Noen som har opplevd samme?

nutta06

Glad i forumet
Heia alle sammen.... Det jeg lurer på er noe som skremte meg litt i dag tidlig... Jeg var helt bedøvd på venstre side av kroppen... halve ansiktet og venstre arm..la ikke merke til om det var i fotn og... men ble litt redd... Det gikk heldigvis over etterhvert... men ekkelt!! Har ikke vært til min første kontroll enda... skal dn 14 mars... og en ting til som jeg la merke til... jeg hadde vært på do og tisset, og det var skikkelig mørkt dn urinen som var i doen....(unnskyld detaljene men.. ) nesten brunt..  Nå skal det jo sies at jeg er plaget med kvalme og kaster mye opp... men di siste dagene har ikke vært så aller verst...

Noen som har opplevd lignende?

Hei! Nei, jeg har ikke opplevd noe sånt. Jeg hadde tatt kontakt med lege hadde jeg vært deg.

jeg hadde sånne opplevelser da jeg var på det aller værste med kvalme og oppkast også. det er helt forferdelig... syns synd på deg, for man blir jo så redd i tillegg!
jeg var helt dehydrert og måtte på ullevål for å få intravenøst å greier. etter det bedret det seg. tror nok du burdet kontakte lege. ikke vent så lenge som meg. jeg har fått problemer med både lever å nyrer etter dette. det er nå ppå bedringens vei, men det har virkelig vært en ekstra belastning..har vært sykemeld siden nov å det ser ut at jeg blir det til gullet har kommet...
lykken til og god bedring!

Jeg har også I begynnelsen hatt kjememørk urin til tider.
Nå er den mere ganske mørk gul......
Prøv og drikk mere vann og se om den blir lysere av det.... [:D]

Når det gjelder urinen høres det ut som om du drikker for lite - er du flink å drikke vann?

Tror jeg ville kontaktet lege for sikkerhets skyld.

Lykke til.

Hei igjenn alle sammen...

Jeg må vel være dn første til å innrømme at jeg kanskje får i meg for lite veske... Men i tillegg til at jeg er kvalm å uggen uten å spise så blir det ikke så mye bedre av å drikke... og til tider kommer jo allt ut igjenn.. så da tenker jeg, hva er vitsen... Men jeg vet jo at jeg MÅ drikke mere... Var på apoteket å kjøpte flere av sånre næringsdrikker... semper heter di... forskjellige smaker på di... men di er jo rååådyre... Husker det gikk en del av di i forrige svangerskap og... da var jeg ut og inn av sykehuset for å få litt intravinøst.. Håper jo at jeg skal slippe denne gangen...

Men seriøst så har jeg vært i litt "bedre" form i di to siste dagene.. ikke kastet opp så mye... tror det er bare 2 ganger... mot maaaange ganger per dag ellers.. vet ikke hva dette skyldes, men godt... Men kvalm er jeg uansett...

Ja vi får no se hva legen sier når jeg har vært til han...

Tusen takk for at dere gidder å svare på mine sytemeldinger... [;)]

Men det er godt å få ut litt grums som man går å tenker på og som opptar en i hverdagen!! Takk for at dere er her!!!

Hei, var også på sykehuset i de første mnd av svangerskapet og sliter enda med kvalmen. Og det høres ut som du får for lite væske. Ville bare si at jeg også måtte ha diverse næringsdrikker etc, men fikk det på blå resept og refundert pengene av trygdekontoret. Bare tilfelle du ikke viste det. Masse lykke til videre og håper at du slipper å være kvalm så lenge.

Å tusen takk!! Det om refusjon av næringsdrikke visste jeg ikke at jeg fikk... Jordmoren snakket om det i forrige svangerskap, men d ble ikke gjort noe mer med det... Må man ha erklæring fra legen da at man trenger å drikke di der? Di er jo rååådyre å kjøpe på... men hva gjør man ikke for våre barn? Jeg var å kjøpte 8 slike pakker i dag og det ble 196 kroner... hver pakke er jo på 2 dl...
Hva måtte du gjøre for å få det refundert da? ( jeg får ikke til å skrive direkte til dg... hvordan gjør jeg det? ) sikkert jeg som er dum nå men... hehe[:o]

Opplever du noe sånt igjen, så ta kontakt med legen. Ring til legevakta og forklar symptomene.

he he, var litt snar å svare nå. Dersom du vet at du har ligget fordervet den siden, så går det jo over. Men dersom man tilsynelatende helt uten grunn blir nummen i en kroppshalvdel, bør man kontakte legen snart. Mente ikke å skremme altså...[8|]

høres ut som du har fått i deg for lite væske. det er ekstra viktig å drikke mye vann når du er gravid!

Back
Topp