Noen som har opplevd dotter i ørene ved graviditet?Noen råd???

Sie28

Blir kjent med forumet
Hei!  Har siden i går hatt dotter i ørene, spesielt det ene. Jeg har prøvd å holde på nesen og blåse ut men trykket går ikke ut. Ekstremt irriterende!! Er dette en graviditetsplage?? Noen som har opplevd dette? Jeg har ikke snakket med lege enda.. Noen som har noen råd??

hmmm jeg får dette med nysing, men vett ikke hos meg forsvinner det selv.

satt akkurat å tenkte på det samme før i dag faktisk :S

venstre øret mitt er tett rett som d er å ikke funtet noe som hjelper :S

Åååh, jeg har også dette! Venstre øret mitt er helt mongo, har vært det i en uke nå. Hadde en dott jeg fikk gjespet opp igjen, men det sitter fortsatt igjen litt, og plutselig hører jeg bare stemmen min sånn rart inni hodet mitt... Forferdelig irriterende! Har prøvd alt av gjesping, gaping,  holde for nesa og blåse.. Ikke noe som hjelper joemoticon

Nei det gir seg ikke for min del, det er blitt verre. Har dotter i begge ørene, og følelse av trykk i hodet. Det er veldig ubehagelig. Nå skal jeg inn til lege i kveld, håper jeg får vite noe mer om dette. Men frykter et svar om at du må bare leve med det. Da kommer det seriøst til å klikke for meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hei!

Er og sniker litt her fra Juni 2011 forumet :-)

Jeg har i flere måneder vært plaget med dotter/tette ører. Har vært hos legen, og fått skyllt ørene, men hadde ikke noe voks. Har fått sjekket trykket i ørene også, men alt så fint ut. Men allikevel så har jeg fortsatt tette ører, noen dager er verre enn andre. Fikk beskjed fra min fastlege at hormonforandringene som følge av graviditeten kan gi dotter emoticon  VELDIG irriterende! Har funnet ut at jeg blir veldig plaget hvis jeg får litt vann i ørene ved dusjing, så bruker propper når når jeg dusjer :-) Ellers så er det ingenting å gjøre med det, bare håper at det går over når lilletuppa kommer ut om 8 uker emoticon  Håper at det ikke er så langvarig for dere andre som det har vært for meg!

Det kan nok skyldes graviditeten ja.. Når man er gravid får man større blodvolum og mange får da plager med hovne slimhinner i både nese og f.eks underliv. I nesen gir det seg utslag i nesetetthet, i underlivet kan man f.eks bli plaget med trykkfølelse og lett blødningstendens.. Det kan nok være at det er hevelse i kanalen mellom øret og nesen og at du derfor ikke får utjevnet trykket og får dott i ørene.. Det eneste som kan hjelpe er nesespray - og å føde!!!!

Hei! Takk for svar alle sammen. Legen fant ut at jeg har betennelse i øret og jeg fikk appocilin mot dette. Så nå er jeg begynt på dette, skal på apoteket i morgen for å hente resten av medisinen. Jeg håper virkelig på rask bedring for dette er helt for jævlig!!! Helt potte tett i ørene, og  trykk i hodet. Rett etter påske må jeg til øre-nese-hals spesialist for å sjekke tilstanden og muligens renske opp inni der. Unner ingen dette dritet her!!!

jeg har også dette.. spurte legen å hun sa det hadde noe med slimproppene å gjøre.. syyyykt irriterende men det er vist ingen ting å gjøre med det.. bare å vente til småtrollene kommer :)

Back
Topp