Noen som har oppskrifter på gode kaker

monicabebe

Forumet er livet
som kan fryses?

Får så mye lunsjbesøk og barselbesøk at fryseren min begynner å bli skranten på kaker allerede. Så da vil jeg fylle opp.

Tips?

vet jo jeg kan gå på detsoteliv.no osv, men liker bedre personlige anbefalinger

Jeg har en oppskrift på Sjokoladekake. Kjempe saftig og god[:)] Barn liker den veldig godt. Fått oppskrift av tanta mi. Si i fra om du vil ha oppskrift[;)]

Vaniljesauskake!! Lett å lage, veldig god! Det er langpanne, så lite stress[;)]
Hyl ut etter oppskrift, om ønskelig[:D]

Noe som er superenkelt å tine opp og servere er jo kransekake... alternativ til å lage kransekake er å lage pinner av kransekakedeig, så kan du duppe endene i smeltet sjokolade, eller pynte med litt melis før servering. Går også an å lage små kuler og steke... bare drysse tørr melis over dem før servering (de tiner jo på noen få minutter - veldig enkelt og greit..). Ellers var det jo de karamell-muffinsene da, de er sinnsykt gode. Har dessverre ikke oppskriften lenger, for den lå på pc'n min som ble stjålet, men jeg husker at jeg bakte masse av dem da jeg gikk med JOhanna (og spiste mesteparten selv). De er like gode når de er tint.

Jeg fant, jeg fant!

Karamellkake/karamellmuffins:

3 egg
3 kopper sukker
225 g smeltet smør
3 ts vanlijesukker
3 ts bakepulver
1 1/2 kopp melk
4 kopper mel
4-5 ss karamellsaus (Obs. bruk Gaute,
IKKE Freia! Bruker du freia karamellsaus blir hele kaka skikkelig klissete og ekkel!)

Settes inn i kald ovn, ved ca 180-200 grader, kaka i 40-45 min, muffins i 8-10 min.

Glassur

300g melis
100 g smør - smelta
5 ts karamellsaus (vil du ha en veldig svak smak bruk 3 ts) IKKE FREIA!!
2-3 ts vaniljesukker
3 ss kaffe (ferdig kokt altså)

Og så er den veldig grei å fryse, så da kan man bare ta opp når fristelsen blir for stor

Vaniljesauskaka til plysj fant jeg også - den er supergod og kommer nok til å erstatte sjokoladekake her fremover:

Vaniljesauskake!  (langpanne)

1 liter vaniljesaus
12 dl hvetemel
4 dl sukker
6 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
200 gr smeltet smør

Bland alt sammen, hell i en langpanne, strø perlesukker og kanel på toppen. Stek midt i ovnen på 175 grader i 40 min-smaker best avkjølt

kanelsnurrer er topp å fryse! Lag en diiiger bolledeig og lag halvparten til boller og halvparten til kanelsnurrer.

Hmm.. lurer på hvorfor lenemor er så nødt til å bruke GAUTE karamellsaus.. tror hun er litt innhabil på det området!

tilbake til spørsmålet ditt monicabebe!!! hehe Har ikke peiling på kaker som kan fryses jeg[8D]

ORIGINAL: Actrine

Hmm.. lurer på hvorfor lenemor er så nødt til å bruke GAUTE karamellsaus.. tror hun er litt innhabil på det området!

tilbake til spørsmålet ditt monicabebe!!! hehe Har ikke peiling på kaker som kan fryses jeg[8D]

[:D] Gaute var nesten smigret når jeg viste han oppskriften første gang jeg så den.. det er forøvrig ikke min oppskrift, det er pelota sin - hun erikke her lenger hun eller?

Iskake!

6 egg
6 dl sukker
300 gram philadelphia ost (naturell)
6 dl kremfløte
ca. 20 digestive kjeks 

Pisk 6 eggeplommer sammen med philadelphia osten i en bolle.
Pisk 6 eggehviter og 6 dl sukker sammen i en bolle.
Stivpisk kremfløten og bland inn innholdet fra de 2 andre bollene.
Knus kjeksen og strø formen med halvparten av kjeks smulene og hell så i isen.
Ha resten av kjeks smulene oppå.
Settes i fryseren til dagen etter og iskaken er da ferdig til å spises

Iskake hørtes herlig ut!! 

ORIGINAL: lenemor

Iskake hørtes herlig ut!! 

Ja,den er kjempegod!!! Namnam[:D]

[:D] Gaute var nesten smigret når jeg viste han oppskriften første gang jeg så den.. det er forøvrig ikke min oppskrift, det er pelota sin - hun erikke her lenger hun eller?

hehe, joda jeg er her jeg[8D][;)]

Åh, du er Mibah du nå ja... vet du, jeg tenker at Mibah har vært her så lenge at jeg glemmer at du har hatt noe annet navn før [8D]

Tusen takk for oppskrifter!!

Skal prøve alle sammen etterhvert! Nam, nam!

Åh, du er Mibah du nå ja... vet du, jeg tenker at Mibah har vært her så lenge at jeg glemmer at du har hatt noe annet navn før [8D]

hehe, jeg glemmer det egentlig selv, så ble litt paff da jeg så du hadde skrevet det! pelota betyr jo ball så da snuppa var ute bytta jeg til miba -som var sammensatt av forbokstavene til alle i huset, og da lillemor kom i januar ble det Mibah.. Nå er jeg forresten ferdig med å endre på nicket mitt[8D][:D]

Daim-iskake, krydderkake, lapper, muffins, kringle.......Kommer ikke på noe mer nå [;)]
....men jeg ble skikkelig sugen på kake altså [;)]
Godt sambo snart har bursdag, så da kan jeg bake litt.
De fleste langpannekaker kan vel fryses...

JAAA hvor er hun hen da???

Okai.. nå går jeg og legger meg snart! *flau* BURDE Da vite at mibah var her!!! åhhh

*klasker i pannen*

Back
Topp