Noen som har opplevd dette? *fødsel*

mortilto

Forelsket i forumet
Jeg ble satt igeng ved at de tok vannet da jeg var 8 dager over termin. Fødselen gikk tregt.
Fosterlyden falt et par ganger, men tok seg fort opp igjen.

Så fallt fosterlyden til ca 88 og ville ikke gå opp igjen. Plutselig kjentes det ut som at jeg skulle spy. Snur meg over på siden, da holder jeg på å besvime. De legger sengen min ned, da får jeg noen sinnsyke smerter midt på ryggen cirka. Smertene var helt ubeskrivelige, mye vondere enn fødselssmerter. Får så vondt oppe i nakken der hodet er festet. Rister og får ikke puste. Trodde helt seriøst at jeg kom til å dø. De fant ut at smertene jeg hadde i ryggen var rett over lungene. Så springer de med sengen min rett på operasjonsstuen. De har ikke tid til å vaske seg en gang før de legger meg i narkose og utfører et hastekeisersnitt.

Jenta mi var helt slapp da hun kom ut, men etter ca 1 min kom hun seg. Så hun kom seg heldigvis raskt.

Jeg slet med pusten hele natten og neste dag. Måtte ligge med oksygen hele tiden, hvis ikke fallt oksygenmetningen min med en gang. De tok ct av lungene men bildene så fine ut.
Fikk aldri noe svar på hva som skjedde med meg. Fikk bare beskjed om at dette var noe de aldri hadde opplevd før..

Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Føles tungt ut å ikke vite hva som skjedde... Håper noen kan hjelpe meg å finne noen svar.

uff, det hørtes fælt ut[:(]

kan dytte for deg og sende deg en god klem.. håper du får svar på det[:)]

Tusen takk for dytten:) Dytter litt jeg også[:D]

jeg mistet følelse i hele venstre siden min rett etter gutten vår var kommet til verden. halve ansiktet mitt var også bedøvd. følte jeg ble svimmel, kvalm og ville spy.. det hastet sikkert tre leger inn, men de fannt ikke ut hva som hadde skjedd. ett par mnd etter fødselen fikk jeg slike ukontrollerte rykkninger i samme side og legen sendte meg på ct av hodet, men fant ingenting. fastlegen min kunne tenke seg at jeg hadde hatt blodpropp grunnet anstrengelsene ved fødsel.....? ikke vet jeg, men scary var det[&:]

så ikke alt legene kan finne ut av heller[X(]

Det hørtes veldig ekkelt ut proudmummy. Håper alt går fint nå.

De var redde det var blodpropp hos meg også, men ct så fin ut...

Jeg fikk et anfall dagen etter jeg hadde hastekeisersnitt. Startet med at jeg mista dybdesynet, så mistet jeg synet og hørsel helt. Når jeg snakket, så ble det bare klabb og babb. Ingen som skjønte hva jeg sa[:(] Mamma og mannen trodde at jeg hadde fått blodpropp i hjernen eller at jeg holdt på å dø, samme trodde jeg[:(][:(][:(]
Legene trodde det var kombinasjonen av lite blod, høyt blodtrykk og blodtrykksfall, men kunne ikke si sikkert, for ingen hadde vært borti det før.

Pingler ut av denne tråden..
Får jo helt angst..

Klemmer til alle dere som har opplevd nåe sånn fælt i forbinnelse med fødsel det som ska være så fint og nytt og deilig !!

Har ikke opplevd noe slik, men syns du skal prate med fastlegen din om at dette uroer deg.

Man blir urolig av før lite informasjon. Skriv opp alle spørsmålene du har nå i ettertid slik at du husker dem når du får spurt.

Jeg hadde en rask førstefødsel etterfulgt av en stor blødning da morkaken satt litt fast. Legen som var på vakt snakket med meg etterpå og fortalte at hun skulle på to ukers ferie men om jeg hadde behov før å prate om det måtte jeg bare ta kontakt så skulle vi sette oss ned da hun kom tilbake og gå igjennom epikrisen og fødselen steg før steg.

Kanskje du kan få en mulighet til å gå igjennom hendelsesforløpet med en av de som var der under fødselen din?
På meg hørtes det ut som du fikk et katastrofekeisersnitt. Tror du skulle ha mulighet for å få en samtale da altså.

Gratulerer med bebis forresten.

ORIGINAL: SweetCherry

uff, det hørtes fælt ut[:(]

kan dytte for deg og sende deg en god klem.. håper du får svar på det[:)]

Back
Topp