Noen som har Ligamentssmerter?

Mar11jun13jan15

Glad i forumet
Trur i allefall at det er det jeg har. Leste litt om det no, og ble litt usikker.
Har hatt ondt i området runt eggstokkene når jeg hoster en stund (mest på venstre side), men det har gått fort over igjen.
Men på fredagen så fikk jeg stygg ondt rett og slett, og det gikk opp i magen på venstre side, begynte og å kjenne det på høyre side. Sønnen har bhg fri på fredagene, så stakkar liten såg hvor ondt jeg hadde så fikk sendt han til Goffa (farfar), en tur heldigvis. Hadde smertene i runt 3 timer, så var jeg bare veldig stiv og øm resten av dagen, kom tilbake litt på kvelden, men sluttet for igjen.
Pratet med jordmora, hun mente det var livmorbåndene som strekte seg.
Helgen var helt fin, men det kom tilbake på mandan og i går når jeg løftet sønnen.
Pratet igjen med jordmor i går, hun ringte og byttet dag på timen neste uke, så passet på å nevne at jeg hadde ondt igjen, og da ble hun litt mere "obs", skulle kjenne og klemme litt på meg neste uke, eventulet sende meg ned på undersøkelse til føden..

Men dere som har/har hatt ligamentsmerter, hvordan kjentes det ut for dere?

Æsj da, ble litt lengre enn hva som var meningen :p

Jeg har hatt ligamentsmerter tidligere i svangerskapet, jeg fikk det når jeg var ute å gikk tur.Jeg fikk det noen ganger, forskjellig side hver gang.Smertene var lokalisert til lyskeområde/nederste del av ene siden på magen ettersom det var venstre eller høyre side som ble strekt. Mine smerter ga seg ved hvile.Hjalp også å bøye seg fremover husker jeg. Ikke hatt det siden :)

Jeg har det/har hatt det, det stikker og svir om jeg gjør brå bevegelser :)
Nesten som om noen klyper. Gjerne nede i eggstokkene ja, men får også strekk i magen.

Back
Topp