Noen som har macbook pro her?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg skal selge min Mac, men jeg har 5000 bilder av opplevelser og datteren min inne på deg som jeg må føre over til en ekstern harddisk før jeg selger den. Og jeg får det ikke til.

Noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det?

Har du dem i photos-appen? (Bilder-appen til mac) Skal de over til et annet photos-bibliotek (en annen Mac) eller vil du ha dem eksportert som vanlige bildefiler?

Om du vil gjøre sistnevnte fjernes metadata som taggede personer og informasjon om sted og slik inndeling som er gjort i bilder-appen.

Googla for deg: https://iphone.appleinsider.com/art...hotos-from-iphone-to-mac-or-an-external-drive

Håper du finner ut av det. Fremgangsmåten er den samme på absolutt alle Mac’er, spiller ingen rolle om det er MacBook pro, iMac eller lignende :)

Er vel egentlig bare å markere dem og dra dem over :)

Har du dem i photos-appen? (Bilder-appen til mac) Skal de over til et annet photos-bibliotek (en annen Mac) eller vil du ha dem eksportert som vanlige bildefiler?

Om du vil gjøre sistnevnte fjernes metadata som taggede personer og informasjon om sted og slik inndeling som er gjort i bilder-appen.

Googla for deg: https://iphone.appleinsider.com/art...hotos-from-iphone-to-mac-or-an-external-drive

Håper du finner ut av det. Fremgangsmåten er den samme på absolutt alle Mac’er, spiller ingen rolle om det er MacBook pro, iMac eller lignende :)
Sist nevnte. Skal selge mac'en, og går over til vanlig pc. Men skal prøve det som står på den linken. Skal aldri ha Mac igjen. :-)

Faktisk ikke. Jeg har prøvd å det går ikke.

Hvis du bruker ekstern harddisk så må den være formatert slik at den kan passe til mac. Hvis den skal brukes på både mac og pc så tror jeg at halve må formateres til mac-format og halve til pc-format, altså hvis den er på 1 terrabyte så må den deles opp i to deler på 500 gb hver.

Nå er det mange år siden jeg har styra med det der og for alt jeg vet så kommer harddiskene nå om dagen ferdig formatert til både mac og pc.

Jeg husker ikke helt detaljene og har ikke tid til å google nå, men søk på formatere harddisk mac, så tipper jeg du finner en oppskrift :)

Hm. Da er det noe tull.. har hatt Mac i 10 år, og alltid bare markert og dratt de rundt som jeg vil..
Det er annerledes når bildene er indeksert i photod-appen. Da er de ikke tilgjengelige i en vanlig mappe men må åpnes i photos-appen. Man må derfor eksportere dem derfra først.

Hvis du har alle bildene i apple photo så tror jeg de må ut av appen før du overfører de. Da vil de fungere som. "vanlig"

Om det er Windows du savner kan du jo også installere Windows på macen :)
Nei er ikke derfor. Men jeg liker å spille sims å mac er ikke egnet for den bruken. Og nå er jeg stressa i tillegg for er redd jeg ikke skal få lagt over bildene på en ekstern harddisk, men skal så klart prøve det som står i den linken. Men hele greia er bare sykt innviklet og altfor avansert at jeg begynner å mislike mac siden jeg har slitt med å få til det med bildene.

Nei er ikke derfor. Men jeg liker å spille sims å mac er ikke egnet for den bruken. Og nå er jeg stressa i tillegg for er redd jeg ikke skal få lagt over bildene på en ekstern harddisk, men skal så klart prøve det som står i den linken. Men hele greia er bare sykt innviklet og altfor avansert at jeg begynner å mislike mac siden jeg har slitt med å få til det med bildene.
Sims finnes for Mac også. Uansett er det sånn at om du hadde installert Windows på den, «blir» den en vanlig PC. Da kan du installere Sims for Windows eller andre programmer/spill for Windows.

Mac OS er er mye bedre og mer intuitivt operativsystem enn Windows, men det krever jo litt læring. Ved å Google finner man ut av alt :)

Håper uansett du finner ut av det!

Ved å bruke "Image Capture" så kan du unngå hele photos-appen og overføre direkte fra telefon, kamera og det du måtte ha, direkte til harddisk. Viktig å ha harddisken riktig formattert til Mac OS - så pass på å sjekke det.

Image capture mener jeg ligger på alle maccer som standard.

Sims finnes for Mac også. Uansett er det sånn at om du hadde installert Windows på den, «blir» den en vanlig PC. Da kan du installere Sims for Windows eller andre programmer/spill for Windows.

Mac OS er er mye bedre og mer intuitivt operativsystem enn Windows, men det krever jo litt læring. Ved å Google finner man ut av alt :)

Håper uansett du finner ut av det!
Det vet jeg. Men sims er et veldig stort og tungt spill så en Mac er ikke egnet for det spillet. Det kan finnes så mye sims for Mac det bare vil, men det vil ikke fungere i lengden siden spillet er såpass tungt. Ikke har jeg nok lagringsplass på Macen heller.

Syns Mac bare er stress og angrer på at jeg kjøpte den.

Men ja finner nok ut av det etterhvert :-)

Det vet jeg. Men sims er et veldig stort og tungt spill så en Mac er ikke egnet for det spillet. Det kan finnes så mye sims for Mac det bare vil, men det vil ikke fungere i lengden siden spillet er såpass tungt. Ikke har jeg nok lagringsplass på Macen heller.

Syns Mac bare er stress og angrer på at jeg kjøpte den.

Men ja finner nok ut av det etterhvert :)
Mac tåler da tunge spill like bra som Windows. Det er CPU, grafikkort og minne det kommer an på. Du får Mac med bra specs også.

Vi har bare hatt Mac og Apple-produkter i over ti år, mannen min er programmerer, og spiller tunge spill på macen sin. Mye tyngre (altså som krever mer av maskinen) og større spill enn Sims.

Synd du ikke har blitt «venn» med macen din ❤️

Back
Topp