noen som har laget drops som kan hjelpe??

Kantarella

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
har kjøpt meg et sånt sett fra panduro i dag og tenkte jeg skulle lage litt drops..

har aldri prøvd det før, og dama i butikken mente jeg burde lage en halv sats av gangen siden det var første gangen og jeg skal gjøre det alene..

i oppskrifthefte som fulgte med står det at grunnoppskriften holder til 4 satser

60g vann
200 g sukker
40 g druesukker

men på pakka står det: settet inneholder 700 g druesukker (nok til 4 satser)

tydligvis forskjellig satser det er snakk om.... men tror dere jeg bør ta en halv grunnoppskrift?? at det er det dama mente?
for kan da ikke dele grunnoppskriften i 8 (for å få en halv sats)? blir ikke det veldig lite?

Ville bare fulgt oppskrifta jeg..
Ut fra det jeg kan se så blir nok det en fin deig..
bare husk at det er vaaaarmt så vært forsiktig!!

Å lykke til.. er dødsgodt med hjemmelaga snop[;)]

Jepp, del grunnoppskrifta i to, mye enklere å håndtere
og større sjangse for at du klarer å klippe opp dropsene før massen begynner å stivne.

Mange av smakene tåler også at du øker antall dråper essens. Mmmmm masse smak :)

Vi brukte

1 dl vann
450 g sukker
150 g druesukker

[:)]

noen som har forslag til hva man kan gjør vis man ikke har ternometer?:p

lille lu og curl:

hvor masse brukte dere av de forskjellig smakene og fargene på en grunnoppskrift??

Bruker bestandig noen dråper ekstra med smak!

Det var litt forskjellig ut fra hvilken smak vi lagde [:)]

ORIGINAL: Lille Lu

Det var litt forskjellig ut fra hvilken smak vi lagde [:)]

okei, men f.eks hvis jeg skal ha sitronsyre og jordbæraroma [:)] tenkte å begynne med dem [:)]

det høres så godt ut med hjemmelaget drops... ka koster disse settene fra panduro?

ORIGINAL: *Lilly84*

det høres så godt ut med hjemmelaget drops... ka koster disse settene fra panduro?

kosta 500 kr, men da er det ingredienser til 10 kg drops! [:)][:)]

det følger med 700 gram druesukker og hvis man skal lage hele pakka trenger man 9 kg sukker og 2,5 kg druesukker[:)]

sukkeret må man kjøpe utenom og mer druesukker etterhvert..[:)]

Back
Topp