Noen som har noen betryggende ord...

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
.. å dele med de som ikke har født sine vakre små enda? :)
Bare det positive er dere snille ;-) Sånne små positive saker dere husker fra fødselen kanskje?

(sitter å ser litt på Fødeavdelingen på FEM, og litt inspirert)

Gled deg til babylukt og kosen bare du som mamma får <3 Elsker når jeg merker han gjør forskjell og kjenner igjen mamman sin! ;) vet ikke om det var dette du mente men :p

Bare tanken på det hva kroppen kan klare! Lage et helt, lite barn! Det er jo et mirakel i seg selv :) Og det å få barnet opp til seg etter fødselen! Kjenne på den gode lukten, og tanken på at det lille mennesket er avhengig av deg! Den første tiden er det bare mamma som er tingen for det lille barnet :) Ethvert barn er et lite mirakel.

Fødselen er bare en liten del av det å bli mamma. Noen timer i smerte, ja, men til gjengjeld et barn du skal følge helt til du dør. Man kommer seg gjennom det, ofte med litt hjelp, og smertene er fort glemt.

Babylukt og babykooos <3 Så må jeg jo bare si at selv om fødsel ikke er en smertefri opplevelse, så er den både værdt det og samtidig en fantastisk opplevelse! Lykke til, til alle dere som går og ruger enda :)

Det er heilt fantastisk korleis kroppen veit kva den skal gjere. Det kjem heilt naturlig, i tillegg til at du får gode råd frå jordmor. Og snart er det over og du får ha din herlige vetle baby i armane :) Lykke til!

Etter fødselen lå hun flere timer inntil meg. Å kunne ta og kjenne på henne var en helt utrolig opplevelse etter alle de mnd inni meg. Skulle gjerne gjenopplevd de første timene igjen:-)

Back
Topp