noen som har peil ??

babyboy09

Elsker forumet
jeg har kjøpt meg en pakke fra danmark som jeg venter på.. det stod fri frakt fordi jeg kjøpte over 1000.. men må jeg betale toll avgift ??? og hvor mye er det evt ?
moms er på 240 kroner.

Det er fortollingsgebyr og moms på varer til over 200 kroner. Toll kommer an på hva du har kjøpt. Les mer her

sorry.. men det kan godt hende jeg er litt rar i hode som ikke skjønner noen ting av den siden du gav meg .. hehe ... er helt blank på slikt....

huff...

ORIGINAL: babyboy09

sorry.. men det kan godt hende jeg er litt rar i hode som ikke skjønner noen ting av den siden du gav meg .. hehe ... er helt blank på slikt....

huff...

Hvis du ikke er heldig (posten har ikke kapasitet til å fortolle alle pakker med verdi over 200) kommer det en regning som du må betale. Posten tar et fortollingsgebyr på 217 kroner. I tillegg må du betale moms og evt toll (jeg tror ikke det er toll på klær f.eks, og uansett blir ikke denne summen så høy).

Det er mulig å gjøre fortollinen selv, men du må likevel betale (et mindre) gebyr til posten, så det er ofte mer arbeid enn man gidder for å spare 100 kroner.

Edit: det er forenklet tollbehandling på verdier fra 200-1000. Kanskje du får det. Da er gebyret 110 kroner

oki, for jeg har kjøpt meg negl produkter til 1200 kroner, så da vil det si at jeg må betale toll da... :D

oki, for jeg har kjøpt meg negl produkter til 1200 kroner, så da vil det si at jeg må betale toll da... :D

Jeg sjekket på tollkalkulatoren på dinside.no, og da så det ikke ut som det var toll på kosmetikk (som vel dette går inn under). Ikke 100% sikker da, men det ser sånn ut.

Edit: men fortollingsavgifta må du altså betale uansett

ORIGINAL: Pogo

Jeg sjekket på tollkalkulatoren på dinside.no, og da så det ikke ut som det var toll på kosmetikk (som vel dette går inn under). Ikke 100% sikker da, men det ser sånn ut.

Edit: men fortollingsavgifta må du altså betale uansett

tusen takk for at du gidder å forklare ting til meg. hodet mitt forstår ikke slikt haha ....

Back
Topp