NOEN SOM HAR MÅTTET SAGT OPP..

mattea

Glad i forumet
Jobben sin pågrunn av misstrivsel, dårlig arbeidsmiljø, mobbing?

Prøvde du å gjøre noe me problemet eller bare slutta du?

Hadde ikke fast jobb der hvor det skjedde, men jeg holdt ut i lange tider...

Hadde hele tiden grei dialog med sjefen ang problemet....

Jeg valgte å si opp jobben min etter 11 år, pågrunn av en person. Hadde ett veldig bra samarbeid me den personen i flere år før den plutselig viste mæ ryggen, uten grunn. Tok opp problemet både me den personen å sjefen men det bei ikkje bedre. Mange andre på jobben hadde også problemer me den personen uten at sjefen gjorde noe me det. Valgte å overse heile greia i noen år men hjalp ikkje siden hun laget kvalme før mæ så fort hun hadde anledning te det, tok det opp igjen me sjefen men fikk beskjed om å ikkje bry mæ me det. Så då sa æ opp førr æ klarte ikkje å holde på sånn lenger, nu angra æ førr føl at nu har æ tapt å den andre vant! Fikk hør av di andre ansatte dær at di syntes at det va vældig belkagelig at æ hadde valgt å slutt førr nu hadde hun fått det som ho ville. Føl mæ som en taper nu..[&:] å bi så sint på mæ sjøl førr at æ ikkje sto på meir, men va så langt nede at æ klarte ikkje. 

Åja, absolutt. Samme dag som jeg skulle til å si opp, kom sjefen og ville det samme. Så det ble sagt omtrent i munnen på hverandre. Vi var ihvertfall enige der ja

Jeg sa opp pga misstrivsel, og nå jobber jeg på verdens beste plass. Jeg har faktisk skrytt så mye at samboeren min som heller ikke var helt fornøyd der han var, også har begynt der [:D][:D][:D]

Pappan min måtte d... etter å ha jobbet der i 20år [:(] men firmaet dret noe jævlig på draget og pappan min fikk flere milioner i erstatning... er så stolt av pappan min, var en veldig vanskelig tid for han...

Samboeren min har. Sjefen og han kom absolutt ikke overrens!

jeg har hvert vikar i byrå og nektet og jobbe plasser som jeg tidligere har  opplevd  mobbing blandt ansatte. jeg har også tatt d opp direkte dem d  gjelder.

var  ikke  jeg som ble mobbet men syns mobbing er grusomt for dem d gjelder  og d er grusomt for dem d går utover d skaper misstrivsel for mangen

ORIGINAL: *Plomma*

Slutta i barnehage fordi sjefen var ei tispe, hun var mårragretten og kjefta på alle andre, jeg tok det opp, men da ble hun sur, og enda verre mot meg, så endte med en depresjon og jeg har nå vært sykemeldt i et år... går ut i permisjon snart, men gruer meg til arbeidslivet etter permisjonen...

Stakkars dæ Plomma, føl verkelig me dæ. Veit akkurat korsjen det kjennes på kroppen. Kansje lurt å bruke permisjonstia te å finn en ny jobb[:)]

Ikke helt det du spør om.. men vi hadde en sjef som mobbet!! Hun var spesielt ute etter 4 stk av oss.. vi gikk til ledelsen, men følte at vi møtte veggen.. ble ikke gjort noe som helst.. og synes ikke det var riktig at jeg måtte si opp jobben når jeg selv følte at det var sjefen som var problemet! Hadde det vært kun jeg som var problemet, så måtte jeg nok ha sett på meg selv.. men når det var 3 andre som hadde det samme problemet og følte det samme så valgte jeg å ikke si opp[;)]

Og etter 3 år var hun ENDELIG borte[;)]

Jeg valgte å si opp en gang på grunn av det

nei, men en som har sagt opp pga meg...

begynte på et nytt sted, og en kollega prøvde alt hun kunne å gjøre arbeidslivet surt for meg. Men ettersom jeg var hennes faglige overordnede tok det ikke lange tiden før jeg ikke fant meg i det lengre. min leder ba meg overse henne, for hun var sånn mot mange nye- feigt - men jeg valgte å være drittsekk tilbake og ga henne bare drittjobber. etter en stund sa hun opp! hun hadde vært der i 10 år...

Jeg har også gjort det pga den grunnen

ja, og kan sikkert tenke meg at noen har sagt opp pga meg også [:D]

ja, har sagt opp jobb pga mistrivsel.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ikke helt det du spør om.. men vi hadde en sjef som mobbet!! Hun var spesielt ute etter 4 stk av oss.. vi gikk til ledelsen, men følte at vi møtte veggen.. ble ikke gjort noe som helst.. og synes ikke det var riktig at jeg måtte si opp jobben når jeg selv følte at det var sjefen som var problemet! Hadde det vært kun jeg som var problemet, så måtte jeg nok ha sett på meg selv.. men når det var 3 andre som hadde det samme problemet og følte det samme så valgte jeg å ikke si opp[;)]

Og etter 3 år var hun ENDELIG borte[;)]

Så bra at det ordna sæ førr dæ då[:)]. Det e vell en fordel å vær litt stærk i sånne situasjona, egentlig sku æ bærre ha kontakta organisasjonen å fådd hjelp.

ORIGINAL: lene78

jepp - det er viktigere å trives enn å ha en dasr jobb synetes jeg da...

Enig. Sa til sjefen når æ slutta at trivsel å et godt arbeidsmiljø va det viktigste førr mæ å når ikkje det fungerer så slutta æ. Han sa at han hadde prøvd å løst problemet me å fløtt mæ på andre vakte der den personen ikke var, men kaller ikkje det å løse problemet men å bare flytte på det.
Hata feige sjefer som ikkje tørr å ta opp problema på arbeidsplassen[:@]

Jepp, hadde en sjef som likte å plukke på meg[&:] Og selv om hun gikk ut i perm og kanskje ikke kom tilbake ( noe hun ikke gjorde) klarte jeg tilslutt ike være der mer... hun hadde forsuret miljøet på jobb, ikke bare for meg... fikk en dag tilslutt nok[&o]

jeg også har slutta et sted pga skikkelig mistrivsel.. hadde hatt 3 jobber før den og ikke hatt noe problem i arbeidslivet med trivsel eller noen ting, så jeg skjønte at det bare var å komme seg derfra, at det ikke var meg som var problemet.. jeg mistrivdes så fælt at det gikk ut over søvnen fordi jeg grua meg til neste dag, hendte jeg grein på vei hjem og alt var bare dritt.. den jobben jeg fikk etter det trives jeg dritgodt i, og de er veldig fornøyd med meg.. så er bare noen plasser som ikke veit en dritt om hvordan en arbeidsplass skal være, og at arbeidsmiljø og trivsel er alfa omega!

Back
Topp