Noen som har opplevd MA?

Havfruen1988

Blir kjent med forumet
Noen her som har opplevd MA? Fikk konstatert det i dag etter en uke med uvisshet. Skal tilbake pp sykehuset i morgen og hente tabeletter. Men registrerte ikke hvilke tabletter det var snakk om, da gynekologen snakka veldig dårlig norsk.
Hvordan er prosessen ved oppdaga MA? Fosteret har slutta å vokse rundt uke 6, men skulle vært 9+3 i dag ifølge menstermin.

ååhh så trist[emoji53] sender deg en klem! Har ikke opplevd selv, men lurer på om det var noe som gjorde at du mistenkte at alt ikke var som det skulle?

Huffa meg :( så forferdelig. Herregud....
jeg tipper du får cytotec. Jeg har ikke hatt MA men måtte abortere en tom fostersekk 8+6 ca og da fikk jeg de tablettene... to stikkpiller du skal ta vaginalt....

Uff! Dette unner jeg ingen! Håper en ny spire sitter kjapt!
Jeg hadde en MA for ca 3 år siden. Sluttet å utvikle seg ca 9+1. Prøvde først medisinsk, men endte til slutt med utskrapning. Hadde personlig aldri rørt cytotec igjen på grunn av smertene, men hører mange har «positive» erfaringer med dem også.
Masse lykke til[emoji173]️

Jeg hadde det første gang jeg var gravid. Jeg ante ikke noe før jeg blødde i uke 8. Legen trodde først det var en SA, men det ble tatt blodprøve som viste HCG på 2 på blødningsdagen, så det var lenge siden det hadde sluttet å utvikle seg for min del. Legen mente derfor det var en MA. Heldigvis slapp jeg å ta tabletter eller å dra på utskrapning.

Jeg ble uansett helt knust og var 100% sykmeldt en uke. Ble gravid igjen ikke første blødning/mensen etter, men andre gang. Det resulterte i datteren min som ble et år i går. Jeg ble litt skrullete da jeg var gravid med henne og innbilte meg at det skjedde igjen da symptomene endret seg eller ble borte. Var på 2 TUL som hjalp masse. Da jeg kom over i 2. trimester klarte jeg å slappe mer av, for da hørte jeg hjertelyd hos jordmor på kontroll og kjente spark og bevegelse. Bare å sende meg en melding om du lurer på noe eller trenger å snakke[emoji173]

Uff, så utrolig leit å lese! Aller først vil jeg sende deg en klem❤

Jeg hadde MA i april. Så bankende hjerte i uke 7, begynte å blø i uke 10 oppdaget MA 10+4, embryoet hadde sluttet utvikle seg et par dager etter tul. Jeg ble sendt rett fra privat gynekolog og til sykehuset for å bekrefte MA og få medisinene til medisinsk abort.

Den første pillen jeg tok svelget jeg på sykehuset, den heter mifegyne og hjelper til med å starte prosessen. Jeg fikk med en pakke med "bruksanvisning", Paracet, voltaren, afipran og cytotec. Cytotec skulle settes vaginalt dagen etter. Jeg begynte å abortere av mifegyne tabletten, så når jeg satt cytotec var jeg egentlig ferdig. Det funket fint for meg, men vet at det er forskjellig erfaringer og opplevelser rundt om. Hadde det ikke vært for at jeg har vært igjennom en medisinsk abort tidligere, hadde jeg nok blitt veldig skremt av alt jeg leste på diverse forum. Så jeg vil anbefale deg å heller ta kontakt med gynekologisk avdeling dersom du har spørsmål.

Jeg var fullstendig knust over at vi mistet og var 100% sykemeldt i en uke. Jeg fant mye støtte og trøst i vi som har mistet-forumet her på bv. ❤

Så trist... sender deg en klem!

Jeg har opplevd det (i juni), men forløpet ble nok litt annerledes enn det vil bli for det siden jeg hadde kommet lenger. Som det skrives over får du tabletter som skal hjelpe med å støte ut fosteret og slimhinner. Se gjerne på vi som har mistet-forumet. :Heartred

Akkurat nå har du det nok tungt. Men du kommer til å komme deg gjennom dette.

Sniker :)
Leit at du måtte oppleve dette :(
Jeg har hatt 2 MA. Endte med utskraping begge gangene, men første gang hadde jeg cytotec først. Mener å huske at jeg satte fire tabl vaginalt. Ingen smerter å snakke om, alle er forskjellige da.
Ønsker deg lykke til, klem til deg!

Så trist å høre! :(

Ja, har hatt en MA, og skulle ønske jeg hadde utskraping i stedet for tablettene. Virkelig.

Sender en stor klem :Heartred

Utrolig leit å høre.
God klem til deg :Heartred

ååhh så trist[emoji53] sender deg en klem! Har ikke opplevd selv, men lurer på om det var noe som gjorde at du mistenkte at alt ikke var som det skulle?
Mistenkte ingenting før første UL for en uke siden. Fikk tidlig oppfølging pga en tidligere MA som kom ut av seg selv og en SA + 1 exu.

Back
Topp