Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Skreppa med leppa
Har en Opel Astra stv 07 modell..
Er superfornøyd. Har helt greit med plass, og den er gos å kjøre.
Har ikke hatt noe trøbbel med den til nå. Den er kjøpt ny da, så eldre modeller vet jeg ikke så mye om!
ORIGINAL: Melancholia
ORIGINAL: turboquattro
joda min svigermor har en 96 mod. den er full av rust (kun gått på usalta veier) og har den først begynt å ruste (rusta er godt skjult på disse bilene) kast den på dynga for den ruster fra innsiden og ut, alt det elektriske virker kun når det selv vil, motoren bruker masse olje (mange liter i mnd og den bruker masse bensin, motorene i seg selv er en veldig stor svakhet (har den ikke ventiltikk så tar det ikke lang tid før den får, den har stått mere på verkstedet enn den har gått, banker og dunker alle plass på bilen (men ingen feil ifølge opel verksted), kosta en formue i deler (og da snakker jeg ikke om få tusenlapper) og ifølge mange jeg har pratet med og opel selv er det en kjent sak alle feilene på disse bilene. vannpumpa ryker som sorp, bremser er elendig, fjærer, dempere.
så jeg hadde aldri kjøpt en astra om jeg hadde fått den kasta etter meg. kjøp heller en vectra (har hatt 3 stk og har alltid vært kjempefornøyd med dem). i mine øyer er astra en stor skam for opel. trodde ikke dem klarte å lage så dårlig biler engang.
så skal du ha en astra må du kjøpe en som er over 2000 mod skal du kjøpe en uten alle feilene. men hadde kjøpt en vectra eller omega uansett.
ehm.... nå er det stort sett samme motor i astra og vectra da. Motoren som heter OHC er utrolig holdbare.
Kjører selv OHC-motor, og den har jeg kaldstarta å kjørt med turtallsperre over lengre tid (bilcross), men har aldri så mye som hørt ett snev av ventiltikk, å dette er en motor som tidligere er brukt på bane, å er gått 400.000.
Bruksbilen min er akkurat samme type! Å jeg har heller aldri hatt noe problemer med den.
Er det diselbil, er det izusu-motor i den, å den er også ganske holdbar.
Men de motorene som opel har som heter ecotec, er noe dritt... de er ikke holdbare, å jeg skal forøvrig si meg enig i at opel ruster, men det er først og fremst i hjulbuer og i kanalene...