Noen som har peiling på bilstoler?

Suvana

Forelsket i forumet
Sliter litt med å finne ut hvilken bilstol som kan passe oss, så håper det er noen her med erfaring. Verken jeg eller samboer har bil, eller lappen. Vi skal likevel kjøpe bilstol, og utelukker absolutt ikke å kjøpe brukt siden vi ikke kommer til å bruke den mye.

Både bilstol nummer 1 og 2 til vår eldste har vært noe forbanna herk, fordi de er så tungvinte å få fast i bilen. Vår bilstol står jo på boden mesteparten av tiden, og blir jo bare brukt hvis vi skal sitte på familie, venner eller noe slikt. Trenger derfor en type som er superlett å feste, og å ta med seg. Ikke noe tull som isofix, base, stang og hva enn man får på mange typer bilstoler, som selvsagt er trygt og sikkert - men veldig tungvint for en stol som ikke skal stå i en bil fast.

Noen som har tips til en type som passer beskrivelsen? :)

De fleste babystoler kan man vel bruke uten base. Vi hadde maxi cosi cabriofix, brukte den uten base når vi var på ferie i syden blant annet, veldig lett å feste med belte.

Neste stol har vi som ekstrastol (som brukes i "konebilen" og flyttes over i besteforeldres bil) en britax two way. Denne er veldig lett og tar ikke lange tiden å feste. Festes med belte og har ikke stang. Må støttes opp mot stolen foran. Har forankringsseler, men det tror jeg ikke man kommer utenom. Eneste minuset er at jeg ikke finner noen tester på den, men britax er jo et anerkjent merke.

De fleste babystoler kan man vel bruke uten base. Vi hadde maxi cosi cabriofix, brukte den uten base når vi var på ferie i syden blant annet, veldig lett å feste med belte.

Neste stol har vi som ekstrastol (som brukes i "konebilen" og flyttes over i besteforeldres bil) en britax two way. Denne er veldig lett og tar ikke lange tiden å feste. Festes med belte og har ikke stang. Må støttes opp mot stolen foran. Har forankringsseler, men det tror jeg ikke man kommer utenom. Eneste minuset er at jeg ikke finner noen tester på den, men britax er jo et anerkjent merke.
Takk for tips, den britax two way er vel fra 9 kg og oppover? Prøvde å søke den opp da den hørtes bra ut, men finner bare i den vektsklassen. Er ute etter bilstol til lillebabyen, så trenger 0-13 kg.

Siden vi verken har bil eller lappen er jeg ikke særlig satt inn i hva dette med isofix og base er en gang, vet bare at den forbanna stanga er en mareritt siden det er sånn vi har hatt til største ungen vår. Føles uaktuelt å måtte slite med den nå med neste baby også, så ønsker derfor en lettest mulig uten stang og alt det der - som enkelt festes med belte :p

Takk for tips, den britax two way er vel fra 9 kg og oppover? Prøvde å søke den opp da den hørtes bra ut, men finner bare i den vektsklassen. Er ute etter bilstol til lillebabyen, så trenger 0-13 kg.

Siden vi verken har bil eller lappen er jeg ikke særlig satt inn i hva dette med isofix og base er en gang, vet bare at den forbanna stanga er en mareritt siden det er sånn vi har hatt til største ungen vår. Føles uaktuelt å måtte slite med den nå med neste baby også, så ønsker derfor en lettest mulig uten stang og alt det der - som enkelt festes med belte :p
Maxi cosi cabriofix uten base er 0-13 kilo :) festes kun med bilens belter, ikke stang eller noe annet dill.

Nevnte two way fordi jeg trodde du ville ha tips om neste stol også :)

Maxi cosi cabriofix uten base er 0-13 kilo :) festes kun med bilens belter, ikke stang eller noe annet dill.

Nevnte two way fordi jeg trodde du ville ha tips om neste stol også :)
Tusen takk for tips, så du anbefaler den Maxi stolen da siden du har hatt den? :) Skal ta å søke den opp og sjekke den ut :)

Jeg har også maxi cosi carbriofix som sete 1. Veldig enkelt å feste med bilens belte. Veldig lett å bære osv. Det er vel ikke testvinner lenger, men var det da jeg kjøpte det til eldste :-)

Er også enig med BMC om sete 2, Britax 2WE - veldig enkelt som ekstrasete! Du kommer nok ikke utenom forankringsele eller støttefot på sete to :-/

Tusen takk for tips, så du anbefaler den Maxi stolen da siden du har hatt den? :) Skal ta å søke den opp og sjekke den ut :)
Vi har to maxi cosi cabriofix'er som første sete :) de fleste første setene er enkle å ta med seg rundt, og lett å montere.
Neste sete anbefaler jeg britax multitech, enkel å montere, ingen stang eller ekstra dill :) (9-25kg sete)

Back
Topp