Noen som har opplevd dette? linser

Senator Malin

Elsker forumet
Jeg jobber jo litt på specsavers, så jeg bør jo kunne dette. Men det har seg sånn at enkelte morgener får jeg rett og slett ikke på den ene linsen. Spiller ingen rolle på hvilket øye, det varierer. Men øyet er "ømt" og linsen vil ikke feste seg. Problemfritt på det ene.  Skjønner ingenting jeg. Ender med at jeg gir opp hele greia og tar på meg briller istedet..

Er du sikker på at linsa er rette veien? Jeg reagerer sånn dersom jeg prøver å ta på linsa når den er feil vei (jeg er trøtt på morgenen!). 

FrkPedersen skrev:
Er du sikker på at linsa er rette veien? Jeg reagerer sånn dersom jeg prøver å ta på linsa når den er feil vei (jeg er trøtt på morgenen!). 

Jepp.. :) Mine linser kan man ikke ta feil på.. det står 123 ene siden når den er riktig vei :P

Er noe drit når det der skjer. Hater det... Jeg har forlagt brillene mine så kan ikke smelle de på heller som reserve... :/

Men aner ikke hva konkret det er. Utenom at det er noe drit :(

Øynene mine ble såre av å ta av og på hver dag, så jeg gikk over til mnd- linser, helt genialt! Null problemas

Ellers hadde jeg ofte problemet som deg fordi de mye "pelt" på når jeg tok de av og på, og når jeg prøvde å ta de på vrangt.

Cosacita skrev:
Aldri skjedd med meg, tror jeg... Hva slags linser har du? Linsevæske?

Acuvue moist oasis. 2ukerslinser.. Linsevæske er fra specsavers, optifree.

Cosacita skrev:

Jelo skrev:
Øynene mine ble såre av å ta av og på hver dag, så jeg gikk over til mnd- linser, helt genialt! Null problemas

Ellers hadde jeg ofte problemet som deg fordi de mye "pelt" på når jeg tok de av og på, og når jeg prøvde å ta de på vrangt.

Det er ingen månedslinser jeg kan ha pga krumningen i øyet mitt. Alle andre bare sklir av 

Senator Malin skrev:

Cosacita skrev:

Tror mine heter iWear DrT Supreme, månedslinser. Har ikke hatt problemer med de. Optifree bruker jeg også. Kanskje det hadde hjulpet om du skiftet type linser?

Cosacita skrev:

Senator Malin skrev:

Cosacita skrev:

Tror mine heter iWear DrT Supreme, månedslinser. Har ikke hatt problemer med de. Optifree bruker jeg også. Kanskje det hadde hjulpet om du skiftet type linser?

Det er Brilleland sitt merke. Kan ikke svikte arbeidsplassen vettu ;P Nei, det er denne typen som desidert sitter best på meg. Har prøvd alt. Og de har jo fungert kjempebra helt til nå. Skjønner ingenting jeg. Øyet mitt er mye krummere enn andre folk sitt, så alle andre typer sitter ikke, glir av :P

Senator Malin skrev:

Cosacita skrev:

Senator Malin skrev:

Cosacita skrev:

Det er Brilleland sitt merke. Kan ikke svikte arbeidsplassen vettu ;P Nei, det er denne typen som desidert sitter best på meg. Har prøvd alt. Og de har jo fungert kjempebra helt til nå. Skjønner ingenting jeg. Øyet mitt er mye krummere enn andre folk sitt, så alle andre typer sitter ikke, glir av :P

Kan skjønne det er irriterende... Å ta på seg linser kan være en tålmodighetsprøve av og til. Håper du kanskje du kan finne ut hva det er da. :)

Du får bestille en time til deg selv for linsesjekk:) Men det høres jo litt rart ut siden det ikke er et fast øye det skjer på. Virker rett og slett som om øynene dine er litt oversensitive. Det er ikke alle som kan ha linser, kanskje du er en av de uheldige?

Tok laserbehandling til slutt jeg..Ble for mye slit med linser og briller..Og det eneste jeg angrer paa er at jeg ikke hadde gjort det foer (mest av frykt..)

Høres ut som om du kanskje er litt tørr på øynene innimellom. Prøvd å dryppe med komfortdråper før du tar på linsene? Ta evt en dråpe oppi linsa før du tar den på og se om ikke det hjelper.

Hilsen optikern

Senator Malin skrev:

Hvilken kurve har du?

Jeg må skylle øya først for å bli fuktig nok. Tørre øyne er det vanskelig å sette linser på syns jeg. Bruker øyegle først på de værste dagene... Så saltvann :)

Virra skrev:

Senator Malin skrev:

Hvilken kurve har du?

Har ikke tallene i hodet gitt

Back
Topp