Noen som har opplevd blodtrykks fall ???

I min første graviditet hadde jeg hyppige blodtrykksfall, spesielt i 1.trimester. Det skjedde for det meste da jeg reiste meg opp, selv om jeg gjor det sakte. Hadde generelt ganske lavt blodtrykk i 1. og 2. trimester.

Hadde litt i min 2. graviditet også, men mindre :)

Ja. Følte meg bare litt uvel, spesielt ved dårlig luft i rom. Besvimte et par ganger. Det har vært litt til og fra, men mye bedre senere i svangerskapet.

Kommer brått med kvalme, svimmelhet, kraftløs kropp og prikking/nummenhet i fjeset (akkurat som om fjeset sovner). Helt ut av det blå.

Ja, med alle tre. Begynte allerede i første trimester. Var litt bedre i 2 trimester for så å bli verre igjen på slutten. Kom gjerne når jeg reiste meg litt brått eller var ekstra sliten.
Har lavt blodtrykk til vanlig og får enda lavere blodtrykk når jeg er gravid så det skal ikke falle så mye før jeg merker det.

Hatt blodtrykksfall mye i svangerskapet. Gikk rett i bakken på jobb (første trimester)
Etter det har jeg passet på å drikke masse vann, og spise godt. Setter meg også ned når jeg føler blodtrykket faller.
Blir kvalm, svimmel og som regel varm når blodtrykket faller.
Spis godt, drikk nye vann og hør på kroppen din så går det nok bra

Ja, hadde endel av de fram til uke 16-17 tror jeg denne gangen.
Sist hadde jeg de hele første og andre trimester.

Hvordan startet og opplevde du det?
Hadde det fra uke 23 til fødselen. Følte alt i kroppen gikk ned med tyngdekraften, ble svett og kvalm og "mistet" hørselen og synet ble svimlende før jeg fikk satt meg eller lagt meg ned, forble jeg stående besvimte jeg. Ikke bra å falle med stor mage.

Det er mye som skjer med og i en gravid kropp.

Var sykemeldt hele første svangerskapet pga det. Klarte ikke gå mer enn 10 meter uten å svime av

Gurimalla, ja. Det var jeg mye plaget med nå sist

Det ble utløst av ingenting. Kunne komme helt uten noen trigger, plutselig ør, svimmel og utrolig kvalm!
Eneste som har hjulpet er å raskt legge meg på sofaen, litt på siden.. med bena høyt. Ispose, kald drikke.

Back
Topp