Noen som har katt?

karolein

Andre møte med forumet
Katten vår har plutselig begynt å oppføre seg annerledes, og i dag gjorde ho det store med å angripe hånda mi. ImageUploadedByBV Forum1485957275.971088.jpg
Gubben vil avlive katten, men jeg er altfor glad i katten og hormonell akkurat nå til at jeg klarer å godta det.
Er selvfølgelig skeptisk til å ha denne katten i nærheten av en nyfødt til høsten. Katten er kun inne for mat og kos, ute resten av døgnet :)

Huff :(
Er du over 21 år og ikke har fornyet stivkrampesprøyta så anbefaler jeg at du gjør det, utekatter har mye bakterier på klørne sine og stivkrampesprøyta holder bare i 10/11 år før den må fornyes :/
Jeg tok mi på nytt januar det året jeg skulle bli 22 år for man vet aldri :/
Ved katteklor hvor man blir klora til blods av katt som er mye ute burde man ta stivkrampesprøyta hvis den ikke er fornyet :/

Kan være den reagerer på graviditeten, katter legger visst godt merke til slik :/
Men har bare hørt om katter/hunder som passer ekstra godt på magen, her la katta til svigermor seg på fanget mitt for å kose rett før positiv test, det er ei katt som aldri ellers ligger i fanget og liker ikke å bli kosa med så alle synes det var rart at hun lå der, graviditeten er den eneste logiske forklaringen på det :p

Da jeg var gravid med første lå katta mi ved magen hele tiden, skulle sove i senga med minst den ene labben på magen, ble helt knust da jeg fant ut han var syk og måtte avlive han rett før fødsel, han ble 8 år og jeg hadde sett for meg at han kom til å passe godt på lillegutt :( nå har vi en liten hund som skal være oppå meg heeele tiden :p

Dyr merker nok hormonene bedre enn vi tror. Har ikke katt, men hund. Han oppfører seg slik som sist svangerskap: passe på meg, ligge ved siden av meg, være ekstra klengete, følge etter meg over alt.
Håper bare jeg tåler lukta av han bedre denne gangen...sist var det en av de tingene som gjorde meg ekstra kvalm!
Men om han hadde blitt aggressiv kunne vi ikke hatt han mer. Trenger ikke avlive dyrene, kan prøve å omplassere!

Jeg har to!
Er også redd når det kommer en bebi i hus.. mine ligger med meg og koser hele tiden nå da. Men mannen tømmer kassen :)
Min kjære vil også avlive de for de er ganske frekke og vekker oss hver natt, roter, klorer seg fast i oss når vi lager mat osv.. :p men jeg vil heller ikke det :p

Er det lenge siden den fikk ormekur? Noen katter begynner å oppføre seg litt rart hvis de har fått makk i magen. Det kan jo være verdt å prøve.

Skjønner skepsisen til å ha katt og baby sammen. Vår katt er verdens snilleste og mest tålmodige, men dyr er dyr, og man kan aldri vite hva de finner på! Da er det vårt ansvar å unngå at uhell kan skje. Det har gått veldig fint å ha både katt og baby for vår del, men vi har alltid passet på at de ikke får være alene i samme rom. Katten har ikke fått være der når babyen sov. Etterhvert som babyen ble større og mer mobil trakk katten seg vekk. Nå når hun er nesten to får hun av og til lov å kose og klemme litt. Regner med at de blir gode venner etter hvert:love7

Merker også at katten reagerer på at jeg er gravid. Vanligvis foretrekker han mannen min, men både denne og forrige gang jeg var gravid velger han alltid mitt fang å ligge på. Jeg syns det er skikkelig kos, da:happy:

Jeg har . Han prøver hele tiden og massere magen min og dilter og maser hele tiden. Hans 3 baby så jeg er ikke bekymret. Hadde han plutselig angrepet uten forvarsel hadde jeg ikke turt å ha han med barn

To katter i hus her, med helt forskjellige personligheter. Ingen har vært aggressive, men sliter med at den ene markerer inne til tider. Sagt vi skal gi han frem til sommeren (selv om det knuser kattehjertet og snakke om avlivning).
Jeg hadde gitt pusen litt tid. Kan være andre ting som gjorde at han reagerer slikt. Er fortsatt en tid til de små dukker opp. Litt skeptisk til hvordan de her tar det også egentlig:rolleyes:

Forrige graviditet hadde vi en ganske aggressiv hunnkatt, og vi var veldig spente på hvordan det kom til å gå når babyen kom ut. Vi begynte å trene den lenge før fødsel på å holde seg unna vugge ol. Og når babyen kom, fikk hun ikke lov å være nær den. Hun skjønte det fort, og holdt seg alltid på avstand. Hun ble dessverre drept av ørn i høst. Ikke godt å si hvordan det ville gått nå som gutten vår er større og mer mobil. Vi har to ungkatter nå som er veeeeldig barnevennlige ❤️

Har to katter og det går veldig fint. Synes man har et ansvar som katteeier også. Det er ikke en ting man bare kan kaste når det plutselig ikke "passer" å ha lengre. Det er et liv det også. Å avlive en katt fordi den har klort/bitt ved ett tilfelle syns jeg er vel drastisk. Det kan være mange grunner til at katter angriper på den måten, men som oftest gir de signaler på forhånd om det er noe de ikke liker. Halen slår eller ørene vender bakover. Forsøk heller å finne noen som kan adoptere den, evnt. passe den en periode mens baby er liten.

Lykke til!
Hilsen kattedama :-)

Takk for alle tips [emoji4]

Kan prøve å gi ormekur igjen, det har tross alt vært en uvanlig varm vinter og mye musejakt.

Må nevne at det er langt ifra første gang katten angriper uprovosert, men aldri har ho angrepet så kraftig som i dag. Ho hekter seg alltid opp i føtter og legger (uten at ho leker). Katta er 7 år, og så vanskelig det er å omplassere kattunger, tviler jeg på at noen vil overta/adoptere en gammel og sinnsyk katt [emoji87] Dessuten er det heller ikke greit for de som eventuelt skulle overtatt, biter dyret vil det alltid bite.

Ser ikke på avliving som første og beste mulighet, men angriper ho slik som dette en gang til, må det kanskje være løsningen.

Heldigvis, når det kommer til baby, er pusen alltid ute om nettene, og får ikke lov til å gå i senger/på soverom og i sofa [emoji4] Tenker at soveplass til baby i stue, og vogn, at pusen både må se dette, og bli opplært til at ho ikke skal oppi der.

Er det på helsestasjonen man går for stivkrampesprøyte? [emoji4]

Mine foreldres katt måtte avlives etter mitt barn ble født. Hun ble helt rar og begynte tisse og bæsje rundt om i huset. Ble så sjalu og da var mlni bare på besøk.
Dyrelegen anbefalte å avlive for katten hadde det ikke no bra

Har katt, det går kjempefint :) Då eg gjekk gravid med førstemann merka eg ingenting på ho - før etter fødselen. Då vart ho kjempe kosete, og det er ho endå. Er vell slik det blir når en er opptatt med baby og pus må komme til deg for kos - det er ikkje du som jager katten rundt for å gi kos :D Når vi har ho med på hytta er det sjølvsagt sambuaren som tømmer kattedoen, og når det gjelder mini så er døra til hans soverom alltid igjen.

Har katt, forrige svangerskap var han helt gal etter å ligge på magen på slutten! Nå vil han gjerne ligge på magen og kose med den allerede :rolleyes:

Back
Topp