Noen som har noen triks mot å få sove?

Skattnr.2

Betatt av forumet
Jeg sliter med å få sove om nettene, ligger lys våken fra kl. 01.00 - noe som gjør at jeg er stuptrøtt ellers.

Gikk til legen idag, men hun hadde ingen tips- så jeg spør her. Er det noe du vet om som kan hjelpe meg til å få sove?

Jeg ligger meg ca. 21 30 hver kveld- sovner godt da, men våkner om natten. Og for ikke sove lengre.:( Jeg har prøvd å legge meg senere, men det hjalp ikke.

Dette er hormonelt og har skjedd under hver graviditet. :(

Gå deg en tur tidlig på kvelden. Unngå TV, mobil og data den siste timen, da det blå lyset gjør deg mer våken.
Skriv ned alle tanker i en blokk ved sengen, så du kan ta tak i dem dagen etter :)

Avtal med deg selv at du skal tenke på det i morgen. Kommer tanken tilbake, så tenk at "det får jeg ikke løst nå, det tenker jeg på i morgen"

Unngå å legge deg mett eller sulten, spis et godt måltid 2-3 timer før leggetid.

Hør rolig, klassisk musikk. Ligg på ryggen og jobb med pust og avspenning.

Håper det blir bedre etter hvert <3

Jeg har samme problem, jeg hører på podcast å prøver å lytte skikkelig da sovner jeg igjen :joyful:

Gå deg en tur tidlig på kvelden. Unngå TV, mobil og data den siste timen, da det blå lyset gjør deg mer våken.
Skriv ned alle tanker i en blokk ved sengen, så du kan ta tak i dem dagen etter :)

Avtal med deg selv at du skal tenke på det i morgen. Kommer tanken tilbake, så tenk at "det får jeg ikke løst nå, det tenker jeg på i morgen"

Unngå å legge deg mett eller sulten, spis et godt måltid 2-3 timer før leggetid.

Var nesten som jeg skulle sagt det selv :)

Som jeg skrev, så har jeg ikke problemer med å sovne inn. Men jeg våkner om natten, og får ikke sove igjen. Jeg bruker ikke mobilen på natten- men ligger bare lys våken.

Finnes pusteteknikker, husker ikke helt i farta hvor mange sekunder innpust og utpust. Kan sikkert googles :) Er forsket frem før å sovne fortere. Så kan man jo meditere, det funker for meg. Mange videoer å finne på YouTube.

Som jeg skrev, så har jeg ikke problemer med å sovne inn. Men jeg våkner om natten, og får ikke sove igjen. Jeg bruker ikke mobilen på natten- men ligger bare lys våken.

Ja, jeg så du skrev det. Var bare det jeg kom på av tips som gir bedre søvn :) Det er dessverre normalt med litt dårligere søvn som gravid, er oppe og tisser hver natt selv. Men sovner fort igjen da, skjønner det er slitsomt når man ikke gjør det :/

Back
Topp