Noen som har kattungeråd?

samaha27

Elsker forumet
Har en kattunge som er 18 uker i dag, men den er fortsatt ikke ren..Rimelig slitsomt..Toer kan han gjøre på kassa, men tisse d har han funnet ut er best på kjøkkengulvet..Har prøvd d meste, men prøver mer om noen har tips for unga sin del..Skjer oftest på natta, men om d er innevær er d noen ganger på dagen også..Har prøvd å bytte kattesand (virker som han ikke liker denne heller for han prøver å krafse, men gir seg og hopper fortest mulig ut av kassen igjen), kattedoen på kjøkkenet, matskåler der han pleier å tisse, edikk, pepper, appelsin skall utover på forskjellige plasser så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..Han går fritt hele tiden, men tenkte å prøve en ny kattesand som skal være finere fra Felleskjøpet å ha kassen og pusen på badet om natta for å se om d kan hjelpe..Tror egentlig at håpet er ute desverre for lilleputt, men som sagt så prøver jeg d meste for barna.. Har dere tips eller råd så kom m d

Når ble katten tatt fra moren ? Det er jo vanlig at mammaen lærer de dette før de gis bort, kanskje de var for unge ?
hver gang du ser at katten har tissa, sett den opp i kassa igjen. Og igjen og igjen .. Eneste måten ..

Lykkelig gravid ❤️

Kattemor er i samme hus:) D må å ta han i kassa igjen og igjen har jeg prøvd..Hjelper ikke d heller..Kattemor er på kassen, men ikke han..Han er til og med hakk i hæl på mor å ser hva hu gjør..

Hvis den kjenner lukt av eget tiss på et spesielt sted på kjøkkengulvet, noe vi mennesker ikke kjenner, kan jo det være med på at instinktet sier "Tiss her", men vet ikke om jeg tør å anbefale salmiakk i vannet for å få vaska det bort (er hardt for gulvet).
Jeg tror også at en bare må terpe og sette h*n i kattesanden konsekvent etter dotur. Ikke så lett hvis det er på natta, men i verste fall må en kanskje holde litt vakt ei natt og få tatt lillepus på fersken.
Ellers fines det sikkert massevis av tips hvis en Googler det, men det har du sikkert prøvd.
Håper det ordner seg med tiden :-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har en flaske som heter get off eller noe. Bruker den om kattene klorer på møblene eller har tisset ett sted de ikke skal. Kunne kanskje ha prøvd det? Kjøpte den på en dyrebutikk

Jeg har en flaske som heter get off eller noe. Bruker den om kattene klorer på møblene eller har tisset ett sted de ikke skal. Kunne kanskje ha prøvd det? Kjøpte den på en dyrebutikk
Den har jeg ikke hørt om..Kan dem ha d på Felleskjøpet tro?Har ikke dyrebutikk på bygda her

Litt usikker. Men de har den på DiggiDog.no Kjøpte den der for en del år siden da jeg jobbet der.

Bruker du parfymefri klumpsand? Har hørt at det kan gjøre underverker. Vi har det til katten vår. Nå har hun vært renslig hele tiden og går stort sett på do ute, men klumpsand er mye lettere å holde ren også :)

Prøvd å flytte avføring opp i kassen, slik at han kjenner at det er hans lukter der? Og så prøvd å sette han i kassen, igjen og igjen? Helt til han gjør fra seg. Dette har virket med våre katter iallefall, selv om de fleste tok det ganske raskt.

Bruker du parfymefri klumpsand? Har hørt at det kan gjøre underverker. Vi har det til katten vår. Nå har hun vært renslig hele tiden og går stort sett på do ute, men klumpsand er mye lettere å holde ren også :)
Har bestandig brukt den som heter Smart til kattemor, men nå har lilleputt en som heter Catsan..Begge kjøpes i vanlig butikk..den e i grunn nokså grov..Ble anbefalt å prøve en på Felleskjøpet som skal være finere og ikke så grov..Han bæsjer i kassen for d meste, men krafse gjør han nesten ikke der..Ser ut som han gruer seg til krafsingen der

Prøvd å flytte avføring opp i kassen, slik at han kjenner at det er hans lukter der? Og så prøvd å sette han i kassen, igjen og igjen? Helt til han gjør fra seg. Dette har virket med våre katter iallefall, selv om de fleste tok det ganske raskt.
Har prøvd uten hell..Avføringen er ikke problemet, men tissingen

Har prøvd uten hell..Avføringen er ikke problemet, men tissingen
Skjønner. Men mulig det går an å få flyttet litt av den lukten også?

Ellers så er det jo en del som bruker "avistrikset" på valper. Kanskje det fungerer på kattunger også? Prøv å legg en avis der han tisser. Hvis han tisser på den flytter du den nærmere og nærmere kassen for hver dag. Til slutt legger du den i kassen, for så etter hvert å ta den helt bort.

En helt ny kasse med ny sand hadde jeg vurdert om ingenting av dette virket. Kanskje det er en lukt i kassen den ikke liker, eller selve kassen. Er det en slik lukket kasse med dør? Ikke alle liker disse.
Håper det ordner seg. :)

Noe som funket for en katt jeg hadde tidligere var å legge avispapir oppå der han tisset for å absorbere tisset. Deretter ta avispapiret oppi kattedoen, klipp i små biter eller legg noen større biter oppi. På denne måten kommer lukten i kattedoen og katten går mot den istedet for på gulvet.

Noe som funket for en katt jeg hadde tidligere var å legge avispapir oppå der han tisset for å absorbere tisset. Deretter ta avispapiret oppi kattedoen, klipp i små biter eller legg noen større biter oppi. På denne måten kommer lukten i kattedoen og katten går mot den istedet for på gulvet.
Må dekke hele kjøkkenet jeg da i med han roterer på hvor han gjør d:)Hwr jeg brukt edikk så finner han nytt sted inne der..La du ut papir før han hadde gjort noe da eller ventet du? Kan jo gjøre begge deler for en eller annen plass finner han garantert å gjøre d på inne der

Når han hadde tisset inne, brukte jeg papiret til å suge opp. La det ikke ned på forhånd, det nyttet ikke. Sug opp med papiret, legg det i kattesanda, vask hender og gulv godt (ajax sitron, katter liker ikke sitrusfrukter).

Ta deg en tur til en dyrebutikk om du har muligheten til det! Kjøp get off, som du vasker med det han har tissa på golvet. Du må ikke bruke salmiakk, da dette har et stoff i seg som gjør at katter og hunder kan forbinde lukten med urin. Jeg hadde også satset på en finere kattesand. Kjøp på dyrebutikk, da får du skikkelig sand som varer mye lengre enn den du får på butikken ;) klumpsand er lurt, for da fjerner du bare klumpene og den er drøy i bruk. Hilsen ei som har dyrebutikk

Back
Topp