Noen som har opplevd å få bankkortet skimmet?

De klarte ikke få ut noen penger tok 2 uker å få nytt kort.
02.02.14

Åjada! Fikk det skimmet på en lekebutikk i Kristiansand. Tok en del måneder før de begynte og tømme kortet mitt i hong kong. Banken reagerte da samme beløpet ble tatt ut gjentatte ganger. Så de sperra det, og ringte meg.
Det tok nok sikkert en uke eller to før jeg fikk nytt kort. Og pengene tok enda lengre tid. Måtte fylle ut et skjema og bekrefte hvilke beløp jeg ikke kjentes med og diverse annen informasjon, så tok det vel en uke eller to etter dette før jeg fikk pengene inn på konto.

Tross alt, er jeg veldig fornøyd med bankens reaksjon og behandling av saken!
Ble riktignok en slitsom periode uten penger eller kort, men jeg måtte jo bare ringe rundt til bedrifter der jeg hadde regninger og forklare hvorfor jeg ikke fikk betalt og alle godtok det uten problemer :)

Men, spørr banken deres så gir de nok dere svar :) Men, antar dere må signere papir før dere får igjen penger! Men, om de ikke rakk å ta ut alle pengene for dere så får dere jo tatt ut i banken hvertfall :) Til meg tok de ut såpass at de trakk over kontoen med 5000-6000 kr.

Har prata med dem :) Skal anmelde det i morgen og sende inn reklamasjonsskjema med bekreftelse av anmeldelsen i morgen til banken og de sperra korta våre med en gang vi ringte dem idag og har sendt bestilling på nye :)

De som har gjort det har ikke tatt ut penger, de har handla på nettbutikken til Microsoft for 5000 kr. Kjøpt et nettbrett og litt annet utstyr (var det jeg kom frem til sammen Microsoft kundebehandleren når vi så på beløpet)

Mista 5000 kr en gang, dem måtte ha anmeldelse og ditt og datt før dem kunne fikse det :/

Uff, utrolig trasig! Kjipt man ikke kan føle seg trygg og sikker noen gang mht skimming:(

Huff så kjedelig:-(

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Er ikke sikker på hvor det har skjedd, men jeg tror det er på bensinstasjonen jeg var på når jeg fylte bensin på fredag. Det er en stasjon med kun pumper og ikke noe butikk eller noe så er tider det ikke er noen der også ble det bestilt på mandag og utenom på fredag har vi kun brukt kortene i butikker så alt tyder på at det var på bensinstasjonen.

Det verste er at jeg alltid sjekker etter skimmingutstyr også, men glemte det tydeligvis denne gangen :P

Det forsvant 15000kr fra kontoen min i oktober, VISA tilbakeførte dem i januar. Sikkert ekstra lang behandlingstid pga jula :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff, så ekkelt! Har aldri opplevd det, jeg.

Kan man se at det er montert skimmingutstyr?

Har ikke skimmet kortet mitt, men mistet det en gang. Ringte banken og sperret det dagen etter, men svina hadde likevel klart å bruke det flere ganger på Visaautomater (parkering og vaskehaller) etter at jeg hadde sperret det. Anmeldte det og fikk pengene veldig fort tilbake på konto. :) Fikk også brev fra banken at det hadde lagt merke til uregelmessig bruk, hvor de hadde sendt med kontoutskrift og gulet ut parkering og vaskehaller for flere hundre kroner.

Vi betalt me kortet over nett ( en reise), 2-4 dager etterpå vart det trekt 8500,- til ett firma i Tyskland. Banken kan ingen ting gjøre, de som sendte ut pakken som vart bestilt kan ikke levere ut navn og adresse pga personvern, vi må gå gjennom politiet. Utrulig kjipt.. Skal aldri handle over nett igjen. Heretter blir det å ringe og be de sende giro i forkant/oppkrav..

Back
Topp