Noen som har opplevd hviteblodlegemer i urinen?

Lillenvår

Lillenvår
Jeg var inne å fikk intravenøst på legevakten idag, og noen timer etter at jeg kom hjem, ringte legen meg og fortalte at hun hadde funnet hvite blodlegemer i urinen min...
Er det noen som har vært borti dette?
Hun sa at jeg skulle komme innom på mandag med en ny urinprøve, men hun fortalte meg ikke hva mulige årsaker til dette kunne være :(

Jeg hadde det, men det var veldig lite. Legem sa det lunne vøre utflod? Aner ikke jeg, altså. Undrer selv på hva og hvorfor årsakene er?

Er det det som er protein i urinen... Evt tegn på svangerskapsforgiftning? Men det er vel litt tidlig nå.... Kan veldig lite om det, og redd for å spre unødvendig frykt....

Sent from my iPhone using BV Forum

Både leukocytter (hvite blodlegemer) og protein (eggehvite) kan finnes i urinen til gravide. Når dette testes får man som regel vite hvor mye. Det at det er spor er visstnok veldig vanlig, kan være bakterier etter samleie, eller utflod osv. Det med protein har vel med testing etter svangerskapsforgiftning, sammen med blodtrykk og andre ting. Og leukocytter har vel med uvi å gjøre, eller bare bakterier. Men det trenger ikke være noen av delene, kan være bare "snusk" :p Nå må dere bare arrestere meg dersom jeg tar feil, men dette er hvertfall slik jeg har forstått det :)

Jordmoren min gav meg tips sist gang jeg hadde proteinspor i urinen, om å vaske nedentil før jeg tar urinprøven :) Slik unngår man "snusk" :) Også gjerne tisse litt i do først, før man kutter strålen, og fortsetter i koppen :)

Kan forekomme når urinprøven er forurenset. Hvis man ikke tar midtstrålen f.eks. Det kan komme med litt fra kjønnsleppene, eller utflod osv.

Ikke noe å bekymre seg for.. Så lenge det ikke er utslag på nitrit i tillegg så er det som oftest bare "forurensing" i prøven..og ikke UVI. Om du får det samme på neste prøve..selv med nedentil vask og midtstråle..så skal det nok noen symptomer til før de ev. hadde satt deg på antibiotika. (Hyppi vannlattnig, svie, feber...mm) Veeeeldig mange..om ikke de fleste, får utslag på laukocytter på en vanlig uinprøve tatt i farta :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp