Noen som har malt med fargen chi eller refleksjon?

LittleMonkii

Forumet er livet
Er de for lyse for kjøkkeninnredning? 
Synes egghvit blir litt for gul, men er redd det kan bli for sterilt med chi eller refleksjon.. Tror vel egentlig ikke det selv, men min far tror det :P
Noen som har brukt en av disse eller begge? Hvordan tror du det vil bli på kjøkkeninnredning?

har chi på stueveggene. er jo bare hvit da med en liten teskje sort i 
Er kjempefornøyd jeg asså, hadde glatt hatt den fargen på kjøkkeninredningen. (Mulig det blir det og for vi skal male innredning etterhvert)

Takk for svar :)
Det er egentlig chi jeg har øyet meg ut, men jeg sitter her med et fargekart i hendene og da er det lett å bli litt sånn "men den var jo fiin, eller den, eller den   - kanskje denne?" 

Vi har CHI i taket, og er fornøyd med den. Den er så og si kritthvit! Egghvit blir gul hvis du har andre hvitfarger rundt, har du deriomt alt i egghvit, så brekker den ikke noe særlig. Men det er en farge som heter Bomull, og den er "hvitere" enn Egghvit, selv om de har nesten helt samme fargekode (det er forøvrig av den grunn mange som kaller Bomull for Egghvit/gammel egghvit). Bomull har fargekode S-0502-Y (mens egghvit har 0505-Y). Den er kjempe fin!! Jeg har de to ved siden av hverandre (i en oppussingsperiode), og det er stoooor forskjell! :)

Er det forresten snakk om kjøkkenvegger eller kjøkkenfronter? For hvis det er frontene, så syns jeg det er mest avgjørende hvilken glansgrad du skal male i!

Edit: så etterpå at det sto kjøkkeninnredning! Da syns jeg det er penest med høy glansgrad, uansett om du velger den ene fargen eller den andre.

Amorosa skrev:
Vi har CHI i taket, og er fornøyd med den. Den er så og si kritthvit! Egghvit blir gul hvis du har andre hvitfarger rundt, har du deriomt alt i egghvit, så brekker den ikke noe særlig. Men det er en farge som heter Bomull, og den er "hvitere" enn Egghvit, selv om de har nesten helt samme fargekode (det er forøvrig av den grunn mange som kaller Bomull for Egghvit/gammel egghvit). Bomull har fargekode S-0502-Y (mens egghvit har 0505-Y). Den er kjempe fin!! Jeg har de to ved siden av hverandre (i en oppussingsperiode), og det er stoooor forskjell! :)

Er det forresten snakk om kjøkkenvegger eller kjøkkenfronter? For hvis det er frontene, så syns jeg det er mest avgjørende hvilken glansgrad du skal male i!

Det er fronter!

Vurderer tåkedis, syrin eller fjær på veggene.

Hva tror du? Har ikke veldig malererfaring selv så tar gjerne imot tips! 

NurseRosetta skrev:
Sjekk ut Letthet, den syns jeg gjør seg bedre på møbler enn Chi. Mulig fordi jeg har Chi på veggene. Jeg har nettopp malt alle dørene her med Letthet, det ble veldig fint.

Problemet med fargekart er at disse rutene er så små også er det en halv million forskjellige farger. Blir vill i synet! Men den ser ganske ålreit ut, litt mer gult enn chi, men mindre enn egghvit. 
Bajs.. Dette er vanskelig!
Skal ha tåkedis, fjær eller syrin på veggene tror jeg og vil ha helt hvite fronter. Skal også legge fliser mellom benkplate og skap + legge ny benkplate som nok vil bli i lyse farger med gråtoner. Tror jeg..
Vanskelig å skulle bestemme seg for farge på de foskjellige tingene.

Vi har Refleksjon på kjøkkenet mot hvitt kjøkken fra Ikea. Refleksjon er lys lys grå. Passer fint.
Chi har vi på barnerom. Den er veldig lys iallefall- kan hende kjøkkenet blir gulere mot den. Kommer ann på hvilken farge du har på kjøkkenet ;)

*Lindus** skrev:
Vi har Refleksjon på kjøkkenet mot hvitt kjøkken fra Ikea. Refleksjon er lys lys grå. Passer fint.
Chi har vi på barnerom. Den er veldig lys iallefall- kan hende kjøkkenet blir gulere mot den. Kommer ann på hvilken farge du har på kjøkkenet ;)

Veggene blir i fargen fjær, syrin eller tåkedis.. Har veeeeldig lyst på lys aubergine, men er redd den kan bli vel mørk.

LittleMonkey skrev:

Amorosa skrev:

Det er fronter!

Vurderer tåkedis, syrin eller fjær på veggene.

Hva tror du? Har ikke veldig malererfaring selv så tar gjerne imot tips! 

Nå er jeg veldig fan av grått, og syns tåkedis er en fin farge. Vi skulle ha den i gangen, men så bråbestmte jeg meg for å ta den 1-2 hakk lysere da jeg sto i butkken for å kjøpe malingen (tror tåkedis heter 3000-R eller 3500-R, og vi valgte den som heter 2500-R. Den er kjempe fin!

Syrin og fjær er også flotte farger. Du må nesten velge det som føles mest riktig hos deg! Jeg syns det har mye å si hvordan stilen/fargevalget er i resten av huset. Men det jeg syns er aller finest er når kjøkkenfrontene er i samme farge som veggen, på  kjøkkenet men frontene er i høyglans! Vi har nettopp pusset opp kjøkkenet, og har det. Vi leverte frontene til lakkering, slik at de har blitt sprøytelakkert, i steden for malt, og vi har fått de i 90 glans, kan nesten speile meg i dem. På veggen har vi helt matt (Lady Pure colour).

Jeg ser du skal ha fliser over benken, hva slags farge er det på de? Vi har isteden for fliser valgt tapet over benken, og bestilt en glassplate til å sett over. På den måten kan vi lett bytte tapeten hvis vi blir lei uten store problemer, men fliser er det litt verre å bytte ut! Bare et lite tips asså! :)

*Lindus** skrev:

Så etterpå at de var kjøkkeninnredningen det var snakk om - da ville jeg valgt chi av de to.
Tror jeg hadde gått for bomull som er standard farge på lister osv...

Amorosa skrev:

Nå er jeg veldig fan av grått, og syns tåkedis er en fin farge. Vi skulle ha den i gangen, men så bråbestmte jeg meg for å ta den 1-2 hakk lysere da jeg sto i butkken for å kjøpe malingen (tror tåkedis heter 3000-R eller 3500-R, og vi valgte den som heter 2500-R. Den er kjempe fin!

Syrin og fjær er også flotte farger. Du må nesten velge det som føles mest riktig hos deg! Jeg syns det har mye å si hvordan stilen/fargevalget er i resten av huset. Men det jeg syns er aller finest er når kjøkkenfrontene er i samme farge som veggen, på  kjøkkenet men frontene er i høyglans! Vi har nettopp pusset opp kjøkkenet, og har det. Vi leverte frontene til lakkering, slik at de har blitt sprøytelakkert, i steden for malt, og vi har fått de i 90 glans, kan nesten speile meg i dem. På veggen har vi helt matt (Lady Pure colour).

Jeg ser du skal ha fliser over benken, hva slags farge er det på de? Vi har isteden for fliser valgt tapet over benken, og bestilt en glassplate til å sett over. På den måten kan vi lett bytte tapeten hvis vi blir lei uten store problemer, men fliser er det litt verre å bytte ut! Bare et lite tips asså! :)

Oi, det var et hot tips 
Hvordan har dere festet glassplaten?
Tenkte fliser fordi det nå er skåret til panelplater som er fulle av fukt.... Også har jeg alt jeg trenger for å legge fliser, mangler kun selve flisene som vil komme på ca 300kr til sammen.
Tenkte noen lyse fliser med gråtone, men må først og fremst bestemme meg for farge på vegger og fronter + farge på benkplate. Men jeg har også en tapet liggende som jeg elsker, så kanskje jeg heller skal prøve noe i den "gaten" 

Chi er veldig fin men som du selv sier kan den bli litt steril. Vi har den på tre av veggene på vårt soverom, som vi malte i fjor, og nå skal vi male om igjen fordi jeg syns den er for kald og steril.

LittleMonkey skrev:

Amorosa skrev:

Oi, det var et hot tips 
Hvordan har dere festet glassplaten?
Tenkte fliser fordi det nå er skåret til panelplater som er fulle av fukt.... Også har jeg alt jeg trenger for å legge fliser, mangler kun selve flisene som vil komme på ca 300kr til sammen.
Tenkte noen lyse fliser med gråtone, men må først og fremst bestemme meg for farge på vegger og fronter + farge på benkplate. Men jeg har også en tapet liggende som jeg elsker, så kanskje jeg heller skal prøve noe i den "gaten" 

Glassplaten bestilles etter mål, slik at den passer akkurat over benken, og festes med skruer i hvert av hjørnene. Da kan man skru av platen, og bytte tapeten når man blir lei. Og ikke minst er det mye lettere å vaske enn fugene mellom flisene! Har lest om noen som bare har tapet, og lakkert den i flere lag med klar lakk, slik at den skal tåle litt mer, men vi har valgt glassplate.

Kan være hva som helst av tapet, bilder, barnetegninger osv!

Vi har ikke satt den opp enda, holder på å pusse opp nå. Men det skal visst være veldig lett å sette den opp, den kommer ferdig med hull til skruene, samt skruer. Pris varierer sikkert fra sted til sted, lønner seg nok å sjekke litt rundt. Vi betaler et sted mellom 3000 og 4000,- for det vi trengte til vårt kjøkken (to vegger).

Back
Topp