noen som har opplevd dette? svimmelhet mm

Bejb

Gift med forumet
de siste dagene har jeg vært veldig svimmel. små svimmel hele tida nesten og får store svimmelanfall innimellom. har vært endel kvalm siste to-tre dagene,men ikke oppkast eller noe... virker som om synet forandrer seg litt når jeg får store anfall.
syns dette begynner å bli veldig ekkelt...

noen som har opplevd noe sånt? de tar meg vel ikke inn på legevakta pga jeg "bare" er svimmel....

ORIGINAL: Bare Kari

Er du gravid? Eller spiser du lite? Lite jern? Både når jeg var gravid, spiser lite og har lite jern så blir jeg veldig svimmel og får blodtrykksfall som gjør at jeg nesten svimer av. Men det kan også være virus på balansenerven, som tidligere nevnt, eller rett og slett stress eller utbrenthet.

tatt test i dag så er ikke gravid

Ta kontakt med legen...kan være helt uskyldig, men kan også være mer skumle saker som hjerneslag... God bedring!

Jeg har hatt det sånn i mange år.... Ikke like ille hele tiden heldigvis, men hatt perioder med mye "anfall" og er litt svimmel hele tiden. Har blitt undersøkt overalt omtrent, de finner det ikke ut. Legen min sier at svimmelhet er vanskelig å finne ut av... Ikke lett å komme inn på legevakten for svimmelhet heller..... Håper du blir kvitt det fort, ikke moro å ha det sånn!!

ORIGINAL: JuleRævva

Hvordan svimmel er du da..? Sånn på båt eller i heis?
Blir du det når du snur deg i sengen eller bikker hodet bakover og tilbake igjen?

sånn som i heis. blir svimmel når jeg bøyer meg ned og reiser meg opp igjen.
når jeg sitter å reiser meg,selv om jeg ikke gjør det fort. svimmel når jeg står stille og snur meg for å se bak meg.
selv når jeg går stille og rolig eller sitte stille i sofaen (sånn som nå) så er jeg svimmel og nesten svimer av.
snur meg i senga,ja stort sett svimmel hele tida.

ORIGINAL: Bejb

Hvordan svimmel er du da..? Sånn på båt eller i heis?
Blir du det når du snur deg i sengen eller bikker hodet bakover og tilbake igjen?

sånn som i heis. blir svimmel når jeg bøyer meg ned og reiser meg opp igjen.
når jeg sitter å reiser meg,selv om jeg ikke gjør det fort. svimmel når jeg står stille og snur meg for å se bak meg.
selv når jeg går stille og rolig eller sitte stille i sofaen (sånn som nå) så er jeg svimmel og nesten svimer av.
snur meg i senga,ja stort sett svimmel hele tida.

Skal sjekke forelesningsnotatene mine jeg.. 2 sek [;)]

takk

ORIGINAL: kattatilcato

ORIGINAL: babyT

Virus på balansenerven?

første som slo meg å.

er det farlig?[8|]

ORIGINAL: kattatilcato

ORIGINAL: babyT

Virus på balansenerven?

første som slo meg å.

er det farlig?[8|]

tror ikke det er farlig,men fryktelig ubehagelig.

Jeg var sånn et par uker, og jeg fant ut etterpå at jeg var gravid. [8D]

Jeg har akkurat hatt en periode med mye svimmelhet. Plutselig en dag gikk det over til at jeg besvimte i stedet. Har tatt blodprøver, blodtrykk, EKG, mr av hodet og mye annet. Svaret jeg fikk var at jeg sannsynligvis var sliten i kroppen og derfor fikk blodtrykksfall sterkere reaksjon enn det vanligvis ville ha hatt. Kanskje noe sånt.... ?

Har du tatt fly, båt, tog eller kjørt langt rett før du fikk dette?

ORIGINAL: Sesje

nei

ORIGINAL: **tvilling85**

Jeg var sånn et par uker, og jeg fant ut etterpå at jeg var gravid. [8D]

jeg har tatt test sånn tilfelle det vare det. og den var negativ...

ORIGINAL: RedElf

Jeg har akkurat hatt en periode med mye svimmelhet. Plutselig en dag gikk det over til at jeg besvimte i stedet. Har tatt blodprøver, blodtrykk, EKG, mr av hodet og mye annet. Svaret jeg fikk var at jeg sannsynligvis var sliten i kroppen og derfor fikk blodtrykksfall sterkere reaksjon enn det vanligvis ville ha hatt. Kanskje noe sånt.... ?

føler meg ikke sliten i kroppen,men har hatt litt å tenke på den siste tiden.... så kanskje....

ORIGINAL: Sesje

nei

Hm.. jeg fikk nemlig diagnosen Mal de Debarquement da jeg plutselig ble veldig svimmel etter at jeg hadde vært på flytur.

Hvor bor du? Er det mye flått der du bor og har du blitt bitt? Jeg er kronisk svimmel etter borrelia og mykoplasmainfeksjon. Jeg ville ha reist til legen min
å få sjekka det ut ved blodprøver. Jeg ble også sendt på sykehuset og fikk tatt mr ++ da jeg hadde det som verst.

Du sa noe om synet.. Hva skjer med synet når du får disse "anfallene"?

Jeg var svimmel i 2-3 uker.. så begynte synet mitt å trekke seg til siden.. Fikk ikke til å fokusere på noe. Så begynte hodet mitt å riste.. Kjentes ut som jeg hovna opp i ansiktet.. Men ble bare skeiv.. Gikk til legen min.. Men hun fant ikke ut noe.
Et par dager etterpå fikk jeg et kraftig anfall..
Legene er ganske sikker på at jeg har epilepsi.. Jeg går å er svimmel hele tiden selv.. Så jeg vet hvordan du har det, og føler virkelig med deg!! Jeg har til og med vært sykemldt 1 år for det nå..

Jeg vil iallefall anbefale deg å gå til legen!

Masse god bedring til deg![:)]

Back
Topp