Noen som har kjørt RIB båt mens dere var gravid?

Lillespire2205

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Oktobergull 2022
Hei, jeg er 8+5 i dag, og vi skal ha et event på jobb hvor vi skal kjøre en tur i rib båt i neste uke. Jeg har en del blødninger som gjør at jeg føler at jeg helst ikke vil bevege meg, selv om ingen sier at det har noe å si fra eller til. Men en rib båt dunker vel veldig? Jeg ønsker ikke å fortelle at jeg er gravid på jobb siden muligheten for å miste føles så nær med blødningene... Er det trygt å sette seg i den båten? Har aldri kjørt rib før så vet ikke helt hva jeg skal se for meg. Føler ikke at jeg kan stå over uten en god grunn heller

Hei, vi kjørte RIB for noen år siden på et jobbarrangement og der fikk gravide ikke lov å være med fra arrangørens side. Om det er bare de som var veldig forsiktige, eller om det er en generell regel det vet jeg ikke. Men husker det var var noen heftige hopp og støt på den turen :wacky: Så jeg personlig hadde ikke gjort det som gravid.

Hei, vi kjørte RIB for noen år siden på et jobbarrangement og der fikk gravide ikke lov å være med fra arrangørens side. Om det er bare de som var veldig forsiktige, eller om det er en generell regel det vet jeg ikke. Men husker det var var noen heftige hopp og støt på den turen :wacky: Så jeg personlig hadde ikke gjort det som gravid.

Arh, kanskje jeg må finne noe annet å skylde på :bag:

Sniker
Jeg droppet det pga graviditet. Ville hvertfall droppet med blødninger. Du vil alltid tenke «hva hvis» om det går dårlig.
Med blødninger i svangerskap fikk jeg beskjed om å gå og bevege meg som normalt, men ikke trene hardt og løpe. Altså ta det med ro. Har ingen god unnskyldning du kan bruke på jobb, men kan evt være ærlig med sjefen. Hen har jo taushetsplikt.

Jeg ville vært forsiktig med det. Arbeid med vibrasjon/risting gir vel rett til svangerskapspenger,så vil anta at vibrasjon/risting og dunking ikke nødvendigvis er så bra. Det er vel som med det meste-det går som regel bra,men jeg ville ikke tatt sjansen når man fint kan la være. Skyld på en prolaps eller noe!;)

Sier som Visu. Skyld på en gammel prolaps skade i ryggen. Min har grodd nå, men hadde ikke turt å gjøre noe med voldsomme rykk og bevegelser nå uansett om jeg var gravid eller ikke. En feil bevegelse og ryggen er et mareritt igjen. :eek:

Takk for mange svar! Tenker fort at det kan bli prolaps ja, eller hvis jeg fortsatt er tett etter korona så blir det å skylde på bihulene:angelic: Hadde det ikke vært for disse blødningene så hadde jeg bare sagt det, men plutselig går det skeis å da orker jeg ikke å forklare de også

Takk for mange svar! Tenker fort at det kan bli prolaps ja, eller hvis jeg fortsatt er tett etter korona så blir det å skylde på bihulene:angelic: Hadde det ikke vært for disse blødningene så hadde jeg bare sagt det, men plutselig går det skeis å da orker jeg ikke å forklare de også

Du kan alltids si at du blir båtsyk, men vil anbefale deg å unngå turen ja ☺️

Back
Topp