Noen som har noen erfaring med Tommee Tippee

Ungmor89

Blir kjent med forumet
Jeg kjøpte Tommpp Tippee bryst pumpe av ei vennine (var ikke brukt)..
så lurer jeg på;
- For å sterelisere delene, kan man ta delene i boksen som følger med og fylle den med vann, for så og ta den i mikroen i noen minutter..
Er det absolutt alle delene man kan ta i boksen i mikroen?
- Hvordan pumper man med den? Kan man pumpe intens eller pumpe ett par ganger og la det renne ut?

Hvor mye er det ca som kan komme avgangen, av melk?
Hvor ofte bruker dere å pumpe?
Hva kan jeg fryse melken ned i?

jeg ville latt delene stå i en kjele med vann og koke i 2-3min jeg..
hvor mye melk som kommer ut er veeeeldig varierende tror jeg.. jeg får ikke pumpet ut mer enn 20 ml jeg...selvom jeg egentlig har nok av melk..
tror du kan fryse melka i flaskene..hvis du har på det lokket..gorde jeg ihvertfall[;)]

Ok, takk for svar :-)
Men lokket på? Hmm.. På tåte flaskene jeg har kjøpt inn til henne, er det bare tuten hun suger på, får man kjøpt lokk til dem?

Men hvordan gjør du det, når du fryser ned? For man får jo fylt mer enn 20ml i flaska, åssen etter fyller du da?

Jeg pumpet akkurat ut 60ml nå, holder det for et måltid for henne?
Hun kommer til å få den melka idag, kan jeg pumpe ut mer i samme flaske? Den står i kjøleskapet.
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en vin flaske idag, det fortjener jeg :p

sånn lokk som man kan sette otapå tuten på en måte..sånn at flaska ikke skal lekke..er ikke så god til å forklare[:D]he he..
mener jeg har lest noe om at man bare kan etterfylle på flasken som står i fryseren, men er ikke helt sikker...

jeg pleide å pumpe ut det jeg klarte,også satt jeg det i kjøleskapet.. også bare fylte på når jeg fikk pumpa ut mer.. når flaska var full så satt jeg den i fryseren...men jeg skaL ikke si sikkert at det er riktig å gjøre det sånn altså.. du kan jo også ringe helsesøster å høre[;)]

vet ikke om 60ml er nok jeg..hvor gammel er babyen din da?
er jo så forskjell på hvor mye de drikker også så... Når min var 3mnd så drakk han over 200ml..

Ja, ikke sant! Hmm.. Hun er 1 mnd og 1 uke.
Ja, jeg skjønner åssen lokk du tenkter på! Tusen takk for svar ihvertfall...

Back
Topp