noen som har kolikk baby?

LadyOnHeels

Elsker forumet
hvordan merket dere det? 

hva gjør dere for å bedre det? 

tror ikke bianca har det, men de siste kveldene har hun vært så urolig og grinete så vet ikke mine arme råd  tenkte dra på helsestasjonen i morgen for å spørre etter hjelp der for nå tørr jeg ikke spise engang i tilfelle det er noe jeg spiser hun reagerer på :( så i dag har matinntaket mitt vært en kjeks, en skillingsbolle og to skiver ( pluss et par saltsild ;p ), men dette er jo for lite mat vil jeg tro så håper hs kan hjelpe meg i morgen :( 

uffda, høres ikke morro ut.

Det var lite mat. du bør få i deg litt mer... det første de sier du skal ta bort er melkeprodukter 1-2 uker.
har du prøvd massasje?

det er nok greit å høre på hs så de kan sjekke m det ev. kan være en annen grunn enn kolikk...

Lille her hadde en periode med veldig urolige kvelder, men det har blitt bedre nå. Hs sa det var typisk og normalt at de er urolige på kvelden uten at man helt vet årsaken. Det gjelder visst både babyer som får mm og mme, så er ikke noe med melka nødvendigvis.

jeg holder meg unna melkeprodukter foreløpig for nathaniel hadde jo melke allergi, men er nesten helt kvitt det nå da, så det å ikke spise melkeprodukter er noe vi er vant til her i huset :) 

men ringer hs senere i dag å hører om hun har noe tips :)

Lilly er urolig på kvelden også uten at vi har funnet ut hvorfor. Hun er våken og gråter i et par timer hver kveld nå. Ikke sammenhengende gråt, så jeg tror ikke det er noe kolikk inni bildet her. Har ikke vært hos HS ennå pga streiken men håper på å få time nå når den er over. Lilly er flaskebarn så det er ikke noe jeg spiser :)

Onyxia skrev:
Lilly er urolig på kvelden også uten at vi har funnet ut hvorfor. Hun er våken og gråter i et par timer hver kveld nå. Ikke sammenhengende gråt, så jeg tror ikke det er noe kolikk inni bildet her. Har ikke vært hos HS ennå pga streiken men håper på å få time nå når den er over. Lilly er flaskebarn så det er ikke noe jeg spiser :)

slik er bianca også, ikke noe sammenhengende gråt.. er så frustrerende 

Leste i noen papirer vi fikk at skrikingen gjerne topper seg rundt uke3-4 før det roer seg igjen. Har med tarmsystemet som ikke er ferdig utviklet..
Så her krysser jeg fingrene for at det snart skal roe seg litt.. Blir fire uker på søndag.

Chocolate girl skrev:
Leste i noen papirer vi fikk at skrikingen gjerne topper seg rundt uke3-4 før det roer seg igjen. Har med tarmsystemet som ikke er ferdig utviklet..
Så her krysser jeg fingrene for at det snart skal roe seg litt.. Blir fire uker på søndag.

Det stemmer med sånn der har vært her. Nå er hun fem uker og det har roet seg. Jeg tror det hjalp da hun begynte å ta sutten også og ikke hang i puppen hele kvelden, men hun hadde sikkert vært mer urolig uansett.

Her er hun også urolig på ettermiddag/kveld...har lest at de gjerne er mer urolig da....Det er ikke mye gråting, men hun sliter med å finne roen, og blir frustrert når hun blir trøtt men ikke klarer å sovne....

har også lest at det topper seg ved x antal uker. her kan han kave og grine mens han er på puppen, da pleier jeg å gi han en puppepause og det pleier ofte og ordne seg.

nysgjerrig hva hs sier til dere og om dere får noen råd!

jeg må bare si: ta en tur til manuellterapaut (som er grati for barn) eller osteopat evt kiropraktor. Har en ny unge nå etter behandling, samme gjalt storebror. Surving og magevondt hadde vi her også, men så fabt osteopaten låsning i bekken og nakke. Fødsel ee tøffe greier for de små, og låsninger etc henger ofte sammen med fordøyelsen. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke tok med storebror til behandling før, først da han var fem mnd fant vi ut han hadde låsning. Mitt tips som dere skjønner jeg brenner for :):) sorry evt skriveleif... skriver via mobil mens jeg ammer:)

Molly80 skrev:
jeg må bare si: ta en tur til manuellterapaut (som er grati for barn) eller osteopat evt kiropraktor. Har en ny unge nå etter behandling, samme gjalt storebror. Surving og magevondt hadde vi her også, men så fabt osteopaten låsning i bekken og nakke. Fødsel ee tøffe greier for de små, og låsninger etc henger ofte sammen med fordøyelsen. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke tok med storebror til behandling før, først da han var fem mnd fant vi ut han hadde låsning. Mitt tips som dere skjønner jeg brenner for :):) sorry evt skriveleif... skriver via mobil mens jeg ammer:)

gutten min hadde kiss-kid som følge av tøff fødsel (endte i haste ks) så han gikk til fysio.. jeg skal en tur til hs på mandag så skal høre om hun kan kontakte fysioen som gutten  min gikk til da :)

lurt:) og bedrer det seg ikke ville jeg tatt med videre til manuellterpaut etc som har enda bredere utdanning :) grunnen til at jeg svarer så sent nå er fordi det er første gang at jeg ikke har en gutt oppå meg nå, og jeg får ikke sove... uvant... men fantastisk at han ligger i kurven sin og ikke oppå meg mens jegvtrøster!

Molly80 skrev:

Hva er symptomene på låsning? Lille her er litt plaget med magen, men hun skriker ikke (så lenge jeg tar ho opp), det er mer sånn at jeg hører at ho strever, og jeg kjenner ho strammer seg liksom.

min også strever  på kvelden, vris seg og knirker eller griner.

i går var det skikkelig grining, men etter halvtime med promping og så byssing i søvn gikk det over. første ganger han har vært så ille og håper det ikke fortsetter. vi fikk lagt oss kl 2 i natt.

muffinsdronningen skrev:
vris seg og knirker eller griner.

Akkurat sånn er det her også, mye knirking. Er vel helt normalt når tarmsystemet ikke er helt modent, men hadde jo vært greit med en vidunderkur.

LadyOnHeels skrev:

Onyxia skrev:

slik er bianca også, ikke noe sammenhengende gråt.. er så frustrerende 

Ja det er frustrerende når det står på. Sitter og lurer på om vi skal ta turen til en manuellterapaut  eller osteopat også etter jeg har lest her, men jeg venter litt og ser hva HS sier først før jeg bestemmer meg.

jeg spurte forresten legen da jeg var på 6 ukerskontroll med storebror hvorfor kolikk oftes ga seg ved tre mnd. Han fortalte (på en litt mer avansert måte) at senttalnervesystemet og fordøyselsen ført kobles sammen da. Sentralneevesystemet jobber seg nedover og ved tre mnd får den hjulpet magen med fordøyselen... veldig enkelt forklart fra med som ikke er lege. :):)

En ting som har hjulpet ved sånn uforklarlig gråt her (med alle 3 barna) er å legge de med stumpen inn mot albuen, med magen ned mot underarmen og hodet hvilende i hånden.
Da kan man samtidig stryke de på ryggen, mens de har et slags trykk på magen.
Hjelper veldig mot luftsmerter, prøvde det på minsten her i stad og rapen/ prompen kom med en gang og vips, et rolig barn. :-)
Det er Gro Nylander som tipser om dette grepet i "Mamma for første gang" (tror jeg).

Hestejenta skrev:
En ting som har hjulpet ved sånn uforklarlig gråt her (med alle 3 barna) er å legge de med stumpen inn mot albuen, med magen ned mot underarmen og hodet hvilende i hånden.
Da kan man samtidig stryke de på ryggen, mens de har et slags trykk på magen.
Hjelper veldig mot luftsmerter, prøvde det på minsten her i stad og rapen/ prompen kom med en gang og vips, et rolig barn. :-)
Det er Gro Nylander som tipser om dette grepet i "Mamma for første gang" (tror jeg).

ja det gjør underverker! prøver å la han ligge en del på magen også(når vi er der med han) og det hjelper og

Back
Topp