Noen som har operert "der nede"...

*nr3imagen*

Betatt av forumet
Vet ikke hva en slik operasjon kalles, men mener en slik operasjon der man "heiser" opp bekkenbunnen... Noen som har gjort det? Komplikasjoner i ettertid? Har på følelsen at jeg kanskje vil trenge det etter dette svangerskapet.. Vil dere ikke svare her, kan dere godt sende meg en pm [:)]

Mamma måtte henge på plass understellet. Vet ikke om det er av samme grunn som du må det da.
Men hos henne hadde det ihvertfall sunket fælt og en vegg hadde kollapset. Om jeg skjønte det rett...

Hun kunne ikke løfte no særlig i en tid etterpå, men aner ikke hvor mange uker det er snakk om.

ORIGINAL: BølleBella

Mamma måtte henge på plass understellet. Vet ikke om det er av samme grunn som du må det da.
Men hos henne hadde det ihvertfall sunket fælt og en vegg hadde kollapset. Om jeg skjønte det rett...

Hun kunne ikke løfte no særlig i en tid etterpå, men aner ikke hvor mange uker det er snakk om.

Er ikke noe som henger utenfor her, altså.... Men ahr en del nedpress, og kjenner at skjedeveggene er lenger nede enn før.. Er så redd neste fødsel vil gjøre alt enda verre [X(] Men får bare vente å se. Mulig det er hormonelt nå, for jeg er ikke emr enn 8 uker på vei, så det har ingenting med vekt å gjøre

Jeg fødte min nummer 3 for ca. 1 år siden, og opplevde at skjedeveggen "falt".
I skjedeveggen er blæren festet, så den var "på vei ut".. [:o]
Det hjalp jo ikke at det var 2 t pressrier da!!

Pinlig, yess da, men det eneste som skulle til her var iherdig bekkenbunnstrening!

Må vel nesten legge til at jeg hadde kraftig bekkenløsning i alle 3 svangerskap.

Nå er ting som de skal igjen, og jeg kan til og med gå turer igjen! [:D]

ORIGINAL: *nr3imagen*

Er ikke noe som henger utenfor her, altså.... Men ahr en del nedpress, og kjenner at skjedeveggene er lenger nede enn før.. Er så redd neste fødsel vil gjøre alt enda verre [X(] Men får bare vente å se. Mulig det er hormonelt nå, for jeg er ikke emr enn 8 uker på vei, så det har ingenting med vekt å gjøre

Nei, hennes var også på innsiden. Hehe. Hun kjente det som du kjenner det. Du er mye yngre enn henne, men jeg regner med at dem gjør mye av det samme. At dem "samler sammen" alt og henger det der det skal være. Hehe

Jeg har ei venninne som har gjort det...
Dvs, hun hadde livmorfremfall, og valgte å fjerne livmor. Under den operasjonen, sydde de opp sideveggene, og "heisa" litt...
Ingen problemer etterpå

ORIGINAL: vinterkyss

Dvs, hun hadde livmorfremfall, og valgte å fjerne livmor. Under den operasjonen, sydde de opp sideveggene, og "heisa" litt...
Ingen problemer etterpå

Hmm, kanskje like greit å bare fjerne det, ja! [:D]

Ingen problemer etterpå

Er vel ikke bare bare å fjerne sånt.. da må man vel gå på hormoner resten av livet... mulig det er bare om man fjerner eggstokkene i samme slengen.. men regner med de fleste fjerner de når man tar vekk livmora..

ORIGINAL: Lillesnille

Ingen problemer etterpå

Er vel ikke bare bare å fjerne sånt.. da må man vel gå på hormoner resten av livet... mulig det er bare om man fjerner eggstokkene i samme slengen.. men regner med de fleste fjerner de når man tar vekk livmora..

Er mange som bare tar livmora, og lar eggstokkene og livmorhalsen være. På den måten trenger man ikke ta hormoner, og man slipper å ha et nedsatt sexliv pga manglende livmorhals

Back
Topp