vet du at alt er i orden [:)] Evt. få den eu-godkjent om det er under 5 mnd til neste gang. Så er det er stort + om alle servicer er fulgt og den har gått mindre enn 200.000 km [:)]

Vær obs på:

-dørlåsmekanismene
-coilen (bensinbiler)
-katalysator
-vannlekkasje
-abs (lys i dashen)
-speedometer, defekt

Ta gjerne naf-test først, så vet du at alt er i orden [:)] Evt. få den eu-godkjent om det er under 5 mnd til neste gang. Så er det er stort + om alle servicer er fulgt og den har gått mindre enn 200.000 km [:)]

De har gått mindre enn 200 000 ja, nye motoren har gått rundt 100 000 km. LITT usikker på servicer, men mener at det er i orden!

Vi har hatt en ford focus i mange år og er kjempe fornøyd. Bruker lite drivstoff, har hatt veldig lite reperasjoner på den. God og romslig.. Skal selge vår nå, vi trenger en bil med plass til 3 barneseter bak..:) Men absolutt en bil å anbefale;)

Vi har en ford focus 2000 modell..
Å det den kostet oss først noe i år! Da måtte vi ut med 9000 for å få den gjennom EU kontrollen pga noe med bremsene!
Men bilen er jo 10 år gammel, så det er ikke så galt tenker vi =)
Det eneste vi nå reagerer på er Låsen, det er ikke alltid alle dørene låses opp når vi låser opp bilen..
Vi vuderer nå å selge den til sommeren og kjøpe en nyere modell..

Så vi er fornøyd med bilen [:D]

Jeg elsker min Focus Titanium fra 2006 [:D]
Den går så det suser, ligger godt på veien og har en super kjørecomfort!

Da vi kjørte tur/retur Kristiansand Stavanger i påska i fjor, så hadde vi et gjennomsnittsforbruk
på 0.36 l/mil [:D]

Back
Topp