Noen som har opplevd dette ang depositum?

tobarnsmor 2012

Elsker forumet
Vi leier en leil nå med 21600 i depositum som står på en konto.
Den kontoen får jeg ikke avslutta för vi har flyttet og huseier har sett over leiligheten.

Den nye leiligheten vi skal ha leier vi igjenn selvaag. Her fikk jeg plutselig en mail, om at en depositumskonto er åpnet, sånn at jeg trengte bare gå i banken, ta med kontrakten og sette inn pengene. kviteringen på at det var gjort skulle jeg ta med på innflyttningsdagen.

Men hvordan i alle dager skal jeg kunne gjöre det når pengene står på en sperret konto?
Og det nye depositumet er jo på over 30 000. jeg har ikke 30K i lomma jeg bare kan slenge inn på en konto imens.. 

syntes det var rart, for alle de andre gangene jeg har leid har jeg og huseier möttes i banken etter jeg har flyttet inn og ordnet dette sammen..

de kan faktisk ha depositum pengene i 2 uker etter at dere har flyttet ut vis de vil... vi fikk ikke depositumpengene tilbake ca 4 dager etter at vi hadde flyttet ut...

Når jeg har leid leilighet så har jeg måtte betale depositumet før jeg flyttet inn. Samme med mannen min når han leide. Trodde det var vanlig at man ordnet depositumet FØR man flyttet inn. Håper det ordner seg for deg.

Depositumkonto skal jo stå i ditt navn, så skulle tro det var du som måtte åpne den..

reidis skrev:
de kan faktisk ha depositum pengene i 2 uker etter at dere har flyttet ut vis de vil... vi fikk ikke depositumpengene tilbake ca 4 dager etter at vi hadde flyttet ut...

Ja, og det er jo ennå värre. for de på den nye leiligheten vil ha depositumspengene sine FÖR vi har flyttet inn. Dvs at for at jeg skal kunne sette inn penger på den nye dep. kontoen må jeg avslutte den jeg har nå, innen en uke. og det går jo ikke..

tobarnsmor 2012 skrev:

reidis skrev:

Ja, og det er jo ennå värre. for de på den nye leiligheten vil ha depositumspengene sine FÖR vi har flyttet inn. Dvs at for at jeg skal kunne sette inn penger på den nye dep. kontoen må jeg avslutte den jeg har nå, innen en uke. og det går jo ikke..

bor dere fortsatt i den leiligheten ?  har dere snakket med dem? de så gjennom leiligheten etter at vi hadde flyttet derfor fikk vi de 4 dager etter utflytting. men jeg hadde samme problem, så jeg ringte over alt og de sa at dem kan ha pengene helt til dem er ferdig med å se over leiligheten.

Det er vanlig at det er leietaker som oppretter depositumskonto og setter inn penger. Pengene skal settes inn før man kan flytte inn. Går det an å få en mellomfinansiering? Vet at det finnes depositumslån f.eks.

når du leverer fra deg nøklene, skal du også ha tilbake depositumet...
en ny depositumskonto opprettes i fellesskap, den skal ikke stå i bare utleiers navn.. jeg har leid mye i mitt liv og har stort sett alltid gått i banken sammen med utleier...

Dollface skrev:
en ny depositumskonto opprettes i fellesskap, den skal ikke stå i bare utleiers navn.. jeg har leid mye i mitt liv og har stort sett alltid gått i banken sammen med utleier...

Signerer her. Hvis huseier bare har opprettet en konto, så står den jo kun i hans navn og jeg hadde ALDRI satt inn pengene på den kontoen! Da har du ingen sikkerhet eller garanti for at du får pengene tilbake! Depositum skal stå på en konto som dere begge må skrive under på, og hvis depositumet skal tas ut igjen må begge møte opp i banken og skrive under, slik at ikke huseier eller leietaker bare kan gå å ta ut pengene..

Frk.Cupcake skrev:

Dollface skrev:

Signerer her. Hvis huseier bare har opprettet en konto, så står den jo kun i hans navn og jeg hadde ALDRI satt inn pengene på den kontoen! Da har du ingen sikkerhet eller garanti for at du får pengene tilbake! Depositum skal stå på en konto som dere begge må skrive under på, og hvis depositumet skal tas ut igjen må begge møte opp i banken og skrive under, slik at ikke huseier eller leietaker bare kan gå å ta ut pengene..

sign!

Back
Topp