noen som har peiling på dette?

Gabriela

Forumet er livet
jeg vil så gjerne legge ut mange bilder på en gang, men vil slippe å legge inn et og et på imageshack.
finnes der et program hvor jeg kan lage en slags bildeserie???

lurer jeg og på....for vet ikke om det er nettet her som er tregt men tar ufattelig lang tidmed imageshack..åsså kommer det så ofte feilmelding der..iallefall for m eg.....

men det var jo ikke svar på som...men håper andre kan hjelpe...

ORIGINAL: Trudelillelutt

Jeg har brukt paint- Tar en kopi av bildefilene jeg ønsker å bruke. Så krymper jeg størrelsen og lagrer de. Så når jeg har "krympa" alle bildene jeg ønsker, så limer jeg dem inn i et nytt paint dokument. Men bildene blir ganske små... Banneren min er laget sånn. Er sikker på at du kan bruke Photoshop om du kan bruke det. Så er det jo de "scappersidene" aner ingen adressene, men der kan du jo lage fint bilde med å ta utdrag av flere bilder...

hmmm... dette hørtes avansert ut... har tatt så masse fine bilder av david i dag, så vil lage slik som du har trudelillelutt[:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: Trudelillelutt

Ta kopi av de bildene du vil bruke. Slik at du ikke redigerer bilde filen liten og så får du den ikke stor igjen etter at du har lagret den..

Så åpner du den i paint...
Velg Bilde og strekk/forskyv
Der kommer det opp en boks. Juster % andelen ved strekk. Like mye vannrett som loddrett. Prøvd deg frem, men jeg minska først 50 tror jeg så 25...Men du ser jo ann... prøv å ikke la de bli for store eller for små... Lagr bildene i en mappe så du finner igjen bildene...

Så åpner du et nytt dokument. Lag til det den hvite bakgrunnen passe stor. Denne kan du jo justere etterhvert, men sånn passe str til å begynne med. Så kopierer du bildefilene og så limer du de inn, eller velge lim inn fra og hent en og en bilde fil og legg dem slik du vil... Voila...

Mye makk at og fram, men sikker på du klarer det...

tusen takk skal du ha.. skal nok klare d med din hjep, men frem til da så gjør e d på den gode gamle måten.. hehe, ellers så får jg ikke vist dere bildene jeg vil vise dere før neste århundre[;)][;)][;)]

Back
Topp