Noen som har opplevd dette? (Svimmelhet)

Tøsa!

Gift med forumet
Jeg er i praksis nå, og har opplevd at jeg blir fryktelig svimmel enkelte ganger på jobb.
Merker det særlig etter å ha tatt heisen, men det skjer også uten at jeg har vært i heis altså.
Jeg har opplevd å bli svimmel på grunn av lavt blodsukker fordi jeg ikke har spist frokost eller rett og slett blodtrykksfall pga at jeg har reist meg for fort, men det er ikke den type svimmelhet. Da blir jeg kaldsvett og det kjennes ut som det skal til å "svartne", samtidig som jeg blir kvalm.

Nå er det annerledes. Det kjennes ut som gulvet gynger, som jeg er på en båt. Det er skikkelig ekkelt, og jeg blir litt småredd, for jeg har ikke opplevd denne typen svimmelhet før. Akkurat som det går bølger gjennom kroppen.

I tillegg hadde jeg hodepine her om dagen, og det var ikke den vanlige migrenen som er konstant, men det er en som forverrer seg hvis jeg feks bøyer meg, og når jeg da reiser meg igjen får hodet mitt til å kjennes ut som det skal eksplodere.

En annen ting jeg har opplevd er smerter i brystet. Tror det er musklene som har knytt seg der og. I tillegg til litt i nakken.

Er det stress?

For det er litt høyere tempo på sykehuset enn jeg er vant til. Synes ikke det er så stressende jeg altså, men kanskje kroppen synes det.

Du kan jo sjekke at det ikke er krystallene som er på avveie i alle fall. Det kan en lege gjøre tror jeg.

det meg "eksploderende hode" har jeg hver gang jeg har migrene.migrene er jo forskjellig fra person til person da.
Du skulle gjerne få sjekket deg av en lege.
tenker på svimmelheten kan være trykk på hjernen, eller problem/betennelse i balansenerven?

Jeg ville ha sjekket jernlagrene..

Sjekk dette med krystallisering på øre (virus på balanse nerven).. er du gravid? Jeg hadde forferdelige svimmelhets anfall med nr to,med påfølgende hodepine... de fant ikke ut at det varnoe alvorlig, og regnet det som svsk. symptom.
uansett, sjekk med legen!!! Kan være høyt blodtrykk, kan være migrene.. Er så mange kan være her, så ring heller legen du :)

Nei er ikke gravid.
Og jeg sjekket blodtrykket, som var 121 over 78, så det kunne ikke vært bedre:P

Men jeg skal til legen hvis dette ikke gir seg denne uka, ville bare høre om noen har erfart det samme.
Spiser sunt og variert, men man kan jo forsåvidt få mangelsykdommer av andre årsaker da...

Selv tror jeg det er stress da, en annen på jobb sa hun erfarte det samme i starten. Og en annen jeg er i praksis sammen med er også litt svimmel på samme måte.

Men jeg ville likevel høre om noen hadde samme erfaring.

Angelheart80 skrev:
Sjekk dette med krystallisering på øre (virus på balanse nerven).. er du gravid? Jeg hadde forferdelige svimmelhets anfall med nr to,med påfølgende hodepine... de fant ikke ut at det varnoe alvorlig, og regnet det som svsk. symptom.
uansett, sjekk med legen!!! Kan være høyt blodtrykk, kan være migrene.. Er så mange kan være her, så ring heller legen du :)

Jeg har svart belte i migrene, og hverken aura eller vanlig anfall er sånn som dette hos meg.

Jeg har det akkurat likt i perioder, men har aldri funnet ut hva det er. Veldig svimmel, har falt flere ganger (helt våken). Før jeg får hodepine går jeg også en stund med tåkesyn.. 

Trico skrev:
Jeg har det akkurat likt i perioder, men har aldri funnet ut hva det er. Veldig svimmel, har falt flere ganger (helt våken). Før jeg får hodepine går jeg også en stund med tåkesyn.. 

Jeg har lest litt om denne typen svimmelhet, som forsåvidt på fagspråket heter vertigo.
Det skyldes visst ofte stiv nakke (blodforsyningen til hjernen blir redusert) eller det kan faktisk være at man må skylle ørene.

Jeg har opplevd lignende det du beskriver - uten at jeg har noe svar på hva det skyldes. Det kommer og går hos meg - og jeg klarer ikke å se noen sammenhenger.
Hvis det vedvarer ville jeg nok nevnt det til legen og eventuelt blitt henvist til nevrolog og/eller fått tatt en MR -for å utelukke at det ikke skyldes noe patologisk.

MammaOkt skrev:
Jeg har opplevd lignende det du beskriver - uten at jeg har noe svar på hva det skyldes. Det kommer og går hos meg - og jeg klarer ikke å se noen sammenhenger.
Hvis det vedvarer ville jeg nok nevnt det til legen og eventuelt blitt henvist til nevrolog og/eller fått tatt en MR -for å utelukke at det ikke skyldes noe patologisk.

Ja jeg får gjøre det. Er ikke den som løper til legen for den minste ting, men denne svimmelheten er helt ulikt noe jeg har opplevd før. Og jeg var mye svimmel da jeg var yngre, besvimte og, men aldri på denne måten.

Back
Topp