Noen som har operert nesen sin??

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Usj.. nå begynner operasjonsdagen å nærme seg[:(][:o] Og vet ikke om jeg kommer til å gjennomføre.. er så redd.. for alt..

Gruer meg til å gå med en sånn nesemaske.. tamponger i nesa.. plaster/gips fra øre til øre over nesa.. .. ikke få puste.. være utrolig tett i nesa (som er noe av det værste jeg vet.. derfor jeg bruker nesespray)...redd for å bli lagt i narkose[:o]

uff.. ja alt dette gruer jeg meg til..

samtidig så hører jeg jo med folk som har operert.. og ikke blitt bra.. og tenker da.. er det verdt å gå igjennom en sånn operasjon?

Såe.. er det noen her inne som har operert?

Jeg har skjev nesevegg og hull i neseveggen..

sambo venter på operasjon...han har ekstremt skjev nesevegg...men det var vel kanskje ikke det du spurte om da..

LYKKE TIL!! det går nok så bra skal du se[:D]
Har en som gruer seg selv her hjemme....nettopp pga de tingene du nevner..narkose og sånn [:)]

ORIGINAL: Pontus

sambo venter på operasjon...han har ekstremt skjev nesevegg...men det var vel kanskje ikke det du spurte om da..

LYKKE TIL!! det går nok så bra skal du se[:D]
Har en som gruer seg selv her hjemme....nettopp pga de tingene du nevner..narkose og sånn [:)]

Usj.. føler med samboeren din!! Virkelig!

Ønsk han lykke til[:)]

Takk for lykkeønskning[:D] *(Skal på ny samtale på onsdag.. må spørre om mange mange ting.. for jeg er så engstelig.. så får jeg bestemme meg der og da om jeg ønsker å gjennomføre..)

mann min venter på operasjon for skjev neseveg og pga snorking, han ligger med slik maskin om natta for søvnapne, og den gir ikke full virkning derfor må han oppereres

ORIGINAL: Fridasinmamma

Usj.. nå begynner operasjonsdagen å nærme seg[:(][:o] Og vet ikke om jeg kommer til å gjennomføre.. er så redd.. for alt..

Gruer meg til å gå med en sånn nesemaske.. tamponger i nesa.. plaster/gips fra øre til øre over nesa.. .. ikke få puste.. være utrolig tett i nesa (som er noe av det værste jeg vet.. derfor jeg bruker nesespray)...redd for å bli lagt i narkose[:o]

samtidig så hører jeg jo med folk som har operert.. og ikke blitt bra.. og tenker da.. er det verdt å gå igjennom en sånn operasjon?

Hvor skal du operere? Jeg er så redd for å operere nesen min , selv om det er på tide.Er livredd for et fælt resultat.Får du det dekket? Og tok det lang tid fra første legetime til du fikk operasjonsdato?

ORIGINAL: tutekoppen

Hvor skal du operere? Jeg er så redd for å operere nesen min , selv om det er på tide.Er livredd for et fælt resultat.Får du det dekket? Og tok det lang tid fra første legetime til du fikk operasjonsdato?

Jeg skal operere på Lovisenberg i Oslo... Utseendemessig tror jeg ikke man vil se det.. men er så redd for å gå tett i nesen i flere uker.. tror jeg kommer til å be om SOVEtabletter i alle fall.. skal ikke ha datteren min på 1 uke etter operasjon..

Jeg betaler en egenandel på 300 kr..

Tok bare 3 mnd fra jeg var hos øre-nese-hals til jeg fikk operasjon.. men dato for operasjon passet ikke pga flytting (sept 10).. så måtte avbestille.. så tror jeg de glemte meg litt.. fikk brev for et par dager siden om operasjon nåp 16 februar..

har operert nesen for tredje gang nå, og endelig ser det ut som det har virket[:)]
For min del var det værste og dra ut tampongene[X(] jaiks...
Ellers så er det ikke så mye og grue seg til[:)]

Jeg har operert tre ganger..!

Første gang var da jeg tok mandlene, så tok de polyppene samtidig

Andre gang "svei" og brente de oppi der for å bedre snorking. Dette med lokalbedøvelse bare..

Tredje gang knuste de neseskilleveggen for å rette den opp.. Dette også med lokalbedøvelse!!!
Det anbefales IKKE!
ALtså, resultatet har blitt mye bedre, mindre tett i nesen, snorker mindre og sover bedre på natta.. Men selve operasjonen var grusom og dagen etter..
Fikk sånne gigantiske tamponer opp i nasa, og de fikk jeg beskjed om å fjerne selv dagen etter.. Jeg prøvde men svimte av med en gang, så da fikk jeg ei venninne til å komme å ta de..

Var slapp og sliten i en uke etter, var sykemeldt i to..

Men jeg vet at på Louisenberg så får man narkose og slipper å ta de greiene ut fra nesa selv, så jeg tror nok at det kommer til å gå kjempebra for deg.

Det er kjipt mens det står på, men for meg har det virkelig blitt et nytt liv etter..

ORIGINAL: WZ

Jeg har operert tre ganger..!

Første gang var da jeg tok mandlene, så tok de polyppene samtidig

Andre gang "svei" og brente de oppi der for å bedre snorking. Dette med lokalbedøvelse bare..

Tredje gang knuste de neseskilleveggen for å rette den opp.. Dette også med lokalbedøvelse!!!
Det anbefales IKKE!
ALtså, resultatet har blitt mye bedre, mindre tett i nesen, snorker mindre og sover bedre på natta.. Men selve operasjonen var grusom og dagen etter..
Fikk sånne gigantiske tamponer opp i nasa, og de fikk jeg beskjed om å fjerne selv dagen etter.. Jeg prøvde men svimte av med en gang, så da fikk jeg ei venninne til å komme å ta de..

Var slapp og sliten i en uke etter, var sykemeldt i to..

Men jeg vet at på Louisenberg så får man narkose og slipper å ta de greiene ut fra nesa selv, så jeg tror nok at det kommer til å gå kjempebra for deg.

Det er kjipt mens det står på, men for meg har det virkelig blitt et nytt liv etter..

Wæææ! Ta de ut selv? Dagen etterpå?

Jeg skal i full narkose.. må overnatte på sykehuset til dagen etterpå.. da tar de ut tampongene for meg da?? For man skal vel ikke gå med de i nesa så mange dagene?

Gikk du med sånn plaster/banasje/gips over nesa? Var på venteværelse der når jeg skulle til konsultasjon.. og da så jeg mange som satt med sånne..

ble du ekstra tett i nesa etter operasjonen?

Jeg er totalt avhengig av Otrivin.. vært det i nesten 15 år.. og får ikke puste skikkelig om ikke nesa er åpen..

Det er jo derfor jeg i utgangspunktet vil ta en operasjon.. for kanskje å bli kvitt avhengigheten min.. men gruer meg sånn til å bli potte tett.. og ikke få ta otrivin

Takk for at du delte[:)]

ORIGINAL: andrine83

har operert nesen for tredje gang nå, og endelig ser det ut som det har virket[:)]
For min del var det værste og dra ut tampongene[X(] jaiks...
Ellers så er det ikke så mye og grue seg til[:)]

Hva opererte du for? Og hvorfor 3 ganger? Hvor lenge hadde du tampongene i nesa?

opererte for skjev nesevegg og polypper.
De to første gangene funket ikke ,og jeg var like tett i nesa.
Hadde vel de tampongene i nesa i tre, fire dager tror jeg, og var på sykehuset for og ta de ut igjen.[:)]

Hadde vel de tampongene i nesa i tre, fire dager tror jeg, og var på sykehuset for og ta de ut igjen.[:)]

3-4 dager.. uff.. får man puste å ha de der da? Haaaaater å puste med munn...

3-4 dager.. uff.. får man puste å ha de der da? Haaaaater å puste med munn...

Nei man får ikke pustet så mye med nesa da nei...men for min del var det så absolutt vært det , for uansett hva jeg gjorde før jeg opererte så var jeg potte tett i nesa..

ORIGINAL: Hyssamaia!

Jeg skulle operere etter jeg hadde født. som altså er for over 4 år siden..

Det som har gjort at jeg ikke har operert, er at jeg må forvente å gå pottetett en stund.
Det klarer jeg ikke. Jeg ender opp med å hyperventilere fordi jeg ikke får pustet ordentlig når nesa er helt tett..

Så jeg får sverge til otrivinen en stund til..

Hadde jeg ikke hatt det hullet i neseveggen så kan det være at jeg hadde avslått selv.. men blir usikker på det hullet.. det bør sikkert tettes..

samboern opererte nesa for to uker siden.. skeiv skillevegg + masse brusk og greier inni der eller noe..[8D] var kun litt groggy dagen etterpå.. og litt øm i nesa seff! gikk fort over!.. alt er bra nå.. trur ikke det er no stress! lykke til!

og forretsen.. sambo fikk puste med nesa.. ikke ikke "tamponger" men sånne "rør" i nesa.. blødde mye da.. ihvertfall di første dagene..

ORIGINAL: Susa87

og forretsen.. sambo fikk puste med nesa.. ikke ikke "tamponger" men sånne "rør" i nesa.. blødde mye da.. ihvertfall di første dagene..

Rør? hvor var de hen?

Så bra han slapp tampong da[:)] Tror ikke jeg slipper det.. mener å ha lest det at jeg må ha..

Back
Topp