Noen som har noen gode tips til joggesko?

Augustmamma16

Andre møte med forumet
Hei ! Er ute etter noen gode joggesko å trille langt med, noen som kan anbefale gode trillesko til å bruke på asfalt/hverdags? :cat:

Det kommer jo mye an på foten din.

Jeg har vært godt fornøyd med ecco og asics, mens andre liker andre merker.

Nike air funker ikke så godt på mine føtter, blir for lite støtte i ankelen. De er for myke i hælkappa rett og slett.

Så du må nok bare prøve litt :-)

Jeg er veldig fornøyd med fitflops og skechers. Men signerer Klatremus, du må nesten bare prøve deg frem. Ta en tur på skobutikk eller sportsbutikk og prøv på litt forskjellige. :)

Ta en tur på Løplabbet, eller en av super G-max butikkene. Der får du målt foten din, og de filmer også hvordan du går på tredemølle. Du får sjekket om du under eller overpronerer, evnt normalpronasjon, så får du sko tilpasset foten din.

Selv sverger jeg til Nike Vomero, skikkelig god demping i de skoene :)

Salomon Speedcross 3. Beste jeg har hatt uten sammenlikning! :)

Ta en tur på Løplabbet, eller en av super G-max butikkene. Der får du målt foten din, og de filmer også hvordan du går på tredemølle. Du får sjekket om du under eller overpronerer, evnt normalpronasjon, så får du sko tilpasset foten din.

Enig med deg! Alle Nike Vomero skoene er mine favoritter :) har både Vomero 9, 10 og 11.

Enig med deg! Alle Nike Vomero skoene er mine favoritter :) har både Vomero 9, 10 og 11.

Tror jeg har hatt omtrent alle opp igjennom fra nr 4, syntes de ble litt for smale på de siste modellene. Men fant nå Nike Zoom Vomero, og det var som de gode gamle omtrent. Nå spretter jeg bortover asfalten igjen :) (nuvel..det var kanskje å ta i litt.. ;) )

Jeg sliter med mye vondt i helene, og får vondt der etter hver dag etter å ha brukt skoene jeg nå har fra reebook.. Vet ikke om det er skoene eller foten min det er noe galt med! Skulle kanskje ha dratt å målt hvilke sko jeg trenger på Löplabbet eller G Max som du sier :-) kan jo være at det er for lite demping i de jeg har også, så ble litt nysgjerrig på de vomero skoene:happy:

Nike free 5.0 er de beste skoene jeg har, har brukt de mye på storbyferier der jeg har gått mye på asfalt og har også brukt de til trening i skog og grusvei + på jobb på hardt gulv. Måtte kjøpe meg et par til nå siden jeg hadde slitt ut det første paret :)

Jeg må ha Adidas eller New Balance for å ikke få vondt i ryggen eller gnagsår :)

Asics bruker jeg fordi de passer foten min. Men det er viktig å finne noen som passer i bredde og høyde også, ikke bare lengden. :)

Jeg er veldig fornøyd med Nike pegasus :) gikk med de i New york :) ene dagen gikk vi i over 12 timer. Så kan ambefalle de skone. Sykt gode å gå med.

Jeg er fryktelig sær på om en sko et god eller ikke. Eneste joggeskoene jeg har vært skikkelig fornøyd med er Asics Kayano, men det er ikke sikkert at den passer foten din. Asics har mange forskjellige modeller til ulike føtter da :)

Jeg elsker Nike shox, har flere par!

I følge ortoeden til jenta så er asics bra.

Eg får alltid krampe under tærne :( hvilke sko burde eg velge da?

Noen som er brede nok kanskje? Jeg har hatt det problemet med flere sko, men etter at jeg innså at føttene mine er såpass brede at jeg må ha litt plass framme så har jeg ikke fått krampe mer. Så jeg ville prøvd flere merker og typer, og funnet en sko som faktisk er bred nok.

Men jeg sverger til barfotsko med som er brede, har null-drop (altså er HELT flate) og har tynne såler (jeg løper naturlig på forfot). Det er vel kanskje ikke for alle, det krever litt tid å venne kroppen til slike sko om man har brukt mye demping. :)

Back
Topp