Noen som har opplevd blodansamling i livmor?

-lillemy-

Glad i forumet
MayDay2021
JuniJubel2021
Sniker fra junigruppa
Er 11+4 idag og baby hadde det kjempe fint.
Men jeg hadde en bitteliten blodansamling helt nede ved åpningen. Gynekologen var ikke bekymret siden den var så liten å jeg var kommet så langt. Grunnen at hun nevnte det var fordi jeg kan oppleve en liten blødning ånda måtte jeg ikke bli redd med mindre det var smerter. Men kjenner meg veldig redd:sorry: og trist. Har gått ukentlig til oppfølging, og gledet meg til uke 12 for da kunne jeg kanskje slippe frykten. Nå føler jeg meg bare mer redd enn noen gang:sorry: noen som har erfaringer med dette?

Vet ikke om det er helt tilsvarende, men i uke 8 ble det oppdaget at jeg hadde en god del blod rett utenfor livmoren. Jeg blødde friskt hver dag og gikk til UL pga det. Jeg fikk streng beskjed om å ta det helt med ro i 2-3 uker og ikke løfte tyngre enn 5kg.
Nå var jeg på UL for 2 dager siden og de så ikke noe blod (uke 12+2). Jeg har også sluttet å blø siste 2 ukene og alt var perfekt med lille i magen. Så selv om du er redd råder jeg deg til å prøve å skyve frykten unna og heller fokusere på å ta det rolig litt fremover, dette går nok helt fint skal du se :) :Heartred

Hei Lillemy,
Jeg var på sykehuset på oppfølgings ul i uke 8 eller 9 og da fant de en blodansamling bak livmoren. De virket ikke bekymret og sa at denne enten blir borte av seg selv eller det kan komme ut. De målte den og jeg kom tilbake uken etter og borte var den. Det har gått ut i vevet rett og slett. Håper det blir så i ditt tilfelle også! Prøv å ikke bekymre deg <3

Vet ikke om det er helt tilsvarende, men i uke 8 ble det oppdaget at jeg hadde en god del blod rett utenfor livmoren. Jeg blødde friskt hver dag og gikk til UL pga det. Jeg fikk streng beskjed om å ta det helt med ro i 2-3 uker og ikke løfte tyngre enn 5kg.
Nå var jeg på UL for 2 dager siden og de så ikke noe blod (uke 12+2). Jeg har også sluttet å blø siste 2 ukene og alt var perfekt med lille i magen. Så selv om du er redd råder jeg deg til å prøve å skyve frykten unna og heller fokusere på å ta det rolig litt fremover, dette går nok helt fint skal du se :) :Heartred

tusen takk for svar!:Heartred Så bra blødningene har stoppet hos deg. Er så godt å høre at det går bra med andre. Hjelper på! Skal prøve å holde meg rolig å vente til neste ultralyd.

:)
Hei Lillemy,
Jeg var på sykehuset på oppfølgings ul i uke 8 eller 9 og da fant de en blodansamling bak livmoren. De virket ikke bekymret og sa at denne enten blir borte av seg selv eller det kan komme ut. De målte den og jeg kom tilbake uken etter og borte var den. Det har gått ut i vevet rett og slett. Håper det blir så i ditt tilfelle også! Prøv å ikke bekymre deg <3

åå nå ble jeg glad! :Heartred Takk for svar! Fint å lese at det gikk bra hos deg! Håper det gjør det hos meg også

Hadde hematom med førstemann, oppdaget samme uke/dag som deg faktisk. Fikk beskjed om at det var ufarlig, men at jeg enten kunne oppleve en blødning eller at det ble borte av seg selv. Fikk aldri noen blødning :happy:

Ikke erfaring med blodansamling, men jeg småblødde fra uke 4-11 uten at de klarte å finne grunn. Er 14 uker nå og alt er fint :)

Hadde hematom med førstemann, oppdaget samme uke/dag som deg faktisk. Fikk beskjed om at det var ufarlig, men at jeg enten kunne oppleve en blødning eller at det ble borte av seg selv. Fikk aldri noen blødning :happy:

Å så godt å høre! Nå ble jeg glad:Heartred

Dette høres veldig vanlig, og helt ufarlig ut. Men man vil jo helst ikke oppleve blod nedentil i noen som helst form når man er gravid, så jeg skjønner at du blir bekymret. Bare vær obs på at det antageligvis må ut. Enten litt etter litt, i form av litt mørkere utflod, eller så kan hele ansamlingen komme på en gang. Dette ser jo mye mer skummelt ut, men da stopper antageligvis blødningen ganske kjapt etter at "klumpen" er ute. Hilsen en som har blødd i begge svangerskap.

Back
Topp