Bkno4418650
Andre møte med forumet
Noen som har pco? Som prøver å bli gravid eller er blitt? Tenker det kan vær mye tanker rundt dette. Fint å kunne dele sammen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har PCOS og er gravid for første gang nå, 5+0 i dag (lørdag)Noen som har pco? Som prøver å bli gravid eller er blitt? Tenker det kan vær mye tanker rundt dette. Fint å kunne dele sammen
Gratulerer så mye jeg fikk noen tabeletter sist som jeg skulle ta, fikk du det eller ble det bare klaff? husker jeg styrte sånn på med dette og finne eggløsnings dagen hahah ikke bare bare når tanta melder avbud når det passer henneJeg har PCOS og er gravid for første gang nå, 5+0 i dag (lørdag)
Ja det er mange idiotiske legerGratulerer så mye jeg fikk noen tabeletter sist som jeg skulle ta, fikk du det eller ble det bare klaff? husker jeg styrte sånn på med dette og finne eggløsnings dagen hahah ikke bare bare når tanta melder avbud når det passer henne
Før jeg virkelig gikk inn for å få barn så fikk jeg alltid høre av legene at jeg var for tynn så var d kosthold så var det at jeg trente for mye. Altså ingenting av d stemmer helt heller. Gikk til en Hausken og på 2 sc kunne han fortelle at jeg hadde pco. Da hadde jeg altså gått i 29 år å trodd at det var noe jeg gjor gale, kjente en utrolig lettelse.
Jeg har gått til Klinikk Hausken og fikk Letrozol og Ovitrelle (eggløsningssprøyte) der spira satt på runde 2! Skal sies at jeg hadde stabil syklus på 33-35 dager i et halvt år i forkant, trolig pga. at jeg gikk på metformin. Det gir jo litt bedre forhold for å kunne bli gravid.Gratulerer så mye jeg fikk noen tabeletter sist som jeg skulle ta, fikk du det eller ble det bare klaff? husker jeg styrte sånn på med dette og finne eggløsnings dagen hahah ikke bare bare når tanta melder avbud når det passer henne
Før jeg virkelig gikk inn for å få barn så fikk jeg alltid høre av legene at jeg var for tynn så var d kosthold så var det at jeg trente for mye. Altså ingenting av d stemmer helt heller. Gikk til en Hausken og på 2 sc kunne han fortelle at jeg hadde pco. Da hadde jeg altså gått i 29 år å trodd at det var noe jeg gjor gale, kjente en utrolig lettelse.
Litt derfor jeg valgte å gå privat. Offentlige ville bare vi skulle prøve på egenhånd først og var ikke så interessert i å hjelpe oss virket det som…Jeg har PCOS. Fant det ut når vi begynte å prøve å bli gravide. Lange sykluser og bare tull med eggløsning. Vi ble etterhvert gravide, men mistet 3 ganger før uke 5. Tok kontakt med privat gynekolog. Fikk etter 14 måneder prøve Letrozol og da ble det klaff på førsterunde. Det er gutten som idag er 4 år. Etter hvert ville vi prøve på nr 2 og tok igjen kontakt med gynekologen for å få Letrozol. Tenkte at det måtte vi ha og at det måtte gå fint å få siden vi brukte så lang tid sist. Men nei, han ville vi skulle prøve 6 måneder selv først. Ble veldig skuffa. Men heldigvis klarte vi det på egenhånd. Det er jenta som idag er 2 år. Fikk mensen tilbake nå i sommer og etter det har syklusen vært overraskende stabil. Litt spontant at vi gikk for nr 3 nå, men det gikk også på første forsøk og ser enn så lenge ut til å gå bra. Ville bare fortelle litt om mine erfaringer. Det så fryktelig mørkt ut i starten og var ganske tøft når vi ikke fikk det til, men interessant å se hvordan det ikke er et problem akkurat nå
Fikk heller ikke hjelp av det offentlige. Etter å ha mistet 3 ganger fikk jeg fortsatt bare beskjed om å prøve igjen. Man er jo rimelig knust og har begynt å bli redd for å aldri få det til. Jeg valgte å stå på venteliste for å få gynekologen som fastlege. Så nå er det mye lettere å ta kontakt og få raskt hjelpLitt derfor jeg valgte å gå privat. Offentlige ville bare vi skulle prøve på egenhånd først og var ikke så interessert i å hjelpe oss virket det som…
Det var litt av en historie! Viser bare at man aldri kan være 100% sikker på noe når det gjelder sykluser og annetSå flott gratulerer så mye. Synes det er flott at du deler, står ikke akkurat så ekstremt mye om dette. Kroppen er helt fantastisk. Og jobber på mange løgne måter til tider , blir aldri helt klok på den hehe.
Har selv en datter på 6,5 år. Tok 3 måneder for klaff på henne , på de to første månedene fikk vi ikke ligge hahah da det var for mange folikker som vokste ( helt fascinert).
Men denne gang omg!
Nå skal jeg kalle en spade for en spade.
Før Mitt første barn har jeg aldri vært gravid, hatt flere forhold og mye sex men aldri gravid.
Var ikke fan av p-piller heller så det brydde jeg meg ikke med, skulle det skje så ville det det , men nai nada.
Partneren min å jeg gikk ifra hverandre før hun var 1år. Vært singel siden men hatt 2 «" forhold " i den tid. Mye sex men nada.
Men så omg. Var på tur, fikk meg en sommerflørt , dro tilbake å traff han igjen. Var sikker på at om syklusen min for en gang skyld var normal skulle jeg altså fått mensen den uka jeg traff han. NOP, nada mensen.
Så nå sitter jeg her ganske sjokkert over at jeg faktisk ble gravid på den turen .. hyl. Hva pokker er odsen for det!! (Vanskelig nok å bli gravid uten pco, men med omg) 37år singel og alenemor fra før . Ikke akkurat super timing.. men var tydeligvis en super klaff da .
Føles ut så jeg er i en såpeopera eller noe hehehe