Noen som har marsvin her?

Ancita

Glad i forumet
Jeg får de ikke til å gå på do, de driter overalt!
De får lov å gå løst i yttergangen for der er ikke gulvet så viktig.
Men jeg lurte på om det er stygt gjort av meg å lage bleier til de? Slik at de kan gå løst inne også?
Er ikke snakk om å gå med bleien hele dagen altså, bare den stunden de er i stuen..

Jeg ville ikke puttet bleier på dem nei.. 

haha, ser det for meg, marsvin med bleie [8D]

har hatt marsvin ja... tror ikke jeg kunne funnet på å ta på han bleie [8|][:-]

Hehe. Er ikke hele dagen da[8D]
Bare slik at de kan vandre litt inne i stuen.
Har teppegulv, så er ikke bare bare å tørke opp vist de skulle tisse her inne..

Bleie på et marsvin.. seriøst [8D][:D]

Hvorfor kan man ikke det da? Merker jo fort om de ikke vil ha den der..
Disse her lager seg ikke en krok, de bæsjer overalt, yttergangen ser ikke ut etter et par timer når de går der.
Står do til de der og avispapir rundtom, men de skjønner det ikke.

Kjøp deg en form for gjerde de kan gå inni, og legg et teppe eller noe som underlag, som kan vaskes og ristes lett. 

vel, vår marsvin bor i et stort bur. Der får han drite og pisse så mye han orker. Løs går han ikke enda fordi vi ikke har hatt han så lenge. Mulig det er jeg som er rar men jeg hadde aldri hatt marsvin løpende løs i timesvis. Høres ut som om de bor løs i den gangen?

ORIGINAL: Azoria

vel, vår marsvin bor i et stort bur. Der får han drite og pisse så mye han orker. Løs går han ikke enda fordi vi ikke har hatt han så lenge. Mulig det er jeg som er rar men jeg hadde aldri hatt marsvin løpende løs i timesvis. Høres ut som om de bor løs i den gangen?

Ja burdyr skal kunne gå løst på et stort område i minst en time for dagen.
De bor ikke i gangen, de går der i en til to timer. Og de elsker å kunne bevege seg så mye, hopper av glede[:)]
Hvorfor skal man ikke kunne ha marsvin gående løst inne da? Mine går kjempegodt sammen med kattene og gnager heller ikke på ting[:)]

Hehe, er dette en seriøs tråd?

Da jeg hadde marsvin ble jeg pent nødt til å plukke opp bæsjen akkurat der de dreit.
Tror det hører med til sjeldenhetene å få marsvin pottetrent, gitt.

Og bleie - det er kanskje ikke så heldig med tanke på all pelsen de har og hygiene..?
Som ETT eksempel.

ORIGINAL: Imogene

Hehe, er dette en seriøs tråd?

Da jeg hadde marsvin ble jeg pent nødt til å plukke opp bæsjen akkurat der de dreit.
Tror det hører med til sjeldenhetene å få marsvin pottetrent, gitt.

Og bleie - det er kanskje ikke så heldig med tanke på all pelsen de har og hygiene..?
Som ETT eksempel.

Tenkte kanskje det ikke var en så dum ide jeg[8D]
Hunder går jo med bleie i løpetiden f eks..

ORIGINAL: Ancita

De bor ikke i gangen, de går der i en til to timer. Og de elsker å kunne bevege seg så mye, hopper av glede[:)]
Hvorfor skal man ikke kunne ha marsvin gående løst inne da? Mine går kjempegodt sammen med kattene og gnager heller ikke på ting[:)]

jeg sier ikke at marsvin ikke kan gå løst inne, jeg sier at JEG lar han ikke gjøre det enda. Den gangen jeg hadde kanin fikk han ofte gå løs, og avføringen var rett og slett noe man bare måtte plukke opp.

jeg sier ikke at marsvin ikke kan gå løst inne, jeg sier at JEG lar han ikke gjøre det enda. Den gangen jeg hadde kanin fikk han ofte gå løs, og avføringen var rett og slett noe man bare måtte plukke opp.

Oki[:)]

Men ingen som kan svare på hvorfor bleie er dumt?
Fordi det ser teit ut? Fordi det blir ubehagelig for marsvinet? Eller fordi det er uhygenisk?

Har hatt noen marsvin sjøl.. da hadde vi bare handklede som vi hadde på fanget når vi kosa med de. Våre marsvin var av den redde typen og turte ikkje løpe fritt.

Har hatt rotter også.. dei klarte eg lett å "do trene" Så om vi fikk ny rotte så lærte rotta de med eingang av de andre[:)] Men de tissa jo rundt om kring.. men bæsja i buret i kattesand doen sin[:)]
De viste at om de bæsja ute så måtte de inn att i buret.. og de var ikkje populært[8D]

hihi, min ville aldri gå på do på riktig sted[8D]
Min erfaring er at de ikke har noe imot å ha ting på seg så om de har en liten "bleie" en liten stund såd e kan gå fritt rundt så synes jeg det er ok faktisk[:)] Izito elsket å få på seg ting og at vi kilte han og klemte han osv, så med han hadde det ikke vært noe problem[:D]

Oki[:)]

Men ingen som kan svare på hvorfor bleie er dumt?
Fordi det ser teit ut? Fordi det blir ubehagelig for marsvinet? Eller fordi det er uhygenisk?

Ja, blant annet derfor..

uhm.. har man marsvin må man nesten bare finne seg i det at det blir en del tiss/avføring på gulvet.. har et selv[;)]

he he, sorry jeg ler.... Men hvordan har du tenkt at disse bleiene skal sitte??? hehe... Og de kommer garantert til å klare å få de av seg, og gnage på bleiene....

Ikke en dum ide, men la dyr få være dyr :P hehe

ORIGINAL: trille85

uhm.. har man marsvin må man nesten bare finne seg i det at det blir en del tiss/avføring på gulvet.. har et selv[;)]

Joda, og det er jo greit så lenge de går i gangen, men resten av leiligheten er det teppegulv, så da kan jeg ikke bare finne meg i at det blir tiss og bæsj der.
Og hadde vært litt koselig å ha de inne her med oss også[:)]

ORIGINAL: Kineblomst

he he, sorry jeg ler.... Men hvordan har du tenkt at disse bleiene skal sitte??? hehe... Og de kommer garantert til å klare å få de av seg, og gnage på bleiene....

Ikke en dum ide, men la dyr få være dyr :P hehe

På baken vel[:D]
Hadde jo bare blitt et forsøk, hadde jo så klart tatt de av vist de ikke likte det.

Uhygenisk er marsvinene uansett, så tror ikke det blir største problemet, ene min må jeg bade jevnlig fordi han er full i bæsj i stumpen og det setter seg fast i angora pelsen hans.

Back
Topp