Noen som har operert for fremfall?

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Flytter denne fra helse og velvære for jeg får ikke svar. Kanskje det fins noen her?

Jeg har fremfall etter fødsel og det er blæren som er problemet her pluss liten grad av en annen type men husker ikke hvilken.. har blitt henvist til operasjon!

Må jo si at jeg syns dette er skummelt men håper dette kan gi meg bedre livskvalitet.. for nå styrer blæren livet mitt føler jeg.
håper noen vil dele erfaringer med meg.

smerter etterpå? Hvor lenge sykemeldt? Hvordan var selve operasjonen?
Hvor lenge ligger man på sykehuset?
Narkose eller våken? ser det er enten narkose eller spinal/epidural men får man velge?

Følger denne, skal inn på vurdering om dette før sommeren.

hadde et lite fremfall (cystocele) etter første fødsel som er kraftig forverret nå :(

Følger denne, skal inn på vurdering om dette før sommeren.

hadde et lite fremfall (cystocele) etter første fødsel som er kraftig forverret nå :(
Huff,føler med deg! Cystocele her også, med lett rectocele i følge vurderingen av legen :(
Også blitt verre med tiden her, var grad2 etter fødsel og nå 1 år etterpå sa gyn grad 2-3 ... gleder meg til operasjon og til å være ferdig med den!

Har rectocele her, så endetarm er til tider utenfor vagina. Får som sagt ikkje operasjon før eg ikkje kan få barn lenger. Min sønn er 8 år, så har hatt dette lenge no. Eg vurdere å be fastlege om ny vurdering.

Har rectocele her, så endetarm er til tider utenfor vagina. Får som sagt ikkje operasjon før eg ikkje kan få barn lenger. Min sønn er 8 år, så har hatt dette lenge no. Eg vurdere å be fastlege om ny vurdering.
Oi! Dette ville jeg fått en ny vurdering på ja! Jeg sa til gyn at jeg ikke ønsker flere barn og da henviste han meg rett til operasjon! Få en annen lege til å se på deg og si hva du ønsker!

Oi! Dette ville jeg fått en ny vurdering på ja! Jeg sa til gyn at jeg ikke ønsker flere barn og da henviste han meg rett til operasjon! Få en annen lege til å se på deg og si hva du ønsker!

Dette var KK i Bergen, så det er jo deira regler. Eg sa det er uaktuelt å føda igjen. Skal ikkje ha fleire unger. Men det var ikkje nok.

Be om fritt sykehusvalg. Sånne plager skal man slippe å gå med hvis man ikke vil. Der jeg jobber(Østlandet), taes dette på største alvor.
Skal opereres selv i løpet av året( utsatt pga Corona).

Om ikkje KK Bergen fikse det, må eg be om nytt sjukehus ja. 8 år er for lenge.

Dette var KK i Bergen, så det er jo deira regler. Eg sa det er uaktuelt å føda igjen. Skal ikkje ha fleire unger. Men det var ikkje nok.

Kan godt være de ser annerledes på saken nå som det yngste barnet ditt er 8 år :) og at de faktisk tror på at du ikke har tenkt å få flere barn. Det burde de jo såklart ha hørt på forrige gang også, men om du var veldig ung kan det nok ha ført til at en lege gjorde sin egen vurdering om at "hun skal sikkert ha flere om et par år, fordi hun er så ung"
Så jeg ville stått på litt og krevd en ny vurdering Sam behandling/operasjon altså :)

Kan godt være de ser annerledes på saken nå som det yngste barnet ditt er 8 år :) og at de faktisk tror på at du ikke har tenkt å få flere barn. Det burde de jo såklart ha hørt på forrige gang også, men om du var veldig ung kan det nok ha ført til at en lege gjorde sin egen vurdering om at "hun skal sikkert ha flere om et par år, fordi hun er så ung"
Så jeg ville stått på litt og krevd en ny vurdering Sam behandling/operasjon altså :)

Eg var 30 den gang og hadde 2 barn med 2 år mellom. Eg skal kontakte fastlegen no. Ingen vits å utsette.

Eg var 30 den gang og hadde 2 barn med 2 år mellom. Eg skal kontakte fastlegen no. Ingen vits å utsette.

Da burde det være større sjans for at en lege vurderer saken igjen. Og utgangspunktet bør de jo tro på deg når du sier at du ikke skal flere ;)
Lykke til hos fastlege, håper du får hjelp nå ❤️

Håper du får hjelp nå! Jeg har gått sånn som dette i 1 år nå, jeg skjønner ikke at du har klart 8!! Dette skal ingen måtte gå med om man kan få hjelp! Håper du får hjelp og blir hørt nå!

Håper du får hjelp nå! Jeg har gått sånn som dette i 1 år nå, jeg skjønner ikke at du har klart 8!! Dette skal ingen måtte gå med om man kan få hjelp! Håper du får hjelp og blir hørt nå!

Eg har kontakta fastlegen min. Så kanskje eg vil få kontroll på avføring igjen.

Da burde det være større sjans for at en lege vurderer saken igjen. Og utgangspunktet bør de jo tro på deg når du sier at du ikke skal flere ;)
Lykke til hos fastlege, håper du får hjelp nå ❤️

Håpar det. Har kontakta han. Skrivd korleis dette påvirker avføring min.

Back
Topp