Noen som har Opel Astra

*charlie*

Elsker forumet
Er dere fornøyd?
Har dere hatt mye problemer med den?
Er den dyrt hvis noe blir ødelagt?

Trenger en grei familie bil som ikke er så dyr i drift[;)] 

ORIGINAL: StineogLeah

Nei,men har Vectra 2006mod, Kjempe fornøyd![:)]

Den er sikkert litt over vår prisklasse[;)]

ORIGINAL: Skreppa med leppa

Har en Opel Astra stv 07 modell..
Er superfornøyd. Har helt greit med plass, og den er gos å kjøre.
Har ikke hatt noe trøbbel med den til nå. Den er kjøpt ny da, så eldre modeller vet jeg ikke så mye om!

Takk, det blir nok en eldre modell. Men ikke så mange år. Tar i mot alle erfaringer[:D][;)]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Har hatt Opel Astra, men en del eldre modell. Aldri igjen [:'(] 

Kan jeg spørre hva problemet var? Og hvilken modell?

Jeg har hatt en astra coupe -92 modell. Kjøpte den i 98, og måtte med tungt hjerte selge den i 2007. Den var desverre for liten når vi fant ut vi ventet tvillinger. Var generelt kun slitedeler som måtte byttes, så jeg har vært fornøyd [:D]

har 2002 mod..
ikke hatt noen problemer me den,hatt den i 2 år.
vi har:
* skiftet den kjøle regulatoren til Airconditionen
* skiftet hjullager på ene siden

det er vel det eneste så lenge eg har hatt den og det er jo kun slitedeler :)

Takk for svar, slitedeler skal vi heller tåle[;)][:D]

Vi har opel astra-99 mod... har ikke hatt noe problemer med den utenom normale slitedeler. absolutt nada [:)]
vi har sportsutgaven.

vi og har foresten sportsutgaven

Jeg har[:D] og har to nå... å I LOVE IT[8D] ville ikke bytta den for 1 million kr..
aldri noe galt med dem, kjøper du en 1,7 disel gjør du det lurt for de bruker så lite drivstoff.
jeg kjøret 2 uker før jeg fyller på den når jeg har fylt full tank men kjører den jo sjeldent tom da[8D]
Den er god å kjøre å alt.
Jeg har ikke hatt noe problem med den jeg har nå den er kjempe god å har kunn skifta en lyspære i den.
i den gamle var det jo litt jeg måtte fikse men en gamel bil må man jo skifte slite deler på det sier seg selv.

Eneste negative er at med babybarneste blir det litt trangt baki der, men det hjelper veldig om man har ISOFIX base[:D]

Så kan anbefale bilen[:D]

Ps. det er en 2003 modell[;)]

joda min svigermor har en 96 mod. den er full av rust (kun gått på usalta veier) og har den først begynt å ruste (rusta er godt skjult på disse bilene) kast den på dynga for den ruster fra innsiden og ut, alt det elektriske virker kun når det selv vil, motoren bruker masse olje (mange liter i mnd og den bruker masse bensin, motorene i seg selv er en veldig stor svakhet (har den ikke ventiltikk så tar det ikke lang tid før den får, den har stått mere på verkstedet enn den har gått, banker og dunker alle plass på bilen (men ingen feil ifølge opel verksted), kosta en formue i deler (og da snakker jeg ikke om få tusenlapper) og ifølge mange jeg har pratet med og opel selv er det en kjent sak alle feilene på disse bilene. vannpumpa ryker som sorp, bremser er elendig, fjærer, dempere.

så jeg hadde aldri kjøpt en astra om jeg hadde fått den kasta etter meg. kjøp heller en vectra (har hatt 3 stk og har alltid vært kjempefornøyd med dem). i mine øyer er astra en stor skam for opel. trodde ikke dem klarte å lage så dårlig biler engang.

så skal du ha en astra må du kjøpe en som er over 2000 mod skal du kjøpe en uten alle feilene. men hadde kjøpt en vectra eller omega uansett.

Vi har opel astra stasjonsvogn, 2001 modell...
Ikke mye gale med den og super å kjøre og billig i drift, MEN den er for liten!!!! Nå sitter snuppa i bilsete to og da sitter jeg skikkelig dårlig!!!!! Ikke noe å kjøre på langtur med for å si det sånn, knærne i dashbordet og ryggen må være bratt...[:-][:'(][:@][8|][&o]

ORIGINAL: Melancholia

ORIGINAL: turboquattro

joda min svigermor har en 96 mod. den er full av rust (kun gått på usalta veier) og har den først begynt å ruste (rusta er godt skjult på disse bilene) kast den på dynga for den ruster fra innsiden og ut, alt det elektriske virker kun når det selv vil, motoren bruker masse olje (mange liter i mnd og den bruker masse bensin, motorene i seg selv er en veldig stor svakhet (har den ikke ventiltikk så tar det ikke lang tid før den får, den har stått mere på verkstedet enn den har gått, banker og dunker alle plass på bilen (men ingen feil ifølge opel verksted), kosta en formue i deler (og da snakker jeg ikke om få tusenlapper) og ifølge mange jeg har pratet med og opel selv er det en kjent sak alle feilene på disse bilene. vannpumpa ryker som sorp, bremser er elendig, fjærer, dempere.

så jeg hadde aldri kjøpt en astra om jeg hadde fått den kasta etter meg. kjøp heller en vectra (har hatt 3 stk og har alltid vært kjempefornøyd med dem). i mine øyer er astra en stor skam for opel. trodde ikke dem klarte å lage så dårlig biler engang.

så skal du ha en astra må du kjøpe en som er over 2000 mod skal du kjøpe en uten alle feilene. men hadde kjøpt en vectra eller omega uansett.

ehm.... nå er det stort sett samme motor i astra og vectra da. Motoren som heter OHC er utrolig holdbare.
Kjører selv OHC-motor, og den har jeg kaldstarta å kjørt med turtallsperre over lengre tid (bilcross), men har aldri så mye som hørt ett snev av ventiltikk, å dette er en motor som tidligere er brukt på bane, å er gått 400.000.
Bruksbilen min er akkurat samme type! Å jeg har heller aldri hatt noe problemer med den.

Er det diselbil, er det izusu-motor i den, å den er også ganske holdbar.
Men de motorene som opel har som heter ecotec, er noe dritt... de er ikke holdbare, å jeg skal forøvrig si meg enig i at opel ruster, men det er først og fremst i hjulbuer og i kanalene...

er ecotek motoren jeg mener. og i astra er det brukt veldig mye av ecotek motoren. og den er det verste opel noen gang har lagd. ja bilen ruster. min samboer sviser selv. men han nekter å sveise dritten, hehe... noe jeg skjønner veldig godt. og det skal ikke mye rust til i kanalene før bilen ikke går igjenom eu kontrollen (min vectra gikk ikke igjenom).
astra ruster og bak bakfangern (er verst der på disse bilene). mange jeg har sett har alt bak fangern vært borte. har ikke vært igjen noe og heng fangern på.

jeg kjører heller vectra. uten tvil. mye bedre å kjøre er den å. [:D] savner vectraen min jeg. brukte minimalt med bensin å. 2.0 l

Tusen takk for alle svarene. Jeg ser at jeg har litt å tenke på, også må jeg prøve ut om barnesete går inn i bilen[;)]

Back
Topp