noen som har kjent liv alt?

nat

önsker nr 3<3
Er litt i tvil på om jeg har kjent eller ikke av og til føles det ut som en fisk.men vet ikke om det bare er innbilninger. Er 15 uker 2 dager no. Hva med dere?

Ja. Mn er gravid for andre gang :)

Andregangsgravid og er ganske sikker på at jeg har kjent liv de siste dagene. 13+1 i dag :-)

Kjent det noen uker nå og det er så spennende og uvirkelig!! Bitteliten fisk som spreller :-) fikk et bittelite dunk da jeg hørte høyt på musikk i bilen. Tenker knøttet skvatt litt! :-) 16 + 0 i morgen :-)

Last edited:
Jeg kjente første tegn på liv i uke 11. Nå er jeg uke 13, og kjenner hver eneste dag :)

Er 3 gangs og er 16+3 tror jeg har kjent noe, men d er veeeldig svakt hvertfall :)

lurer på om jeg kjente noe i går kveld, men for all del, det kan godt være det bare var litt gass som surra rundt :wtf:

Har ikke vært gravid før, så vet ikke helt om jeg har kjent noe enda. På UL sprella den noe voldsomt uten at jeg kjente noe som helst. Den må kanskje bli litt større først. Snart 15 uker nå :)

Hvordan kjenner man liv? Hva merker man liksom? Førstegangs her, vært på 3 UL hittil og er nå 12+3, den har sprellet og rørt på seg de to siste UL, vokst som den skal fra gang til gang osv, nå er den ifølge en app som sammenligner str med frukt/grønnsaker ca like stor som en stor plomme ;) Har Doppler, ikke funnet hjerteslag med den selv, men legen sa på siste UL at Doppler kunne være litt stressende for fosteret og at det ikke var noen grunn overhodet for meg å bruke den når jeg nå vet at alt er i orden osv. Men hvis det tar veldig lang tid før jeg merker liv så kanskje jeg kommer til å ville høre hjerteslag selv med Doppleren, aller best om jeg kan merke liv uten den ;)
Kan noen forklare litt om hvordan liv merkes? Hva kjennes det ut som liksom? <3

Hvordan kjenner man liv? Hva merker man liksom? Førstegangs her, vært på 3 UL hittil og er nå 12+3, den har sprellet og rørt på seg de to siste UL, vokst som den skal f9ra gang til gang osv, nå er den ifølge en app som sammenligner str med frukt/grønnsaker ca like stor som en stor plomme ;) Har Doppler, ikke funnet hjerteslag med den selv, men legen sa på siste UL at Doppler kunne være litt stressende for fosteret og at det ikke var noen grunn overhodet for meg å bruke den når jeg nå vet at alt er i orden osv. Men hvis det tar veldig lang tid før jeg merker liv så kanskje jeg kommer til å ville høre hjerteslag selv med Doppleren, aller best om jeg kan merke liv uten den ;)

Med førstemann kjente jeg det første gang i uke 15. Satt på jobb med kontorpulten mot magen. Plutselig kjentes det ut som en liten luftboble som sprakk i magen. Etter dette kjente jeg det ofte, og da kjentes det ut som en fiskehale. Så bevegelse utenpå magen allerede i uke 17 :)

Litt usikker ettersom jeg bare er 13+3, men syns nå det kjentes litt sånn ut her om dagen. Men det kan jo godt være bare luft som forflytter seg. Vil jo så gjerne kjenne liv :-p andregangs gravid her :-)

Hvordan kjenner man liv? Hva merker man liksom? Førstegangs her, vært på 3 UL hittil og er nå 12+3, den har sprellet og rørt på seg de to siste UL, vokst som den skal fra gang til gang osv, nå er den ifølge en app som sammenligner str med frukt/grønnsaker ca like stor som en stor plomme ;) Har Doppler, ikke funnet hjerteslag med den selv, men legen sa på siste UL at Doppler kunne være litt stressende for fosteret og at det ikke var noen grunn overhodet for meg å bruke den når jeg nå vet at alt er i orden osv. Men hvis det tar veldig lang tid før jeg merker liv så kanskje jeg kommer til å ville høre hjerteslag selv med Doppleren, aller best om jeg kan merke liv uten den ;)
Det er lenge til du kan forvente å kjenne liv daglig, og det å finne hjertelyd med doppler gir ingen god indikasjon på at fosteret har det bra. Den konstanterer kun at det er liv. Hør på legen din du, fosteret har det etter all sannsynlighet bra. Plutselig kjenner du liv :-)

I forrigr svangerskap merket jeg først små vibrasjoner, nesten som lesmus nederst i magen. I tillegg til at der kunne føles som bobler som sprakk på innsiden. Vanskelig å forklare.

Back
Topp