Noen som har kort lutealfase her?

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Før jeg ble gravid med gutten min mistenkte jeg kort lutealfase, fra den måneden jeg ble gravid begynte jeg å ta eggløsningstester for å få litt oversikt, men da ble jeg gravid gitt.. Vi tenker å prøve på en til mot høsten/vinteren så nå forsker jeg litt på dette da om jeg har kort lutealfase eller ikke. Idag er det 9 dager siden eggløsning og jeg har pittelitt beige/brunlig utflod og dette varer nok en par dager før mens dukker opp. I truseinnlegget ser det ut som bare litt farget utflod. Det sies jo at lutealfase på 10 dager og oppover skal gå greit i forhold til graviditet.. Hvis jeg feks fra 9 dpo har litt farget utflod, men fra 11 dpo får mensen.. Er dette en altfor kort lutealfase da? 

Kanskje noen er har peiling;)

Har nok ikke noe mer peiling da, men kan svare. 
Jeg har ca 11 dagers lutealfase. Har ikke hatt noe problem med å bi gravid. Har blitt gravid på første forsøk to ganger, men begge disse gangene mistet jeg. Om det har noen sammenheng aner jeg ikke. Tvilsomt. Etterpå har jeg blitt gravid etter 5 og 2 mnd som gikk greit:)

Lykke til.

Da er lutealfasen din 11 dager da, om du bare spotter frem til det =) 
Temper du slik at du vet akkurat når eggløsningen har vært?

jeg har bare 7-9 dager lutealfase. Har bare sykluser på 21-24 dager. Men dette er noe som er kommet etter siste fødsel. Tidligere har jeg alltid hatt stabile sykluser på akkurat 28 dager, hverken 1 dag mer eller mindre. (har og fått samme termin på UL som menstermin). 

Men nå hveken prøver eller skal jeg bli gravid, så i forhold til det aner jeg ikke. Men kjenner det er irriterende å ha så kort syklus. Men blødninger i 1 uke har jeg bar 14 dager før neste kommer. 

Fru H skrev:

Ja, for spottingen teller ikke med? Det er det jeg har vært usikker på. Vet ikke om dette kalles spotting engang jeg? Ser ut som utflod som er litt mørkere (beklager detaljer).. Jeg temper ikke, har kun tatt test nå. Mulig jeg temper når vi skal prøve på en til;) Mener jeg hadde eggløsning tirsdag forrige uke.. Da er det vel 9 dager siden eggløsning idag? 

SeptSkatt skrev:

Fru H skrev:

Ja, for spottingen teller ikke med? Det er det jeg har vært usikker på. Vet ikke om dette kalles spotting engang jeg? Ser ut som utflod som er litt mørkere (beklager detaljer).. Jeg temper ikke, har kun tatt test nå. Mulig jeg temper når vi skal prøve på en til;) Mener jeg hadde eggløsning tirsdag forrige uke.. Da er det vel 9 dager siden eggløsning idag? 

9 dager ja. Jeg har hvertfall hørt at man skal regne mensen fra første ordentlige blødningsdag =) 
Anbefaler temping når det blir aktuelt, er veldig kjekt og oversiktlig =)

Fru H skrev:

SeptSkatt skrev:

Fru H skrev:

9 dager ja. Jeg har hvertfall hørt at man skal regne mensen fra første ordentlige blødningsdag =) 
Anbefaler temping når det blir aktuelt, er veldig kjekt og oversiktlig =)

Det skal jeg prøve.. Må sette meg litt inn i hvordan det fungerer da.. Er det noen steder jeg kan lese meg fram?

Back
Topp